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Serveur Minecraft

  • Auteur de la discussion Auteur de la discussion D.F.
  • Date de début Date de début
Sorry pour le double post et pour la "mauvaise" nouvelle qui va suivre :

Vu la perte quasi totale d'intérêt pour Minecraft et le serveur Psycho en particulier, j'annonce sa fermeture quasi certaine au 27 de ce mois (échéance du contrat).

ça devient assez difficile de me motiver à "bosser" pour un jeu qui m'intéresse de moins en moins et de voir le serveur désespérément désert depuis la réouverture ne m'encourage pas à continuer de payer l'hébergement non plus.

Je reste ouvert à une éventuelle tentative de sauvetage (aka créer un background, mettre des plugins funny pour changer du jeu de base ou je ne sais quoi) si suffisamment de personnes sont motivées. Merci donc de me faire savoir dans ce topic si vous avez encore l'envie et la motivation de jouer sur le serv et si oui (ou non, tiens), ce que vous proposeriez pour le rendre plus attractifs (j'peux rien faire pour les bug et le pwnage des ressources par contre :|).

Brayf si le serveur ferme je mettrai bien entendu à disposition une sauvegarde de la map au dernier jour pour les éventuels nostalgiques.

Sad empty laggy server is sad.
 
Ce serait sympa d'avoir au moins les sauvegardes de la map et de tout ce qui a était construit. Ca doit être possible nan?
 
Ben pour ma part, je ne suis plus très intéressé par Minecraft donc... Ca serait mon avis perso, garde tes sous du serveur pour autre chose !
Par contre, au cas où, la save de la map ca me dit!
Et puis, peut-être que plus tard Minecraft redeviendra intéressant, avec des BUGS ! (seul truc qui m'éclatait !)

RIP serveur Psycho
 
Faut venir faire du Terraria, c'est du Minecraft version complet-dès-la-sortie.

Et c'est bon.
 
=>
Don_Fouinardo a dit:
Brayf si le serveur ferme je mettrai bien entendu à disposition une sauvegarde de la map au dernier jour pour les éventuels nostalgiques.

Bien entendu la porte reste ouverte si un éventuel regain d'intérêt pour Minecraft venait à renaître, mais vu la direction que prend le jeu, ça m'étonnerait franchement. Pour moi Minecraft est mort depuis la sortie de la beta, à peu près.

De toutes façons le jeu est en train de prendre une direction casual-gaming dans le but de toucher un max de public et faire un max de blé au mépris de ceux qui ont fait confiance au jeu avant la Beta. Bref...

Terraria ça me dit pas grand chose par contre, mais bon faudrait que j'essaie. ><
 
Pour Terraria, je l'ai récupéré, la flemme de l'installer et de tester pour le moment^^
 
Pareil pour moi, un peu perdu l'attrait des premiers jours...
Terraria je viens d'installer et j'dois dire que... bah j'vois pas trop c'que ça peut avoir d'attrayant pour l'instant, c'est moche et j'arretes pas de me faire tuer, même avec ma belle épée quand j'ai 5 ennemis sur moi j'fait pas vraiment le poids...
Après j'ai ptetre pas joué assez pour saisir l’intérêt mais j'pense que je vais pas le relancer de suite...
 
Dans ce cas c'est peut-être une pure question de goût.

Pour moi, il n'y a pas photo, Minecraft est un jeu de construction impressionant, Terraria est jeu d'exploration fun et complet (alors qu'il vient tout juste de sortir).

Si ça vous dit, on peut se faire une partie ce soir vers 21h. Le jeu est particulièrement sympa à plusieurs et le multi est au poil (tant qu'on utilise Hamachi, ce qui va bien arranger tout ceux qui l'ont cracké d'ailleurs) viendez les psychos!
 
Perso, j'ai lu ci et là quelques uns de leurs sujets... euh... Ils sont vraiment graves de chez grave.
Une petite de 15 ans violée et forcée a faire des excuses auprès de la "communauté"; mais oui c'est elle la coupable ! Pourquoi ? Parce qu'elle portait pas des vêtements de bonne chrétienne qui ne permettent pas le viol...

C'est quoi ce raisonnement de ... tiens, j'ai pas de mot...
Brayf !

edit: http://www.palibankids.com/virtualhell1.html un bijou de mauvais goût... y a même du "Comic sans MS"
 
Non mais le premier lien c'est un fake, y'a qu'à voir les pubs.

Tout le site est une parodie.

"Demons? In my rectum? It's more likely than you think!"
 
Parodie ou pas faut être super con pour s'investir à écrire des conneries pareilles et ça me fait marrer quand même. ^^
 
C'était surtout pour éviter une rupture d'anévrisme à Dal pour un truc qui n'est pas censé être pris au sérieux. : )
 
Merci poulet pour ces précisions, ma naïveté ayant tendance à prendre le dessus les dimanches après-midi...
GOD SAVE THE ADMIN ! \o/
 
Ça vous dit pas de tester le Nether en Multi quand même avant de tout fermer ? :D

Here’s the changelist so far:

1.6:

+ Added Nether support to multiplayer
+ Added craftable maps
+ Added hatches
+ Added tall grass in some biomes
+ Mushrooms now spreads (very) slowly
+ Added server property view-distance. Sets the radius of terrain updates (in chunks) to send to the players. Range 3-15, default 10.

* It’s no longer possible to build solid blocks on the top layer of the maps (sorry!)
* Players stuck in walls will slide towards the nearest gap if there is one
* Made booster tracks speedier
* Severely nerfed fire so it spread slower, and doesn’t spread infinitely
* Seeds are now found in tall grass, using a hoe on the ground no longer works
* Blocks destroyed by other players in multiplayer now shows the breaking block particle effect
* Activated dispensers make sounds and trigger particles in multiplayer
* Doors make sound for other players in multiplayer
* The record player now supports more than 15 different songs

* Fixed running out of memory corrupting the current level
* Fixed the side textures of grass getting extra dark when mining them
* Fixed anaglyph 3d rendering mode having severe visual bugs
* Fixed the crash screen vanishing immediately
* Fixed not being able to target blocks when at x or z pos 1000
* Fixed the achievements screen messing up the sky color
* Fixed saving while sneaking dropping the player through the ground
* Fixed a system clock change messing up the game speed
* Fixed rain sounds not playing with fast graphics enabled
* Fixed hair and cloaks being rendered in the wrong locations on sneaking players
* Fixed the attack/swing animation not being applied to the armor layer
* Fixed player rotation not being loaded correctly when loading a saved game
* Fixed arrow physics, making them not get stuck midair when you open a door
* Fixed arrows hitting reeds, portals, and other non-solid blocks
* Fixed keybindings not getting saved properly under certain conditions
* Fixed the player not being able to sneak off lowered blocks like cacti
* Fixed a bug where the player could mine without swinging their arm
* Fixed boats placed on snow being placed too far up
* Fixed submerged boats rising very very fast
* Fixed sand dropping onto boats getting stuck in a falling animation
* Fixed a game crash when riding a vehicle or animal into the nether
* Fixed falling while riding not dealing damage to the rider
* Fixed buttons and levers too close to the player being impossible to use
* Fixed dispensers shooting through walls
* Fixed fire hurting through wall corners
* Fixed entities reaching water through wall corners
* Fixed placing doors next to cacti creating half-doors
* Fixed buttons and levers being placeable on leaves in “fast graphics” mode
* Fixed furnaces and dispensers not dropping their contents when destroyed
* Fixed dispensers biasing later slots
* Fixed farmland taking too long to dig
* Fixed tilling below some blocks being possible
* Fixed tilling the underside of blocks somehow working
* Fixed fences and stairs sometimes becoming invisible
* Fixed walking on top of fences not producing step sounds
* Fixed fire sometimes existing mid-air as an invisible block of pain
* Fixed fences and wooden stairs not being flammable
* Fixed fire effect on burning entities sometimes getting rendered in the wrong location
* Fixed fishing rod rendering being a bit lacking
* Fixed fishing rods being stackable
* Fixed mining glass hiding the clouds behind the glass
* Fixed rain falling through liquids
* Fixed items in glass blocks not getting ejected properly
* Fixed water interacting strangely with glass
* Fixed glass not blocking rain sound
* Fixed fences and signs preventing grass from growing
* Fixed rain and snow being incorrectly lit
* Fixed grass staying alive below stair blocks
* Fixed the achievement screen not pausing the game
* Fixed some screens breaking the sky tint color
* Fixed fullscreen mode switching causing mouse issues and screen closes
* Fixed chat messages surviving through game switches
* Fixed ice so it regenerates regardless of whether it’s snowing or not
* Fixed rain falling too slowly
* Fixed levers being placeable on weird locations
* Fixed floor levers sometimes not delivering a signal downwards
* Fixed floor levers sometimes not being removed when the floor is removed
* Fixed rail tiles sometimes not properly connecting to a new neighbor
* Fixed minecarts next to each other causing extreme velocities (sorry!)
* Fixed wolves not following their owner if the name has different caps
* Fixed creepers retaining charge level when they can’t see their target
* Fixed dying in the nether spawning new portals
* “Fixed” beds in the nether
* Fixed inventory acting weird when portaling by making the portal close all screens
* Fixed wooden pressure plates being mined with pickaxes
* Fixed redstone repeaters having the wrong particles
* Fixed saplings being plantable through snow onto non-grass blocks
* Fixed ore density varying per quadrant from the center of the world
* Fixed dispenser graphics being one pixel off. ONE PIXEL!!!
* Fixed mushrooms spawning everywhere during nights
* Fixed animals only spawning near light during the night
* Fixed the multiplayer join screen input field being too short
* Fixed IPv6 addresses being parsed wrongly. To connect to a specific port in IPv6, use the format [1234:567::1]:25565
* Fixed network packets being sent unbuffered, causing huge amounts of packets being sent
* Fixed entity positions going out of synch sometimes. They get re-synched every 20 seconds now.
* Fixed inventory icons not animating after being picked up in multiplayer
* Fixed mushroom soup not leaving a bowl in multiplayer
* Fixed entities above the map height limit becoming invisible
* Fixed healing not flashing the health bar in multiplayer
* Fixed arrows being animated really strangely in multiplayer
* Fixed arrows triggering too many entity move updates in multiplayer
* Fixed the compass not pointing at the spawn location in multiplayer
* Fixed fires being impossible to put out in multiplayer
* Fixed record players spawning client-side fake records in multiplayer
* Fixed records not playing for other players in multiplayer
* Fixed players spawning in the wrong location and quickly lerping to the correct location
* Fixed monsters not being visible for players with their difficulty set to peaceful
* Fixed pigs getting hit by lightning in multiplayer spawning client-side zombie pigmen
* Fixed loads of exploding tnt generating way too many particles, possibly crashing the client
* Fixed bonemeal use in multiplayer sometimes spawning fake client-side trees
* Fixed saplings sometimes spawning trees client-side in multiplayer
* Fixed weather sometimes changing client-side in multiplayer
* Fixed grasscolor.png and foliagecolor.png not being read from texture packs
* Fixed stats getting saved to different files in offline mode if the caps in the player name differ from the true spelling
 
Le temps que tout soit updaté et compatible le contrat sera sans doutes terminé. Payer un mois de plus pour faire kikoo dans le nether un moment, bof...

EDIT : Sympa les bugfix, moins sympa les nerf. Effectivement ce jeu me rebute de plus en plus... Casualcraft... x_x
 
Double poste, sorry, toussa...

Le serveur est arrêté et comme promis la map est disponible en téléchargement à l'adresse suivante :

http://www.megaupload.com/?d=I7AUM997

Désolé que ça finisse d'un coup, mais la motivation est devenue aussi absente que les joueurs. :/
 
Ah bah merde, je viens juste d'atteindre les 20 posts qui auraient pu me permettre de vous rejoindre.
Tampax (ou tampis, pour les puristes)
 
Micou m'a fait parvenir ce petit bijou.

[youtube]JpksyojwqzE[/youtube]

O_O
 
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