Caduceus, pas wel op als je de kraak alleen gaat doen... Ik heb zelf wat dat betreft ook behoorlijk wat riskante situaties mee gemaakt. Zelfs met een groep mensen, hebben we vaak genoeg moeite moeten doen om de eigenaren buiten te houden. Ik wil je niet bang maken, zelf heb ik het ook wel is met hooguit 2 mensen een pand gekraakt, maar beware!... Houd er ook rekening mee, dat het best lastig kan worden om de politie te overbluffen. Laat je er in iedergeval niet zomaar uitzetten. Jij hebt huisvrede en ze mogen inpincipe helemaal niet zonder toestemming binnen stappen.
CaduceusMercurius a dit:
Ach, zodra jullie hier foto's kunnen bekijken, heb ik al een bed, stoel en bong binnen staan.
CaduceusMercurius a dit:
Volgens de Kamer van Koophandel heeft het bedrijf nooit bestaan.
Volgens een Hyves bericht is Theo al in 2006 naar Arnhem verhuisd.
En zou Theo nog de eigenaar van het pand zijn, het lijkt me een toffe gast.
Mooi! Dat zegt heel wat over de situatie en geeft je in iedergeval een grotere kans van slagen! Ik denk alleen dat Theo minder tof is, zodra je zijn pand kraakt
Maar vaak als je een beetje goed onderhandeld, kun je zelfs nog wel een contractje scoren. Dat is voor hem beter en geeft jou meer zekerheid om het plan te kunnen experimenteren. Normaal gesproken, gaan krakers uit principe niet in op zo'n contract, maar in dit geval zal dit alleen maar beter zijn. Via hyves kan je misschien ook nog wel een goed gesprek met Theo regelen
. Advies: Wel zorgen dat je zelf het contract door een advocaat laat opstellen. Erik Hummels is een goede advocaat die jou inprincipe niks hoeft te kosten, ik kan je zijn gegevens wel via een PB doen. Eigenlijk zou je dit het beste voor de kraak al kunnen regelen, maar dit kan mocht het nodig zijn, later ook nog wel...
CaduceusMercurius a dit:
Ik ga gewoon voorzichtig knutselen vannacht, kijken wat ik los kan peuteren, en als het niet lukt kunnen we het morgen met grover gereedschap proberen. Ik was overigens niet van plan een ruit in te slaan, enkel voorzichtig aan de beschutte kant van de woning een raam open te breken, om vervolgens van binnenuit de voordeur te openen.
Hmmm, ik weet niet of je toevallig een griptang en een aantal schroevendraaier in je bezit hebt? Meestal zitten er gewone cilinder sloten op deuren. Als je geluk hebt, kun je het beslag(metalen plaatje) van de deur met een schroevendraaier afdraaien. Daarna heb je iets meer ruimte om een griptang vast op de cilinder te zetten. Als je genoeg ruimte heb, breek je de cilinder er in een klap af, als je geluk hebt kun je dan met een schroevendraaier het slot omdraaien. Het beste is om het zwarte ringetje van de cilinder te laten zitten. Dit maakt het openen makkelijker. Valt ie eruit, probeer hem dan terug te zetten op z'n plaats. Dit ringetje, daar kun je namelijk met een groffe schroevendraaier het slot openen. Dan een nieuwe cilinder er in drukken en je hebt een deur tot je beschiking. Dit is dan ook een van de meest gebruikte technieken.
Oh, wat ons ook wel is overkomen, was dat er gewoon een deur of een raam openstond, dus kijk daar altijd eerst naar
CaduceusMercurius a dit:
Hahaha, ben ik op Kraak Forum Online aan het lezen over breektechnieken, kom ik daar opeens wijze woorden van mysticwarrior tegen! Very Happy
Kan ik ergens klopsleutels scoren? the real ultimate power
Alleen dachten ze helaas achter de schermen, dat ik de boel zat te bedonderen.....