Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Paddoverbod vanaf 1 december

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion redhawk
  • Date de début Date de début
mysticwarrior a dit:
Het laat misschien wel de absurditeit zien, maar dit gaat mij ook echt te ver hoor. En dan daarnaast zijn de kaalkopjes en de amanita's toch beschermd, of is dit nu ook in eens niet meer van toepassing?
Maar het is gewoon een grap he ;) . Het domein schijnt geregistreerd te zijn door een bepaalde smartshopeigenaar. Ik vind het geweldig geslaagd. Er heeft een compleet serieus artikel in de Spits gestaan over die website :lol: .

dan moet je zometeen even luisteren op 3FM. Interview met 1 van die gasten om 17 uur. (+ een paar keer herhaling)

Schrijf allemaal naar de persoon waarop je hebt gestemd en vraag hun Klink op het matje te roepen. Dit kan echt niet door de beugel.

Done...

Trouwens Klink, liegen mag niet van God, daarvoor ga je naar de hel. Veel plezier daarmee.

CaduceusMercurius a dit:
Ik heb het een beetje gehad met de ludieke acties.

Je kunt je beter zorgen maken over de controle die de overheid hèèl geleidelijk laat intreden onder haar slapende burgers op allerlei vlakken.

Zeer secrete invoering van allerlei systemen die door de bevolking makkelijk worden aanvaard. Hun gemak wordt door doorvoering direct zichtbaar en dat komt hen als een waargenoegen in hun toch al drukke en haastige leven.

Dat de overheid zegt wat jij wel en niet mag kun je ter zijde schuiven als je je volle verstand zege laat vieren. Maar als je bodem van anoniemiteit onder je voeten wordt weggetrokken, dan komt er een zeer gevaarlijk verhaal om de hoek kijken.

Christenen zijn bevangen door idealogie, en dan is rationaliteit en feitelijke waarheid iets secundairs. Cocoons aansluiten op hun pad is wat ze al 2008 jaar doen, vroeger met geweld, hedendaags met moderne gelegenheidsaangrijpingen en het ontzag voor de kerk waar ze zich aan verbonden hebben.

Een Christelijk of enkel liberaal Europa is zorgenlijk.

http://www.nu.nl/news/1877648/11/Verbur ... _niet.html

DEN HAAG - De vrijheid van godsdienst is een grondwettelijk recht en op grond daarvan zal minister Gerda Verburg (LNV) het ritueel slachten van dieren niet verbieden.
ANP

Dat neemt niet weg dat het aanscherpen van eisen om het welzijn van de dieren te verbeteren tot de mogelijkheden behoort.

De CDA-bewindsvrouw schrijft dat aan de Tweede Kamer bij de aanbieding van een rapport over dierenwelzijn en ritueel slachten. De voornaamste conclusie is dat het onbedwelmd ritueel slachten nadelig is voor het welzijn van het dier in vergelijking met het slachten na bedwelming.

-------------------
Dus een ander levend martelen tot de dood erop volgt mag wel als mensen menen dat de Koran zegt, maar een paddo uit de natuur gebruiken omdat mensen menen dat de bijbel dat zegt , mag dan weer niet.

ketter a dit:
Trouwens Klink, liegen mag niet van God, daarvoor ga je naar de hel. Veel plezier daarmee.

Ik denk dat er voor hem een heel speciaal plaatsje is gereserveerd, ergens in de donkere krochten van de hel.... Wat zou die klink toch schrikken, als hij word geweigerd bij de hemelpoort.

Brugmansia a dit:
Dat de overheid zegt wat jij wel en niet mag kun je ter zijde schuiven als je je volle verstand zege laat vieren. Maar als je bodem van anoniemiteit onder je voeten wordt weggetrokken, dan komt er een zeer gevaarlijk verhaal om de hoek kijken.

Dat zit mij dus ook al niet zo lekker. En er zijn veel te weinig mensen die dit ook inzien. De wereld verkeerd zich in een veel te diepe nachtrust.

Nogmaals, het CDA is de partij van het grote geld. De Christelijkheid zit hem in het feit dat je als gedegen jongen wat van het leven moet maken in enkel de kapitalistische wereld. Alles daar buiten is ongehoord nietsnutterij.

Het debielste geloof, dat is dan wel de Islam. Alleen velen zijn te schijterig om de wezenlijke realiteit in de context met de Islam uit te spreken. En dus komt er een hoop vertroeteling om de hoek kijken.

Psychonauten zijn een stuk makkelijker te demoniseren omdat wij het vrije woord voornamelijk als wapen gebruiken.

mysticwarrior a dit:
ketter a dit:

Ik denk dat er voor hem een heel speciaal plaatsje is gereserveerd, ergens in de donkere krochten van de hel.... Wat zou die klink toch schrikken, als hij word geweigerd bij de hemelpoort.

Ik denk niet dat er zoiets bestaat. :wink:

Klink creëert zijn eigen hel op aarde, dus het hoeft trouwens helemaal niet te bestaan.

Brugmansia a dit:
Het debielste geloof, dat is dan wel de Islam.

Ik zie niet in waarom het debieler zou zijn dan pakweg het Christendom. (Waarom vind jij dat?:) )
Niet dat ik het Christendom op zichzelf debiel vind. Het wordt jammergenoeg (net als bijvoorbeeld ook de Islam) vaak als middel gebruikt om mensen waarden of belangen op te dringen die niets met de basisprincipes van dat geloof te maken hebben. Maar vergeet niet dat de kern van het Christendom "liefde" is. Al de rest rond die kern is volgens mij in de loop van de tijd gevormd uit eigenbelang van de "leiders van die godsdienst".

Voor de duidelijkheid, ik ben zelf niet gelovig, maar heb wel respect voor de kern van vele godsdiensten, en voor de mensen die ik zie als "ware" gelovigen.
Ik heb dan weer absoluut geen respect voor mensen zoals Klink die momenteel "hun eigen geloof" misbruiken om hun belangen aan anderen op te dringen. Of het verkeerdelijk aanwenden als een gigantisch stel oogkleppen.. :?

P&L

TheSearchForSoma a dit:
Brugmansia a dit:
Het debielste geloof, dat is dan wel de Islam.

Ik zie niet in waarom het debieler zou zijn dan pakweg het Christendom. (Waarom vind jij dat?:) )
Niet dat ik het Christendom op zichzelf debiel vind. Het wordt jammergenoeg (net als bijvoorbeeld ook de Islam) vaak als middel gebruikt om mensen waarden of belangen op te dringen die niets met de basisprincipes van dat geloof te maken hebben. Maar vergeet niet dat de kern van het Christendom "liefde" is. Al de rest rond die kern is volgens mij in de loop van de tijd gevormd uit eigenbelang van de "leiders van die godsdienst".

Voor de duidelijkheid, ik ben zelf niet gelovig, maar heb wel respect voor de kern van vele godsdiensten, en voor de mensen die ik zie als "ware" gelovigen.
Ik heb dan weer absoluut geen respect voor mensen zoals Klink die momenteel "hun eigen geloof" misbruiken om hun belangen aan anderen op te dringen. Of het verkeerdelijk aanwenden als een gigantisch stel oogkleppen.. :?

P&L

Mooi verwoord! Ben het met je eens...

Het probleem met het Christendom is dat het een instituut is geworden. Jezus verkondigde inderdaad liefde en respect voor elkaar, dat is later gewoon als een manier van controle toegepast. Jezus (als hij echt ooit geleefd heeft) draait zich om in z'n graf.

Twilight a dit:
Het probleem met het Christendom is dat het in een instituut is geworden. Jezus verkondigde inderdaad liefde en respect voor elkaar, dat is later gewoon als een manier van controle toegepast. Jezus (als hij echt ooit geleefd heeft) draait zich om in z'n graf.

Jep, dit bedoel ik! Mooi&gevat gezegd! :)

TheSearchForSoma a dit:

Omdat zij aan den lijven nog geen Franse revolutie hebben meegemaakt. De verzachting binnen de menselijke omgang.

Geen van alle landen die de sharia kent als wet geeft z'n burgers de mogelijkheid om hen weg te stemmen. Wij kunnen het CDA in 2010 afrekenen op hun gevoerde beleid. Het Christendom is niet permanent geinjecteerd als dominerend gezag (gelukkig is die tijd over!), de Islam is dat in de sharia landen wel.

Jij hoeft hier als psychonaut niet bang te zijn voor een zweep over je lichaam omdat je kennismaking met diepere en nieuwe velden hebt bedreven. Ondanks de naieve Christenen het gezag vormen.

De Islam is nog 1 laag ontwetender dan het Christendom. In die cultuur zwemmen mannen nadrukkelijker in het darwinistisch bad en staan geen moment stil om na te denken aan welke pressie ze gekoppeld zijn en waar hun lust voor een dominante houding op rust.

Ik ga als psychonaut niet om de hete brei heen draaien om gepassiviseerd de lieve vrede te behouden. Ik strijd liever voor menselijke waardigheid door middel van uitgesproken segregatie als daar zichtbare aanleiding toe is, dan middelen zelf.

De boodschap van entheogene ervaringen is niet alleen het verdedigen van het gebruik zelf. Maar loyaliteit aan een tijdelijke pracht en praal; het leven in z'n schoonste vorm met bewegingsvrijheid.

^ Yep, helemaal eens. Ik wil daar zelf aan toevoegen dat het hier niet alleen gaat om de zogenaamd "fundamentalistische" moslims, maar ook de zogenaamd "geïntegreerde" moslims en moslimas die af en toe in Nederlandse praatprogramma's verschijnen. Ze ogen zieliger en dogmatischer, en zijn in veel opzichten "1 laag onwetender" dan de meeste Christenen. Maar zoals een Indiaas gezegde gaat: droge poep, natte poep, het is allebei vies. Alle monotheïstische en polytheïstische geloven zijn niet meer van deze tijd. Ze veroorzaken onnodige strijd en ellende, en stagneren de menselijke evolutie.

Brugmansia a dit:
Geen van alle landen die de sharia kent als wet geeft z'n burgers de mogelijkheid om hen weg te stemmen. Wij kunnen het CDA in 2010 afrekenen op hun gevoerde beleid. Het Christendom is niet permanent geinjecteerd als dominerend gezag (gelukkig is die tijd over!), de Islam is dat in de sharia landen wel.

Zoals TheSearchForSoma al eerder heeft aangegeven en waar ik het mee eens ben, is dat de meeste religies in essentie vrede & liefde uitdragen. Het zijn de politieke en religieuze leiders die veelvuldig misbruik maken van het geloof, zo ook in landen waar de sharia wordt gevoerd. De sharia is niet gecodeerd, waardoor deze op verschillende wijze geïnterpreteerd kan worden. Religies worden al eeuwen misbruikt om controle over bevolkingen uit te oefenen.

Discussies over religies zijn altijd lastig, vooral omdat er binnen de meeste religies velen stromingen zijn. En er zijn mensen beweren een geloof aan te hangen, terwijl zij in wezen heel ver van de essentie vandaan staan, maar zij wel meedragen aan het beeld wat er over een religie ontstaat.

Zoals TheSearchForSoma al eerder heeft aangegeven en waar ik het mee eens ben, is dat de meeste religies in essentie vrede & liefde uitdragen.
Wellicht, maar Islam is daar niet een van. Geef maar voorbeelden waaruit blijkt dat de Islam in essentie vrede & liefde uitdragen. Ware vrede en liefde tussen man en vrouw, gelovige en niet-gelovige, koranlezer en niet-koranlezer. De zogenaamde 'liefde' is volkomen voorwaardelijk. En vrede? Laat me niet lachen.

Religies praten veel over 'vrede' omdat de heilige boeken allemaal geschreven zijn in tijden van strijd en oorlog. Maar een oplossing hebben ze niet. Allah wordt op elke bladzijde van de Koran de "barmhartige, de genadige" genoemd, maar er zijn geen voorbeelden te noemen van zijn genade. Hij is net als de God van het Oude Testament een meedogenloze tiran.

Rumi was een sufi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sufism
According to some modern proponents, such as Idries Shah, the Sufi philosophy is universal in nature, its roots predating the arising of Islam and the other modern-day religions; likewise, some muslims feel that Sufism is outside the sphere of Islam.

CaduceusMercurius a dit:
Rumi was een sufi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sufism
According to some modern proponents, such as Idries Shah, the Sufi philosophy is universal in nature, its roots predating the arising of Islam and the other modern-day religions; likewise, some muslims feel that Sufism is outside the sphere of Islam.

Rumi was a 13th-century Persian[2][3] poet, Islamic jurist, and theologian.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jalal_ad-Din_Muhammad_Rumi

en

[quote:wqc4o3ht]Rumi and orthodox Islam

The idea that Rumi cared little for orthodox Islam has been put forward in translations of poems sometimes attributed to him but which are not the work of Rumi. Some writers have even claimed or suggested that Rumi was not really a Muslim, because they believe that the line

na tars

Retour