Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Nogmaals een topic over een trip centrum!

Ik vind het een leuk idee, maar ik zie er toch ook wel een aantal haken en ogen aan. Sowieso worden paddo's verboden vanaf 1 december, dus je gaat wel op een illegale locatie een illegale drug gebruiken, en ook al geeft het geen overlast, ik weet niet hoe happy omwonenden daar mee zullen zijn (ook al is die 'schuur' op de foto's boven me post wel zeer relaxt en heb je niet veel last van buren daar ;) ). Maar politie bijvoorbeeld zal het denk ik niet toestaan, ook al is het gekraakt en is iemand een zogenaamde inwoner van het huis dan. Of wel?

Voor workshops e.d. lijkt het me wel erg leuk, maar het trippen zelf... is het de bedoeling dat dat ook echt gedaan wordt in het centrum? Ik vind trippen toch altijd een diepgaande en zeer persoonlijke ervaring, en die deel ik graag met mensen waar ik me vertrouwd bij voel, maar ik zou toch even huiverig zijn om het met een groep 'vreemden' te doen. Al was het alleen maar omdat stemmingen zo aanstekelijk zijn onder invloed, en dan wil je niet in de buurt zijn van iemand die bad gaat (maar hiervoor kunnen er sitters zijn) of je erg ongemakkelijk voelen bij iemand. Aan de andere kant is het wel een ontzettend goed idee om een plaats te hebben waar je gewoon kan trippen en je ding kan doen zonder dat je het idee heb dat je je normaal moet gedragen, het is prettig om zoiets te kunnen delen met gelijkgestemden, in een ruimte die er voor bedoeld is.

Ik heb niet alle 4 de pagina's doorgelezen, maar is dit niet voor te stellen aan een aantal nationale overlegorganen? Die kunnen waarschijnlijk aan meer touwtjes trekken dan wij/jullie zelf nog. Al weet ik niet of die met kraken in aanraking willen komen, gezien hun toch al wat wankele positie.

Utrecht zou me trouwens wel goed uitkomen zeg, de vriendin met wie ik altijd paddo woont in Bilthoven, dus mocht deze opzet slagen kom ik zeker een keer een kijkje nemen -indien dat mag- met haar, mocht het allemaal realiseerbaar zijn.

Wat is overigens het verhaal van MindAstranaut uit de OP? Hoe is dit idee tot stand gekomen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Overigens typ ik nu gewoon wat er bij me opkomt, ik heb verder absoluut geen verstand hiervan, dus alvast mijn excuses als ik domme dingen aandraag ;)

Strych_

Het verhaal van MindAstronaut, in een notendop, was dat een zeer ervaren psychonaut onder invloed van een hoge dosering LSD van een uitkijktoren is gevallen en nu in een rolstoel zit. Met andere woorden: zelfs voor ervaren gebruikers kan het gevaarlijk zijn om zonder begeleiding te trippen. Dit leek heel veilig: met een paar vrienden LSD innemen, en het bos in gaan, maar het eindigde dus in een drama. Een tripcentrum zou een plek zijn waar mensen op een veilige en prettige manier (naar gelang hun eigen wensen!) een hooggedoseerde trip kunnen beleven, of bijvoorbeeld voor het eerst kunnen trippen.

Jezus, wat vreselijk zeg, het zal je maar gebeuren.

Strych_

Pandje gevonden! Klein woonboerderijtje, met wat grond en een aantal schuurtjes, aan de rand van Woerden. Ik hoop het in een van de komende nachten van binnen te kunnen bekijken. 8)

Gaat wel lukken, with a little help from my friends...

outils.jpg

CaduceusMercurius a dit:
Pandje gevonden! Klein woonboerderijtje, met wat grond en een aantal schuurtjes, aan de rand van Woerden. Ik hoop het in een van de komende nachten van binnen te kunnen bekijken. 8)

Heb net dit topic is ff doorgelezen…

Ben zelf niet helemaal in het kraken thuis, maar wil graag aan het plan meewerken. Ben alleen bang dat ik hier de komende dagen geen tijd voor heb, ook nu zit ik op mijn werk :( Maar na 1 januari kan ik hier gemakkelijk tijd voor vrijmaken…

Heb je info over het pand? Hoe lang staat het leeg? Hoe zit het met de ‘nieuwe’ kraakwet vanaf 1 januari 2009? Is het dan helemaal verboden te kraken?

Het is misschien wel verstandig, om niet te veel details, exacte locatie, foto’s e.d. op dit forum te openbaren? Er kunnen tenslotte allerlei figuren meelezen.

Je kunt mij altijd een PM sturen! :) En misschien moeten we even bij elkaar komen?

:prayer: super!!! Een pm zal inderdaad wel handig zijn. Het klinkt in iedergeval veel belovend. Ik ben ook wel benieuwd naar die schuutjes, tenminste als jij denkt wat ik denk ;)

Ben heel benieuwd zeg!

Ben het ook wel eens met redhawk, misschien moeten we wat discreter te werk gaan, je weet nooit wie er mee kijkt. Dus adressen e.d. via pm.
Ik zou ook graag mee willen helpen!!

redhawk a dit:
Heb je info over het pand? Hoe lang staat het leeg?
Het staat vol met stoffige meubels van bejaarden, die hoogstwaarschijnlijk gestorven zijn. Een vriendin van me houdt het pand al wat langer in de gaten, heeft contact opgenomen met de makelaar, en het ziet er naar uit dat we er gewoon in kunnen.

Ik zie niemand dat pand kopen (zeker niet tijdens de kredietcrisis!), omdat de rondweg van Woerden er vlak langs loopt (gescheiden door sloot en berm), waardoor je dus te maken hebt met het geluid van een stroom auto's tijdens de spits, en de snelweg enkele kilometers verderop. En het pand zal flink gerenoveerd moeten worden voor 'normale' mensen. Toch denk ik dat we hier wat van kunnen maken. Het is in ieder geval buiten Woerden, zonder nabije buren.

En als het niks is, als het geluid te vervelend is en isolatiemateriaal geen soelaas biedt, dan vertrek ik gewoon weer.

Hoe zit het met de ‘nieuwe’ kraakwet vanaf 1 januari 2009? Is het dan helemaal verboden te kraken?
Vanaf dat moment is het niet verboden om in een kraakpand te wonen, maar wel om in te breken. Oftewel de kraak moet nog deze week plaatsvinden, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ik denk alleen dat ik pas in maart er echt ga overnachten.

Het is misschien wel verstandig, om niet te veel details, exacte locatie, foto’s e.d. op dit forum te openbaren? Er kunnen tenslotte allerlei figuren meelezen.
Ach, zodra jullie hier foto's kunnen bekijken, heb ik al een bed, stoel en bong binnen staan.

Je kunt mij altijd een PM sturen! :) En misschien moeten we even bij elkaar komen?
Als iemand met goede breekijzerskills vanavond langs wil komen vind ik het prima. Het huis heeft diverse deuren en ramen, waarvan sommigen extreem beschut. Ik dacht er aan om een van de beschutte ramen voorzichtig open te breken, en het sluitmechanisme te vervangen door een eigen slot, zodat we er vanaf dat moment in en uit kunnen.

Ik ben achter het volgende: Voorheen zat er een autoschadebedrijf in het pand, ook nu staan er nog twee auto's in de tuin weg te roesten. Maar het telefoonnummer van het bedrijf werkt niet meer, en staat ook in geen enkele (online) telefoongids of gouden gids. De eigenaar van dat bedrijf woont inmiddels in Velp, en heeft een leuke Hyves pagina. Ik ga even de KvK bellen om te vragen wanneer dat autobedrijf ermee gestopt is.

Volgens de Kamer van Koophandel heeft het bedrijf nooit bestaan.
Volgens een Hyves bericht is Theo al in 2006 naar Arnhem verhuisd.
En zou Theo nog de eigenaar van het pand zijn, het lijkt me een toffe gast.

Ach, zodra jullie hier foto's kunnen bekijken, heb ik al een bed, stoel en bong binnen staan.

Haha :lol:

Maar goed bezig, ik ben benieuwd!

Als het trouwens om afgelegen panden gaat, lijkt het mij sowieso vrij moeilijk te bewijzen of je voor of na 1 januari 2009 het pand binnen bent gegaan. Maar het is natuurlijk sowieso een hele geruststelling als het wel voor 1 januari is gebeurd.

Vanavond ga ik het niet redden om langs te komen, maar wens je veel succes als je op pad gaat!!

Als ik het goed bgrijp, staat het pand nu dus te koop?

Mag een pand ook gekraakt worden, als het voor opslag wordt gebruikt? Anders zal de eigenaar/makelaar het hier snel op gaan spelen, zodra het pand is gekraakt.

Het is misschien een klein beetje tricky, om onze 'vriend' Theo een berichtje te sturen, maar we kunnen natuurlijk een leuke draai aan het verhaal geven en hem dit dan voorleggen?

redhawk a dit:
Als ik het goed bgrijp, staat het pand nu dus te koop?
Nee, het heeft wel te koop gestaan, maar ik zag nergens iets van een makelaar staan. Liselot weet er meer van, die heeft met de makelaar gesproken, maar haar kan ik nu even niet bereiken.

Mag een pand ook gekraakt worden, als het voor opslag wordt gebruikt?
Als Theo er dingen heeft opgeslagen voor zijn illegale schadebedrijf van 2 jaar terug, dan zal hij aan de KvK moeten uitleggen waarom hij zich nooit ingeschreven heeft voor zijn business. En nee, het ziet er niet naar uit dat in die schuurtjes dingen van waarde liggen opgeslagen. Maar ik ben ook primair geïnteresseerd in het huisje, al kunnen we van die schuurtjes ooit nog zweethutten of zo maken. :)

Het is misschien een klein beetje tricky, om onze 'vriend' Theo een berichtje te sturen, maar we kunnen natuurlijk een leuke draai aan het verhaal geven en hem dit dan voorleggen?
Ik ga eerst zorgen dat ik het pand in en uit kan, dus een nieuw slot op een raam of deur. Daarna kan ik wel met Theo gaan Hyven als dat nodig is.

Ben heel benieuwd naar hoe het er uit ziet (ook van binnen). :D

OK, het staat niet meer te koop. Het bestemmingsplan is om de boel plat te gooien en er vanaf 2010 nieuwe huizen neer te zetten. De makelaar vermoed dat de bouwplannen tegen het eind van 2009 klaar zullen zijn. Lijkt me dus dat we minstens een anderhalf jaar kunnen blijven. Tegen die tijd hebben we vast al weer een leuker pand gevonden.

CaduceusMercurius a dit:
OK, het staat niet meer te koop. Het bestemmingsplan is om de boel plat te gooien en er vanaf 2010 nieuwe huizen neer te zetten. De makelaar vermoed dat de bouwplannen tegen het eind van 2009 klaar zullen zijn. Lijkt me dus dat we minstens een anderhalf jaar kunnen blijven. Tegen die tijd hebben we vast al weer een leuker pand gevonden.

Vind ik heel postief!! Kunnen we iig een start maken!!

Wil je het nog wel één deze dagen kraken? Wil je met alle plezier helpen, maar kan dan pas vanaf 1 of 2 januari.

Ik ga vannacht nog eens langs om te kijken. Als iemand mee wil helpen (specifiek personen die weten hoe je moet inbreken), ik heb hier genoeg slaapplek en 4 extra matrassen. Mocht je krap bij kas zitten, dan wil ik wel bijdragen aan de reiskosten. Zoals jullie weten woon ik op loopafstand van station Woerden.

Retour