Paddo's hard aanpakken

  • Auteur de la discussion Auteur de la discussion HeartCore
  • Date de début Date de début
Inderdaad een standaard antwoord op mijn vragen.

Het zou leuk zijn als dat Nederlandse onderzoek helemaal uit de hand loopt, d.w.z. dat de proefpersonen/onderzoekers het licht zien en na het onderzoek helemaal voor de psychedelische revolutie gaan, ongeveer zoals we Ken Kesey en de Merry Pranksters, en de Grateful Dead, zo'n beetje te danken hebben aan het LSD onderzoek van de amerikaanse regering / CIA begin jaren 60.

Over LSD gesproken, zouden de Paddo's legaal blijven, dan zouden ze ook LSD wel weer eens aan een eerlijker onderzoek mogen onderwerpen. De ware vraag is niet zozeer of ze de "paddo's harder aan gaan pakken" (die zin klinkt alsof het om een groep criminelen gaat trouwens), maar of de entheogene ervaring wel of niet legaal is.
 
Pinealjerker a dit:
De ware vraag is ...., maar of de entheogene ervaring wel of niet legaal is.

Verknipte vraag, niet van jouw kant, maar het is triest dat ze zich zouden afvragen of de ervaring waarbij het Goddelijke in de zelf word ontdekt wel of niet legaal is
 
Pinealjerker a dit:
Over LSD gesproken, zouden de Paddo's legaal blijven, dan zouden ze ook LSD wel weer eens aan een eerlijker onderzoek mogen onderwerpen.

Je hebt wel gelijk hierin, maar als we al zoveel moeite moeten doen om de paddo legaal te houden, dan denk ik dat we nog erg ver verwijderd zijn van de legalisatie van LSD. LSD is misschien wel illegaal, maar onterecht als je het mij vraagt, het zou net zo legaal moeten zijn als paddo's. Dat geldt dan eigenlijk voor alle tryptamines die niet te gevoelig zijn voor overdosering.



Pinealjerker a dit:
De ware vraag is niet zozeer of ze de "paddo's harder aan gaan pakken" (die zin klinkt alsof het om een groep criminelen gaat trouwens), maar of de entheogene ervaring wel of niet legaal is.


Oftewel: "Is men vrij om te doen wat men wilt met zijn/haar eigen geest?"
Ik denk dat iedereen het hier met elkaar eens is dat het je eigen verantwoordelijkheid is hoe je met je geest omgaat. Ik mag toch ook aanpassen wat ik wil aan m'n lichaam? Waarom dan niet aan m'n geest?
 
Oftewel: "Is men vrij om te doen wat men wilt met zijn/haar eigen geest?"
Men kan zeggen dat het beïnvloeden van de geest ook aan banden gelegd moet worden omdat het een gevaar kan vormen voor de omgeving. Over de psychedelica zou men kunnen zeggen dat ze in de gebruiker, voor de buitenwereld althans, een psychotische toestand opwekken, en dat dat gevaarlijk is voor de persoon zelf en diens omgeving.
 
psychotische toestand opwekken, en dat dat gevaarlijk is voor de persoon zelf en diens omgeving.

Zoals schooluitval... Net zo erg als de maatschappij!
 
het doen en laten van dingen waarmee je jezelf en je visies wil veranderen is een van de belangrijkste vrijheden die mensen hebben. als ze deze willen inperken kunnen ze hoogstwaarschijnlijk ook een reactie verwachtten.
 
Retour
Haut