Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Paddoverbod vanaf 1 december

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion redhawk
  • Date de début Date de début
Ik vindt het een beetje naief om te zeggen dat paddos en lsd ongevaarlijk zijn. Het zijn krachtige middelen die niet voor iedereen zijn weggelegd. In een paniekaanval of verlies met realiteit zijn er al aardig wat ongelukken gebeurd.

De vraag is dan of de overheid het kan toestaan om deze middelen zomaar vrij verkocht mogen worden terwijl elke impulsieve dronken tiener het bewijze van spreken legaal kan kopen.

Deze discussie is al eerder gevoerd, natuurlijk zijn er met alcohol veel meer ongelukken gebeurd en verder vindt ik ook dat de mens ook zijn eigen verantwoordelijkheid heeft, maar als het mis gaat dan begint iedereen te janken dat de overheid er iets aan moet doen. De vraag blijft of de overheid deze naieve en impulsieve mensen moet beschermen?

Ik vindt het eigenlijk niet erg dat een toerist of tiener die wil experimenteren geen paddo's meer kan kopen maar vindt het wel raar dat de serieuze psychonaut niet meer zelf kan kweken en dat een landeigenaar nu een crimineel is als ie niet kan aantonen dat ie echt niet wist dat er paddos op zn land groeide.

Dit is wat het land wilde! Zo een beschaafde man die Rouvoet met zn normen en waarden! Die linkse gasten hadden geen moraal en dat is uit de hand gelopen dus stemmen we op een man die zn normen en waarden wel ff oplegt aan ons.

:cry: Morgen gaat voor mij een trieste dag worden, de allerlaatste keer paddo's in een smartshop kopen. En ja het gaat de zelfde worden waar ik ooit mijn eerste portie kocht.
Als het weer wat warmer word ga ik gewoon weer kweken. Het is met dit weer niet te doen op mijn kamer gewoon te koud.
Wel jammer dat ik vanaf 1 dec. een nog grotere crimineel !CRIMINEEL! ben..........

Jahvisions a dit:
De vraag is dan of de overheid het kan toestaan om deze middelen zomaar vrij verkocht mogen worden terwijl elke impulsieve dronken tiener het bewijze van spreken legaal kan kopen.

In de meeste smartshops gaan ze daar op een goede manier mee om, een straatdealer zal er minder moeite mee hebben.

Forkbender a dit:
In de meeste smartshops gaan ze daar op een goede manier mee om,
Zeker als de overheid open had gestaan voor het idee van gecertificeerde smartshops.

Nou ik dacht vandaag om eens langs ******** (Fork-edit: even naam verwijderd ivm illegale verkoop) te gaan in Utrecht om te kijken of misschien 2 porties Hawaiiaanse mee zou kunnen krijgen.

Wat een rare boel was het daar zeg!
Mensen die nog snel een keer paddo's willen proberen en dat melden wachtten in een groepje zodat de smartshop medewerker ze allemaal tegelijk voorlichting kon geven er over.

Ik vroeg om Hawaiiaanse paddestoelen, blijkt dus dat hij ze alleen gedroogd heeft en in zakjes van ongeveer 5 porties!
En het kostte 45 Euro.
Dit leek wel heel duidelijk op een middelvinger naar het kabinet.
Maar of het nou echt slim is om ze in zulke hoeveelheden te verkopen...

Nouja, ik ben in ieder geval wel blij dat ik zoveel voor zo'n prijs mee kon krijgen. :D

Ik heb ook wel eens gedroogde paddenstoeltjes gezien in een smartshop, toevallig ook in Utrecht.

ik zit er nu op te kauwen, met alle liefde
wat een mooie exemplaren! :crybaby:

mark ben jij dat, magicmumu?

Toen Concsious dreams nog de enige smartshop was, kon je daar gedroogde kaalkopjes kopen.

Wow, Teonanacatl.nl ziet er mooi uit zeg!

Dank voor het wijzigen van de naam, christenhonden wordt toch niet echt begrepen en deze dekt de lading wellicht nog wel beter.

Twilight a dit:
Ik vroeg om Hawaiiaanse paddestoelen, blijkt dus dat hij ze alleen gedroogd heeft en in zakjes van ongeveer 5 porties!.

Ze hadden nu toch al niets meer te verliezen....

Nee inderdaad. Dat bedacht ik me ook.
Ik klaagde verder ook niet.
Die jongen achter de toonbank leek er wel duidelijk mee te zitten.

Ik hoorde ook dat Concious Dreams failliet is? Dat is wel heel erg jammer.

Twilight a dit:
Ik hoorde ook dat Concious Dreams failliet is? Dat is wel heel erg jammer.

Ik was er vandaag even en de jongen zei me dat ze gewoon door zullen gaan met de smartshop, maar dat ze nog geen goed alternatief hebben voor de paddo's.

Ketter a dit:
Toen Concsious dreams nog de enige smartshop was, kon je daar gedroogde kaalkopjes kopen.

Wow, Teonanacatl.nl ziet er mooi uit zeg!

Dank voor het wijzigen van de naam, christenhonden wordt toch niet echt begrepen en deze dekt de lading wellicht nog wel beter.

Zeg die avatar van jou, is dat montsegur?

Ketter a dit:

Op de homepage staat nog steeds christenhonden... vreemd...

Eigenlijk heel fascinerend en speciaal. Zo'n 3 jaar geleden, kwam ik voor het eerst het een en ander over de katharen op het spoor. Ik had van meerdere mensen gehoord, dat het gebied de languedoc een erg interessante omgeving zou zijn. Vlak voor dat ik naar Frankrijk vertrok, heb ik nog een hele speciale trip op paddestoelen gehad, hier is het report nog wel.

http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... en&lang=nl

Omdat ik tijdens mijn trip gezien had, dat er meerdere mensen vrijwillig op de brandstapel waren beland, besloot ik om dit jaar vooral montsegur te bezoeken, omdat hier een grootte groep katharen ook vrijwillig op de brandstapel waren beland. Ook had ik paddenstoelen-thee meegenomen, want ik wou graag een nachtelijk reisje maken op montsegur. Helaas, toen ik de fles opende kwam er een vervelende lucht uit. En heb ik uiteindelijk besloten om de thee niet op te drinken... :cry:

Het bezoek aan montsegur zelf was ook erg interessant, maar wel heel erg toeristisch. Toen ik daar samen met mijn vriendin was, was er een groep toeristen bij, die echt liepen te schreeuwen etc. Maar ondanks dit, kreeg ik er een heel speciaal en warm gevoel bij. Als je er nog niet eerder bent geweest, dan is het zeker is een keer de moeite waard om montsegur te bezoeken.

Groetjes,
Mystic.

Het bezoek aan montsegur zelf was ook erg interessant, maar wel heel erg toeristisch. Toen ik daar samen met mijn vriendin was, was er een groep toeristen bij, die echt liepen te schreeuwen etc. Maar ondanks dit, kreeg ik er een heel speciaal en warm gevoel bij. Als je er nog niet eerder bent geweest, dan is het zeker is een keer de moeite waard om montsegur te bezoeken.

Ik ben er al geweest, het was op een dag dat het erg rustig was dus. Kort daarvoor had ik veel uitgezocht over de geschiedenis van de katharen en Montsegur en ik was me dus zeer bewust van wat zich er had afgespeeld. Heb er wel een hele dag rondgehangen toen.

Heb wel zin om er nog eens te gaan kijken :D

Retour