Psychedelicas...het geestesvuur, is een machtig wapen, dat je schillen laat vallen, om je naakt te laten zijn.....om vervolgens met de goden te laten zwemmen, in een golvende zee van zijn.
Je moet vertrouwen op de "Kleine Broeders' of, in andere termen, inzien dat hier natuurlijk processen aan de gang zijn en dat het fijngevoelige bewustzijn meer licht! krijgt, waardoor alles behoorlijk verscherpt wordt, dan je aan de oppervlakte, het bewuste deel, in de gaten hebt. Door dit vertrouwen, kan je je makkelijk laten leiden....tijdens een trip. Probeer te dansen met het licht van dit vlees... Gedachten en beelden komen en gaan in een doorlopende film die je met open mond zult bekijken. Enjoy the trip is een goed devies, soms komen er angstige of enge beelden, maar meestal gaat dat weg..., tenzij je in een lager gebied bent beland, dan zie je uuuuuren lang demonen, monsterlijke verschijningen, gore nevels, gore kleuren, maar hier kan je door goede obsevatie inzicht krijgen in de tweestrijd van goed en kwaad ( hierdoor ook de essentie van het "zijn" te begrijpen, de orde en chaos...het lijden van de ziel, etc) Psychedelicas zijn een vergrootglas, en een kosmische blauwdruk... ze bevatten alle trillingen van alle energetische-informatie velden, zijn dragers van alle velden, zo ook van je reacties en emoties. Heb je pijn in je buik, omdat er wat voedsel scheef zit, dan voelt dat enorm aan. Probeer te zien dat je ook normaal dergelijke signalen krijgt, die je lijf dan vertaalt zonder dat je je er bewust van bent. Nu zit je als het ware op de eerste rij en voel je het allemaal veel intenser. Vaak is het toch onmogelijk om een shakie te roken, gezien dit gif is, en je lichaam onmiddelijk correspondeerd met wat komt, of gebeurt. (ik probeer na drie uur of zo, vaak een joint te rollen, wat alweer bijna onmogelijk is, omdat je een zee van moleculen ziet, maar dat is hij eindelijk af, wil ik roken, moet je kotsen van de nicotine....pijpje dus!)
Wat is er, wat je wil bereiken? waar wil je antwoord op hebben?, persoonlijke kwesties, of universele etc, vraag dit al zon drie week voor het nemen van de psychedelica, gezien je onderbewustzijn dit regristreerd, en een antwoord dan sneller volgt, tijdens de reis.
Dit kan een vraag zijn over verleden, heden of toekomst, een diepe angst of trauma die je wilt onderzoeken, van alles dus. (ff een voorbeeldje van john een vriend van me....hij werd terug geslingerd naar een operatie-ervaring toen hij 6 was, had een hevige onsteking aan zijn oog, die er tijdens de operatie uitgehaald werd...Dit ervaarde john, liggend op zn bank, toen zijn oog eruit gehaald werd, hoorde hij 1 van die chirurgen zeggen: "maar goed dat hij dit niet ziet!" javascript:emoticon(':lol:')
Laughing, haha, hij zag et dus wel, door deze re-trauma beleving....maar goed, gevolg hiervan is, da hij wel 3 liter slijm uitgekotst had, dat zijn verstopte emoties, dit soort dingen gebeuren ook, of een vrouw, die een kindje weg heeft laten halen wegens omstandigheden, daar spijt van heeft gehad, en tijdens een trip, weer met haar kind in contact kwam etc etc.
Kom je wat verder, dan kun je kiezen voor de trip naar binnen, met gesloten ogen te gaan kijken....dit varieerd enorm, van visioenen tot omgezette beelden van persoonlijke kwesties etc etc, of, zien hoe een hele cultuur zich in razend snel tempo heeft opgebouwd...duizend dingen.,het Bepaalde voorwerpen die in de buurt staan kunnen inspireren tijdens je reis. Afhankelijk van je doel kun je bv een foto bekijken van iemand, of een overledene en hier sterk energie naar sturen, het krijgen van contact...is ook mogelijk. Of wat ik ook altijd doe, ik stap in het schilderij van mn vader....hij schilderd fantastisch realisme, en zijn schilderijen zijn zeer gedetaikeerd en mystiek, schitterende tafrelen en grote kleurenpracht.....ik stap hierin (wat ik dan zie is een verhaal apart, te veel om nu zo even te beschrijven!! Als je zonder storing van buitenaf, met de kracht van het geestesvuur gaat reizen in objecten kan je een hele mystieke ervaring krijgen met de materie, waar je op dat moment iets mee doet.
Soms wordt je gevoeliger voor lichamelijke sensaties. Je bent veel bewuster van warmte, koude, maar ook van de geur van je dekens of het elektrisch veld van een apparaat. Je zintuigen zijn immers verscherpt. Verbaas je niet als je mogelijk helderruikend of helderhorend wordt...(is dit onaangenaam, ookal duurt dit uren, laat het gebeuren...)
Omdat we het contact met ons lichaam veelal verloren hebben, kun je een trip gebruiken om het eens wat beter te verkennen. Dat kan door simpelweg je aandacht en energie naar verschillende lichaamsdelen te laten gaan. Een fysieke check-up kan je zelf doen, bv door met je handen over je lichaam te strijken, te vragen waar de energiehuishouding slecht is, etc, hier op deze gebieden wordt het dan koud, na....weet je dat ook weer, dit kun je meteen helen tijdens een trip, door er met je rechterhand, een scheut energie in het koude te laten vloeien, en al onmiddelijk, is het opgevuld met warmte...dus ook hiermee kan je klooien tijdens een trip.....klankschaalmuziek van danny becher, of sitar muziek is helemaal te gek, vooral rustige sitar, dit voerd je geest naar behoorlijk hoge oorden.javascript:emoticon(':lol:')
Laughing
En nauw laat ik het aanvoelen van de chakras maar ff weg, das weer een verhaal apart! In de speciale staat van bewustzijn die je met psychedelica bereikt, is 'heel worden' toch iets interessants om op je agenda kunt zetten. Alleen hierover valt al een boek te vullen; middels visualisatie, het sturen van je chi-energie en andere oefeningen kun je iets te weten komen over de diepere redenen van bepaalde ziektes of afwijkingen en of er eventueel iets aan te doen is. Ben daarom ook groot voorstander van psychotherapie d.m.v psychedelica...opsporen van storingen, blokkades, oorzaken etc, hellaas helaas....nog ff wachten.
Realiseer je ook dat de werkzame stoffen je eigen persoonlijke filters, je verdedigingsmechanisme en je opgebouwde egobarrieres beinvloeden.
Het effect van de trip hangt toch altijd af van je persoonlijkheid, je visies, stemming, trilling etc. Er zijn dus meerdere dingen waar je je op kunt richten, dus sturen tijdens een trip. Er zijn duizerden kamers.....duizend deuren.
Wil je uit een onaangename situatie, ga dan liggen op de grond, en adem mee met de vuurgloed, met de ademde golven die geopenbaard worden tijdens een reis, en vraag een andere richting aan.
pff, zoveel kan je dr over schrijven, eigenlijk is het zonder einde, gezien de hoeveelhied belevingen wat zich voordoen.
Klopt het dat jij ook op een ayuhuasca forum, in het engels es een tripverslag hebt geschreven? was geloof ik ook van een forkbender ?
inieder geval was die reis ook diep...herrinner ik me.
ok, groet.