Wow! ....mannen!! :?
Ik lees dit nu pas, heb dr even een biertje bijgepakt, en maar weer een stick gedraaid....
Tja, waar zal ik beginnen.....
Het is me duiderlijk dat Tsasil, schijnbaar een probleem met mijn gedachtegoed heeft....mijn analyse van een dergelijke trip, (waarschijnlijk van die reis, waar o.a demonen metgezeld waren)...en uberhaupt mijn zienswijze niet trekt....
Is okeey, hoor Tsasil, ik heb er absoluut geen probleem mee, als iemand totaal anders denkt....dat stoort me in het geheel niet.
--------------------------------------------------------------------------------------
Tsasli schreef,
Waarom niet? Als aether echt denkt dat het leven niet werkelijk is, maar wanneer ze een portie paddo's op heeft en ze tussen de gillende demonen staat ze die situatie wel als werkelijk beschouwd denk ik serieus dat ze psychotisch is of er een aan het ontwikkelen is. ------
Mij wordt snel duiderlijk... beste Tsasil, dat je de boel interperteerd, aan de hand van jou n denkramen, jou n beleveniswereld, (waar projecties, visioenen, mogelijke astrale werelden niet in voorkomen, en je zulke reisbeschrijvingen waarschijnlijk niet bekend zijn....(wat anderen wel kunnen ervaren) en, al duizenden van jaren lang door serieuze reizigers wel ervaren wordt...(wie weet zaten de eerste primitieve mensapen, ook al van de paddo te snoepen, door een toevallige ontdekking :shock:
--------------------------------------------------------------------------------------
Een kenmerkende eigenschap van een psychose is uit het oog verliezen van wat werkelijk is en wat niet. Dit kan heel goed getriggerd worden door het gebruik van hallucinogene middelen zoals paddo's, en is helemaal niet zo zeldzaam of vreemd. Lees maar:
http://www.trimbos.nl/default1840.html
------------------------------------------------------------------------jah? ik heb met psychotici gewerkt, en weet er het 1 en ander wel van.
Bij een psychose kan er zoveel aan de hand zijn, maar het hoofd-kenmerk, tijdens het hebben van een psychose, is inderdaad niet het besef hebben van de realiteit....(weer zoiets, wat! is realiteit) Maar goed, het is duiderlijk wat een psychose is.
Vriendelijk, dat je in de overtuiging bent, dat ik in een waanwereld leef,
maar ik schrijf je toch echt, dat dat zeer zeker het geval niet is.
Ook schrijf je,
Verder denk ik eigenlijk dat aether gewoon in haar pubertijd zit en teveel fantasy boeken heeft gelezen, maar dat terzijde. --lol, ik ben bezig met het schrijven van een boek, en jah, er zit een behoorlijk realistisch-fantasie
,verhaal in, maar dat ten zijde.......
Maar nee hoor lieverd, ik zit niet meer in mn puberteit, ik wordt 13 nov, 28, en de puberteit, ben ik allang gefinisched. ( maar ben en blijf gek :shock: )....zum gluck!
Quote:
Ik heb duidelijk een aantal keer vermeld dat ik mijn 'diagnose' (what the hell do I know anyways) puur baseer op de onzin die aether hier verkondigd. Mijn doel is helemaal niet om vast te stellen of zij psychotisch is of niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik vind dat zij hier onzin verkondigd en dan met name deze uitspraak:
"Ik ben er juist achter gekomen, dat deze, gematrialiseerde wereld, een illusie is.... en ervaar reizen d.m.v psychedelica juist als INTENS ECHT!!"
Ik trok paralellen met een psychose om duidelijk te maken waarom ik deze uitspraak onzin en zelfs gevaarlijk vind.
----Mag ik zo onbeleeft zijn, om te vragen hoe oud je bent? Tsasil, wat vind je in godsnaam gevaarlijk aan deze uitspraak? ik schrijf nog een keer, materie=illusie, materie=geest, materie ben je zelf, en toch weer niet, daar materie helemaal niet excersteerd, ja alles is geestesstof....zegt je dat wat? ...geestesstof?.....wat was nog maar het vuur!? waar de bijbel, de vedas, de nagmandi-geschriften etc vol van staan..?
Heartcore---------- :wink:
Ik begrijp Aether in de zin dat onder invloed van een tripmiddel, het kan gebeuren dat je de werkelijkheid als werkelijker dan normaal ervaart. Dit heeft denk ik te maken met het feit dat je waarneming wordt veranderd waardoor je je bewust wordt van meer prikkels dan in je normale bewustzijn. Dit is een dertien in een dozijn ervaring, Aether meldde dat heel enthousiast, mede door haar vrije opvoeding denk ik.
Thx, ja klopt, vrije opvoeding gehad.
Klopt het dan niet, dat je in een upper-bewustzijn terrecht komt, laten we wel wezen...
Nou goed, Tsasil, wat heeft jou zo doen afschikken in dat trip-verslag?
Heb je het hele verslag wel gelezen?, schijnbaar niet, ik wist al van de wereld van olipoth, (onderwerelden) wat wil je dat ik uitleg, ik doe het graag.
Nou, genoeg over het " aether " thema, ok?
Tsasil, wat begrijp je niet?
Verder, een goeie avond voor iedereen, en nu
drink ik mn biertje op, en draai dr nog 1
-------------------