Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Paddoverbod vanaf 1 december

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion redhawk
  • Date de début Date de début
Ergens in Drenthe ofzo, waar minder lichtvervuiling is, zodat de sterrenhemel mooi te zien is. ;)

Misschien een nieuw topic openen voor suggesties??

Misschien moeten binnenkort dan is met een aantal mensen bij elkaar gaan zitten en is gaan brainstormen hoe we zoiets op een interessante manier kunnen uitwerken. Want dit idee lijkt mij toch echt wel een erg interessante en vooral bijzondere ervaring.

en werd ik wakker gehouden door een heerlijke doses LSD, didgeridoos, djembés, gitaren, een kampvuur en de rest laat ik aan je verbeelding over…
Mijn verbeelding zegt me dat er naakte hippies rond het kampvuur dansten. :lol:

Het zou wat mij betreft meer een 'ceremonie' moeten worden
We hebben het daar destijds ook over gehad. Mij leek dat het enige wat we ceremonieel moeten doen het middel tegelijkertijd innemen is.

Oftewel iedereen neemt op hetzelfde tijdstip een vergelijkbare dosis paddo's in. Dus geen mensen die er nuchter bij zitten, of trippen op bijvoorbeeld LSD of spacecake, of pas een uur later binnen wandelen. Iedereen hetzelfde middel op hetzelfde tijdstip, zodat we tegelijkertijd de piek beleven en weer landen.

Ik ben ook voor het idee!

Overigens ben ik trouwens zo aanwezig bij de borrel van Stichting Open. Zullen er meer mensen aanwezig zijn?
Ik ben benieuwd. ;)

Kan ik me alvast aanmelden voor de fullmoon trip? :D het lijkt mij leuk om een keer met mensen te trippen die het ook wat vaker doen.
Tot tot nu toe zijn al mijn trips met andere mensen hun 1e of 2e keer en ik wil weten of het met ervaren trippers anders gaat worden

Twilight a dit:
Overigens ben ik trouwens zo aanwezig bij de borrel van Stichting Open. Zullen er meer mensen aanwezig zijn?
Ik kan er helaas niet bij zijn. Eerstvolgende borrel, of vergadering, zal ik wel bij zijn.

Hirsch Ballin: controle paddoverbod aan gemeente

Den Haag, 4 dec.
Over de handhaving van het paddoverbod hoeft volgens minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie geen onduidelijkheid te bestaan. Het is primair aan de gemeentelijke diensten en de politie om te controleren of smartshops en andere winkels zich aan de regels houden.

Eventuele overtredingen kunnen worden doorgeven aan de burgemeester, die vervolgens een verkooppunt kan sluiten. Hirsch Ballin zei vandaag na afloop van een overleg in de Tweede Kamer dat hij woensdagavond met verbazing had gekeken naar berichten dat er onenigheid in het kabinet is over de manier waarop het paddoverbod moet worden gehandhaafd. Van onenigheid is volgens de CDA-bewindsman geen sprake.

Wel was er al overleg gaande om eventuele „al dan niet nodeloze

Paddoverbod veroorzaakt wrevel Kamer

Door een onzer redacteuren
Den Haag, 4 dec.
De Tweede Kamer eist opheldering over de handhaving van het paddoverbod dat afgelopen maandag in werking is getreden.

Daarover is verwarring ontstaan. Minister Klink (Volksgezondheid, CDA) gaat ervan uit dat politie en justitie het verbod handhaven, zoals dat in de Opiumwet is vastgelegd. Maar burgemeester Cohen van Amsterdam – de stad waar circa 60 smartshops zitten – heeft gezegd niet op te treden tegen overtreders van het paddoverbod.

Ook andere steden, zoals Nijmegen, zien niet toe op naleving. Ministers Ter Horst (Binnenlandse Zaken, PvdA), Klink en Hirsch Ballin (Justitie, CDA) bespreken de kwestie op korte termijn.

De PvdA-fractie in de Tweede Kamer vindt dat de politie helemaal niet is opgeleid om paddo’s te herkennen en te weten welke verboden zijn. De PvdA pleit dan ook voor een speciale „paddobrigade

Hahahaha, een paddobrigade... Mensen met verstand van zaken... bedoelen ze ons ofzo? :p
Oh wat jammer dat ze als wetgever niets waard zijn! :crybaby:
Maar dat wist ik al lang hahaha, de politie kan al amper 'echte' misdadigers oppakken! Laat staan een paddokweker

Ik geniet hiervan!!!! Met volle teugen! En ik voel me zo rebels!!! hahahaha

Maar ik mis de goede oude tijd...

Onze vrienden van MushMush schoffelen Klink ff onderuit: http://www.mushmush.nl/

Zie het nieuws van 8 december op hun site. "En hoe zat het nou met de leugens van Klink?"

Schrijf allemaal naar de persoon waarop je hebt gestemd en vraag hun Klink op het matje te roepen. Dit kan echt niet door de beugel.

Hahahaha, een paddobrigade... Mensen met verstand van zaken... bedoelen ze ons ofzo?

Mooi ik zoek nog een baan, misschien moet ik maar is gaan solliciteren ;)

Ongelooflijk is dit allemaal he! Die klink, daar valt geen touw aan vast te knopen en dat is gewoon de oorzaak van alle onduidelijkheid! Het is gewoon een stoor zender in 2e kamer. Of het verbod moet van tafel of alle smartshop houders een dikke schadevergoeding. Wat denken die gasten daar in Den Haag wel niet.

mysticwarrior a dit:
of alle smartshop houders een dikke schadevergoeding.
Inderdaad, het is belachelijk dat ze daar niks aan gedaan hebben. Hoorde laatst iemand de vergelijking maken met nertsenfokkers, het verbod op die fokkers duurt jaren omdat die mensen zich moeten aanpassen en iets anders moeten verzinnen. Het paddoverbod wordt 10 dagen van tevoren aangekondigd, zodat kwekers gewoon failliet gaan omdat ze geen tijd hebben om over te schakelen op een legale paddenstoelensoort. Komt volgens mij gewoon doordat die politici alles dat met paddo's te maken heeft al lang als 'illegaal' zien, en daarom de kwekers en verkopers bij voorbaat als criminelen zonder rechten beschouwen, ook al was het gewoon legaal. Enorm kortzichtig.

Hee gasten, check http://www.paddobestrijding.nl, een actie van één van de auteurs van Zapruder.nl als ik het goed begrijp. Het laat de absurditeit van het paddoverbod nog maar eens zien. Nou ja, voor wie zijn ogen open heeft dan...

Het liegen van Ab Klink
http://www.mushmush.nl

Zojuist gehoord in de wandelgangen:

Waarschijnlijk zullen de SP, D66 en GroenLinks hierover kamervragen gaan stellen. Dit zal binnen enkele dagen gebeuren en met een beetje geluk zal dit tijdens het wekelijkse vragenuurtje (die is vanmiddag) ook al aan de kaak gesteld gaan worden...

JJJ a dit:
mysticwarrior a dit:
of alle smartshop houders een dikke schadevergoeding.
Inderdaad, het is belachelijk dat ze daar niks aan gedaan hebben. Hoorde laatst iemand de vergelijking maken met nertsenfokkers, het verbod op die fokkers duurt jaren omdat die mensen zich moeten aanpassen en iets anders moeten verzinnen. Het paddoverbod wordt 10 dagen van tevoren aangekondigd, zodat kwekers gewoon failliet gaan omdat ze geen tijd hebben om over te schakelen op een legale paddenstoelensoort. Komt volgens mij gewoon doordat die politici alles dat met paddo's te maken heeft al lang als 'illegaal' zien, en daarom de kwekers en verkopers bij voorbaat als criminelen zonder rechten beschouwen, ook al was het gewoon legaal. Enorm kortzichtig.

Wel toevallig, want ik moest hier ook aan denken toen ik gisteravond reageerde. De smartshop houders worden gewoon echt als oud vuil behandeld. Misschien moeten ze het voorbeeld, van die nertsenfokkers in de politiek ook aanhalen.

lol*fan a dit:
Hee gasten, check http://www.paddobestrijding.nl, een actie van één van de auteurs van Zapruder.nl als ik het goed begrijp. Het laat de absurditeit van het paddoverbod nog maar eens zien. Nou ja, voor wie zijn ogen open heeft dan...

Het laat misschien wel de absurditeit zien, maar dit gaat mij ook echt te ver hoor. En dan daarnaast zijn de kaalkopjes en de amanita's toch beschermd, of is dit nu ook in eens niet meer van toepassing?

mysticwarrior a dit:
Het laat misschien wel de absurditeit zien, maar dit gaat mij ook echt te ver hoor. En dan daarnaast zijn de kaalkopjes en de amanita's toch beschermd, of is dit nu ook in eens niet meer van toepassing?
Ik heb het een beetje gehad met de ludieke acties.

Retour