Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
forest a dit:ik ben ook een realist, ik leef gewoon in een andere realiteit.
probeer je niet achter beleefd nepgelul te verschuilen zodra ik me niet inhou. jij begon ermee iemand levensvisie belachelijk te maken zonder zinnige argumenten (behalve die die je kan gebruiken om iedereen met een andere visie een psychose aan te praten).
p.s. je hebt niet toevallig een rockforum, en heet slapertje op johansrockforum ofwel? dat zou verklaren dat ik nu zo agressief ben.
Tsasil a dit:Waar het mij dus om gaat is dat aether letterlijk zegt dat ze alleen het gevoel heeft werkelijk te leven als ze psychoactieve middelen neemt. Dit kan IMHO niet de bedoeling zijn van drugs. Dat is puur vluchtgedrag. Het kan mij niet schelen in hoeveel culturen ze als shamaan of wat dan ook beschouwd wordt. In mijn opinie ben je dan aan het wegvluchten van je leven.
Een psychose is hier geloof ik een scheldwoord, maar het is gewoon een bepaalde state of mind waarin je niet meer normaal kunt functioneren in de maatschappij. Drugs moet je gebruiken zolang het je functioneren in het dagelijks leven niet in de weg staat.
Als je het idee hebt drugs te moeten nemen om te leven dan ben je volgens mij dat punt voorbij, maar als ik daar over begin dan ben ik niet respectvol? Leuk discussieren is dat...
Ik wilde hier mijn geluk beproeven omdat drugs een grote hobby van mij zijn. Helaas...
HeartCore a dit:Ik zou psychotisch liever voorzichtig gebruiken in die situaties waar het duidelijk is dat er sprake is van misbruik en disfunctioneren in de maatschappij. Maar als dat niet het geval is, is psychotisch niet op zijn plaats. Dan zou je bijvoorbeeld Ghandi ook een psychoot moeten noemen
Discussie moet open zijn, vooral op dit forum daar ben ik het helemaal mee eens. Maar er zit een verschil tussen moeten en moeten. Ik moet van mezelf omdat ik alleen voordelen heb juist in mijn dagelijkse leven, bij periodiek gebruik. Maar ik moet niet om te vluchten. Snap je wat ik bedoel?
Geduld is een schone zaak
Edit:
Tsasil, ik vroeg me af wat jouw maximale dosis paddestoelen ooit is geweest. Wel eens porties van zestig gram vers of meer op (cubensis)?
Ik heb duidelijk een aantal keer vermeld dat ik mijn 'diagnose' (what the hell do I know anyways) puur baseer op de onzin die aether hier verkondigd. Mijn doel is helemaal niet om vast te stellen of zij psychotisch is of niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik vind dat zij hier onzin verkondigd en dan met name deze uitspraak:
"Ik ben er juist achter gekomen, dat deze, gematrialiseerde wereld, een illusie is.... en ervaar reizen d.m.v psychedelica juist als INTENS ECHT!!"
Ik trok paralellen met een psychose om duidelijk te maken waarom ik deze uitspraak onzin en zelfs gevaarlijk vind.
Ook zegt ze dat ze vind dat je niet echt tript als je niet een compleet mystieke belevenis hebt, wat ik ook intense onzin vind. Een trip is IMHO net zo goed bedoelt om probleemstukken op een andere manier te benaderen als om gewoon intens van het leven te genieten.
Mijn meest recente San Pedro trip heb ik zowat staan janken van geluk, maar ik heb niet echt iets nieuws geleerd
Dit in tegenstelling tot ik denk wat aether beleeft (uiteraard gebaseerd op wat zij hier post)
Verder kan de staat van leven van aether persoonlijk me weinig tot niks schelen. Ik gaf alleen aan dat een dergelijke perceptie van de realiteit als die zij lijkt te hebben, mij in het dagelijks leven in de weg zou zitten.
Als hij had gezegd: "He achterlijke teef, wat een kutverhaal, rot op".
Tsasil a dit:Een psychose is hier geloof ik een scheldwoord, maar het is gewoon een bepaalde state of mind waarin je niet meer normaal kunt functioneren in de maatschappij.
Tsasil a dit:Tsasil a dit:Een psychose is hier geloof ik een scheldwoord, maar het is gewoon een bepaalde state of mind waarin je niet meer normaal kunt functioneren in de maatschappij.
En met het woord onzin lijkt mij al helemaal niets mis. Bovendien speel ik het niet persoonlijk zoals met schelden het geval zou zijn (neem een voorbeeld aan forest posts), ik beperk mijn commentaar tot de gepostte materie. Hoe iemand het dan ervaart is niet mijn zaak.
BooYa a dit:er zijn hier precies veel lichtgeraakte mensen
iedereen zegt toch wat hij wil zeker als Tsasil zijn mening wil geven op iemand zijn karakter dan doet hij da gwn en als mensen willen reageren daarop dan is da ook hun probleem aja
als nen mens al niemeer zelf conclusies mag trekken of zelf een ged8 mag hebben hier dan ist toch al erg ze
gelijk da Tsasil zegt: hoe iemand zijn commentaar ervaart is zijn zaak niet
als ge u ergert aan iemand zijn commentaar dan moede da gwn maar leren respecteren
BooYa a dit:kversta wat je wil zeggen en neen mij kan je niet echt kwetsen met woorden maar er zijn veel mensen die er niet zo goed mé kunnen omgaan met kwetsende zever van anderen maar ik wou zeggen dat als je teveel reageert op negatieve commentaar van mensen je ze net geeft wat ze willen en dat is aand8 bv. als je een hond traint en hij doet iets slecht dan is het ook best om dat gedrag te en als hij merkt dat hij je aand8 niet kan trekken door slechte dingen te doen dan doet hij dat niet meer natuurlijk zijn mensen geen honden maar het was maar een vb ook