Paddo's hard aanpakken

  • Auteur de la discussion Auteur de la discussion HeartCore
  • Date de début Date de début

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
http://frontpage.fok.nl/nieuws/74869

Paddo's hard aanpakken'
Gepubliceerd: Tuesday 27 March 2007 @ 09:01
[paddo's] Na de zelfmoord vorige week in Amsterdam van de 17-jarige Franse scholiere Gaelle Caroff, is de discussie over de legaliteit van hallucinerende paddestoelen weer hoog opgelaaid. De Française had paddo's genomen voordat ze van een brug bij de IJ-tunnel sprong. Een aantal Kamerleden vindt dat het nu maar eens afgelopen moet zijn met de vrije verkoop van dergelijke paddestoelen.

VVD-kamerlid en oud-Hoofdofficier van Justitie Fred Teeven wil dat ook verse paddo's op de lijst met harddrugs komen. De werkzame stof in paddo's staat al op die lijst van de Opiumwet. Alleen als paddo's vers zijn, mogen ze nu wel verkocht worden. Gedroogd is de verkoop al verboden.

De PVV zal Kamervragen stellen over de kwestie aan justitie-minister Hirsch Ballin. De ChristenUnie is al voor een totaal verbod: ''want een paddo, dat is iets heel anders dan een jointje.''

De ouders van de 17-jarige scholiere vinden dat de Nederlandse staat verantwoordelijk is voor de dood van hun dochter. Dit omdat ons land toestaat dat paddo's worden verkocht. Volgens de politie is er echter weinig aan te doen omdat de verkoop gewoon legaal is. Ook kan niet worden bewezen dat de smartshop waar de paddo's zijn verkocht, Innerspace, aan een minderjarige heeft geleverd. ''We kunnen niet hardmaken dat de paddo's daadwerkelijk aan dat minderjarige meisje zijn verkocht. Zij was in gezelschap van meiden die wel oud genoeg waren'', aldus politiewoordvoerder Rob van der Veen.

Volgens Van der Veen zal wel worden bekeken of Innerspace strafrechterlijk kan worden aangepakt omdat ze zelden naar leeftijden vragen. De smartshop liet dat
 
Ik heb zojuist de reactie op fok gelezen... wat een randdebielen lopen daar rond zeg...! Oordelen over paddo's zonder er ook maar ooit in aanraking zijn geweest en het onder de noemer "drugs" dus "slecht" plaatsen.
 
Er staat weer niets van bruikbare informatie in het artikel.

We weten niets over de psychologische toestand van het meisje, de situatie thuis, op die manier kunnen we niet beoordelen waarom het meisje van die brug sprong.

Wat was de dosis die ze genomen heeft?
Was er een sitter aanwezig?

Iedereen weet dat paddo's redelijk hevig kunnen zijn. Als het meisje een volledige portie zou genomen hebben voor de eerste keer kan het inderdaad wel mislopen...

De smartshop is niet verantwoordelijk, wel diegene die de paddo's doorverkocht hebben aan het meisje, die moeten hun verantwoordelijkheid maar nemen. Wijzelf hebben ook al paddo's genomen samen met een minderjarig meisje. Maar we hebben haar wel constant in de gaten gehouden, zodat er niets kon misgaan.
 
Sorry jongens maar ik denk dat jullie het nog steeds niet begrijpen. Zoals eerder gezegd is dit niet iets nieuws. Kijk toch naar Timothy Leary, hij was een intellectueel op dit gebied aan Harvard. Heartcore zei zelf een keer dat het vechten tegn de bierkaai is. We kunnen de wereld niet veranderen, en elke vooruitgang zal vroeg of laat weer achteruit gaan, dat is de circel waar we in leven. Ik reken mezelf tot de oude garde psychidelica gebruikers zoals Hofmann en Huxley die al begrepen dat je het op de achtergrond moet houden, en niet zoals de latere revolutie van Leary die met al zn goede bedoelingen ons in het nadeel heeft gebracht.

Christelijke feestjes verstoren lijkt me ook geen vooruitgang, ten eerste, de doctrines van de kerk heeft niets met de leer van jezus te maken en dat weet elke oprechte bijbellezer. Ten tweede denk ik dat het beter is om de mensen zelf in hun shit te laten stikken dan ze nog bozer te maken.

Jezus zei 'seek and you shall find' dat lijkt me erg moeilijk met je ogen dicht, als je begijpt wat ik bedoel.

To truly find God, truth needs to be found independently from the opinions of others. The truth has to be found in our hearts.
--A.H.Almaas
 
Jah dat is allemaal mooi gezegd en ik ben het deel wel met je eens alleen we leven in Nederland. Er is nu een kamermeerderheid om datgene wat ik als één van de meeste inspirerende onderdelen van mijn leven beschouw, te criminaliseren. Enig tegenwoord lijkt me op zijn plaats lijkt me.

Of heb jij zin in een land te leven waar je in feite ieder moment kan worden gearresteerd en waar je dit soort dingen verborgen moet houden? Retorische vraag natuurlijk....

we leven niet meer in de jaren zestig waar massaal misbruik van met name LSD voor onacceptabele maatschappelijke onrust zorgde. Integendeel, wat ik om me heen zie en met name op internet, zijn kleine hechte groepen die experimenteren, ervaingen uitwisselen en dergelijke. Op de achtergrond, maar wel aanwezig. Mensen zijn nu ook veel beter in staat zich goed voor te lichten over gebruik dan in de jaren zestig waar er ten eerste geen internet was maar sowieso de kennis op dit gebied nog maar sporadisch aanwezig was.

Verstoren van feesten was een spontane gedachte die bij me opkwam, er zijn ongetwijfeld betere en werkzamere manieren te bedenken om dit aan te pakken. Doctrines en Jezus boeien me niet, maar het zijn wel CU stemmers die zondag in die kerk zitten. Waar bereik je ze anders? Aan de andere kant, hoe vertel je iets aan iemand die niet wil luisteren..

Maar goed misschien heb je wel gelijk en veranderd er uiteindelijk weer niets, dan ben ik op zich ook wel tevreden denk ik. Maar als er werkelijk een verbod op kweken en bezit van paddo komt kan ik dat niet zonder enige vorm van actie laten gebeuren.

Edit: bron nu.nl:

knip
GroenLinks en D66 zien niets in een verbod. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft dinsdag het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gevraagd zo spoedig mogelijk onderzoek te doen naar de precieze werking en mogelijke schadelijkheid van paddo's.
plak

Maw, er gaat niets veranderen. Er gaat onderzoek plaatsvinden en dus hebben we niets te vrezen.

Klaar, sorry voor de paniek allemaal ;)


HC
 
"mensen gaan er rare dingen van doen... Van 4 hoog afspringen enzo.. " :shock: :evil:
"er zitten stoffen in die hard-drugs zijn.."

Zijn ze werkelijk zo beperkt?
Als ze me dit stukje vrijheid nu ook weer afpakken ga ik nog extremist worden. Echt ik vind die para lui daar zo stompzinnig. Ze maken dit hele land gestoord met hun 'vooruitgang'. Wolf in schaapskleren zijn die christus volgelingen.
Als dit werkelijk in gang wordt gezet, en daar kan geen stukje verstand van me bij, zullen we wel alles op alles moeten zetten om chaos te creeeren in dit landje. Ze hebben honderden jaren de tijd gehad om de weg van God te volgen met slavernij en vele vele slachtpartijen als gevolg. Waarom schreeuwen ze nu zo hard van de daken, alsof het duivels is! Terug naar de middeleeuwen...
Maar je hebt gelijk HC, onderzoek zal uitwijzen dat een beetje voorlichting elke schadelijkheid kan voorkomen. En zij die ondertussen wel roken, drinken, gokken en oorlogje spelen na de kerkdienst kunnen daar niks tegenin brengen!
Grrr, ik krijg de kriebels van dit stukje Nederland....
 
Mensen hebben inderdaad de mogelijkheid om zich beter te laten informeren.

knip
GroenLinks en D66 zien niets in een verbod. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft dinsdag het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gevraagd zo spoedig mogelijk onderzoek te doen naar de precieze werking en mogelijke schadelijkheid van paddo's.
plak

helaas doen ze dit niet want deze effecten zijn al heel vaak en lang geleden onderzocht. Daarom ze zullen ze deze dingen aangrijpen om het te verbieden.

Waarom pcies om die maatschappelijke onrust. psychidelica op de juiste manier maken mensen minder materialistisch, meer liefhebbend voor natuur en andere mensen. En daarom willen die zogenaamde christenen en politici je vasthouden in hun doctrines zodat mensen niet in opstand komen tegen het geweld wat de ongelijkheid nodig voor consumptie in stand houdt.

Ik stem al twee jaar niet meer omdat elke partij coalities moet vormen en vriendjes met het buitenland moeten blijven. Als wij niet meewerken aan oorlog boycotten ze onze export en gaat onze economie achteruit. Elk politiek beleid is een economisch beleid. Wij kunnen bewijzen dat dit niet de enige levenswijze is maar elke opstand zal ons tegenwerken.

Als men niets ziet kan men ook niets verbieden.
 
Ik ben trots op het feit dat we hier paddo's kweken en samen met wiet weer voor iedereen beschikbaar maken. Ik voel niks voor een ondergronds gebruik van deze middelen. Misschien lijkt dat in het geval van jou (Jahvisions) ideaal, maar ik weet zeker dat ik bijvoorbeeld anders laat, tot nooit, in aanraking was gekomen met psychedelica. Als men niets ziet weet men ook niet wat te zoeken, nietwaar?

Niet stemmen en veranderingen passief over je heen laten komen komt me ook wat dromerig over eerlijk gezegd. Je hebt gelijk dat het weinig verschil zal uitmaken en dat de politiek bang is voor een minder geconditioneerd volk.. Maar om in stilzwijgen Amerika achterna te lopen en dat een cyclus noemen trek ik niet...
 
Ik lees nu net al die debiele reacties op geenstijl, wat zitten daar een stelletje onwetenden tussen die hun stem geen eens waard zijn. Mensen hebben overal een mening over tegenwoordig zonder dat ze enige kennis van zaken hebben. Kijk is verder dan je neus lang is godverDOMME hypocrieten.. Sorry maar om dit soort dingen kan ik nou echt pissig worden.
 
Ik heb me maar eens besloten aan te melden op deze site, mede door de onnodige commotie rond de legaalheid van paddos!

Ik zal zeker mee doen met een actie!
Al zal je niet veel eer en respect vergaren door daarmee een anders rust/rauw dag te verzieken.

Als Psychonaut wil je hopelijk wel als begripvol, inzichtelijk en verstandig over komen.
Behoud je eer dan ook, en schend de ander's heilige dag niet! Hier laat je jezelf en de ander mee in je waarde, en laat je zien dat je juist NIET verkeerd bent, maar juist vredig en verstandig, en niet zo slecht en naief als hen.

Een beetje de boel gaan verstoren zal alleen maar averechts gaan werken, uiteraard, de boosheid zal je moeten uiten, maar dit moet je niet op een ander af richten.

En kom nou, als deze drugs zo veel inzicht brengen, snap ik niet dat het niet duidelijk is gebleken dat de ander lastig vallen alleen maar naar is en tot niets leid.

Betere spandoeken zouden zijn met inlichtende texten in de trand van:
"De natuur heeft ons paddo's geschonken."
"Paddo's zijn niet schadelijk voor de gezondheid."
"Paddo's zijn ongevaarlijk mits verstandig gebruikt."
"Het is een risico dat men neemt, ontneem dit risico dan ontneem je onze vrijheid."

Een betere oplossing dan het verbieden zou zijn, net als wiet, toegifte dat het kopen en gebruiken van verse paddestoelen toegestaan is, en daarbij de regels op stellen dat er _streng_ gecontroleerd word op leeftijd, er voldoende informatie in de winkel beschikbaar is en word meegegeven, misschien zelfs bij het product zelf.

En nog even over dat franse meisje,... dat 'r geen franse informatie bij zat,... tjah,... had je maar moeten opletten op school, maffe chauvinist.
Ook was daar iets niet helemaal juist aan, waren er vrienden mee, dan hebben deze verkeerd gehandeld, dit zijn oncontroleerbare voorvallen,...
En wat deden ze in vredesnaam bij die verdomde brug?!
Trip in een park of binnenshuis! Zootje maloten,... Waarschijnlijk had ze een behoorlijke overdosis, want als je verstand sterk genoeg is, kan je altijd relatieveren in je trip.


Natuur sta ons bij, laat dit gift van u niet ook verboden worden!
(mocht dit wel zo zijn dan word 't nog leuk met de hoeveelheid (onechte / giftige) paddo's en badtrips die zullen volgen :( )
 
Als Psychonaut wil je hopelijk wel als begripvol, inzichtelijk en verstandig over komen.
Behoud je eer dan ook, en schend de ander's heilige dag niet! Hier laat je jezelf en de ander mee in je waarde, en laat je zien dat je juist NIET verkeerd bent, maar juist vredig en verstandig, en niet zo slecht en naief als hen.

O dus ik moet BEWIJZEN dat ik niet verkeerd ben?

En kom nou, als deze drugs zo veel inzicht brengen, snap ik niet dat het niet duidelijk is gebleken dat de ander lastig vallen alleen maar naar is en tot niets leid.

Moeilijk he hele thread lezen....:

Verstoren van feesten was een spontane gedachte die bij me opkwam, er zijn ongetwijfeld betere en werkzamere manieren te bedenken om dit aan te pakken. Doctrines en Jezus boeien me niet, maar het zijn wel CU stemmers die zondag in die kerk zitten. Waar bereik je ze anders? Aan de andere kant, hoe vertel je iets aan iemand die niet wil luisteren..

CU/CDA stemmers, waar zitten ze? Hoe vind je ze? Hoe herken je ze? Eerste waar ik aan dacht was de kerk. Opmerkerlijk trouwens dat iedereen hier gelijk een idee heeft dat er rotzooi geschopt zou gaan worden.... Wat ik in gedachten had was post nemen bij ingangen van kerken en flyers uitdelen. Iets in die geest. Maar misschien zijn er betere ideen?
 
CU/CDA stemmers, waar zitten ze? Hoe vind je ze? Hoe herken je ze? Eerste waar ik aan dacht was de kerk. Opmerkerlijk trouwens dat iedereen hier gelijk een idee heeft dat er rotzooi geschopt zou gaan worden.... Wat ik in gedachten had was post nemen bij ingangen van kerken en flyers uitdelen. Iets in die geest. Maar misschien zijn er betere ideen?

Sorry dat ik het verkeerd begreep, flyers uit delen vind ik een goed idee.
Nee, ik dacht namelijk dat een plan was om met spandoeken rond te hossen in/ voor de kerk.

Ik kom in ieder geval op m'n paasbest!

En wat ik bedoel met laten zien dat je Niet verkeerd ben, daarmee blijken dat je dus geen slechte bedoelingen hebt, als rustverstorende acties, of rellen uit breken brengt dat geen goed beeld is wat ik bedoel, je hoeft natuurlijk niet te bewijzen dat je niet verkeerd bent, maar je moet geen idee/beeld brengen dat je dat juist wel bent. :)

Maar dit was in miscommunicatie met dat ik dacht dat je een feestdag wilde verstoren, mijn excuses x___X;

Groetjes! ^__^
En who knows, tot pasen.
 
Op www.stand.nl is een poll waar wij gigantisch in de minderheid zijn. Stem voor het behoud van paddo's! (het kan nog maar een uurtje ofzo)

Ik heb op het forum al een hoop domme meningen proberen te debunken (onder mijn alter ego brulaap), maar ignorance blijkt moeilijker te verslaan als het gepaard gaat met bevooroordeeldheid.

ACTIE ACTIE ACTIE
 
Beste bezoeker van Stand.nl, Stand.nl krijgt maandag een nieuwe website met nieuw forum. Vanwege de 'verhuizing' is het tot die tijd helaas niet meer mogelijk om nieuwe gebruikers op het forum in te schrijven. Onze excuses voor het ongemak. NCRV Forums
 
HeartCore a dit:
Beste bezoeker van Stand.nl, Stand.nl krijgt maandag een nieuwe website met nieuw forum. Vanwege de 'verhuizing' is het tot die tijd helaas niet meer mogelijk om nieuwe gebruikers op het forum in te schrijven. Onze excuses voor het ongemak. NCRV Forums

D'oh!

Jammer. Maar je kunt in ieder geval wel stemmen. (Doe alsof het iets uitmaakt!)
 
Ik word trouwens zo ontzettend boos van al die politici die ineens denken dat ze alles van deze middelen weten. Laat de gebruiker vrij om zelf te beslissen of het een goed idee is of niet. Geef informatie aan elke gebruiker over de risico's.

Ik vind dat er een onderzoek moet komen naar de gevaren van alcohol en dat deze in een special van het acht uur journaal tegenover de gevaren van andere drugs moeten worden gezet. Een half uur lang alcohol bashen en doden in autowrakken laten zien, mensen die overgeven en niet meer recht kunnen lopen, de alcoholische vader die de nuchtere moeder voor de ogen van het onschuldige kind helemaal lam slaat. De pijn. De tranen.

Misschien meer iets voor SBS6 8)

Maar je merkt wel hoe boos ik hiervan wordt.
 
Forkbender a dit:
Ik word trouwens zo ontzettend boos van al die politici die ineens denken dat ze alles van deze middelen weten. Laat de gebruiker vrij om zelf te beslissen of het een goed idee is of niet. Geef informatie aan elke gebruiker over de risico's.

Ik vind dat er een onderzoek moet komen naar de gevaren van alcohol en dat deze in een special van het acht uur journaal tegenover de gevaren van andere drugs moeten worden gezet. Een half uur lang alcohol bashen en doden in autowrakken laten zien, mensen die overgeven en niet meer recht kunnen lopen, de alcoholische vader die de nuchtere moeder voor de ogen van het onschuldige kind helemaal lam slaat. De pijn. De tranen.

Misschien meer iets voor SBS6 8)

Maar je merkt wel hoe boos ik hiervan wordt.

Zullen we met zijn allen die open brief voor de tweede kamer opstellen?Ik heb al een opzet maar ik wil dit liever niet alleen doen omdat ik ook niet alles weet :)
 
HeartCore a dit:
Zullen we met zijn allen die open brief voor de tweede kamer opstellen?Ik heb al een opzet maar ik wil dit liever niet alleen doen omdat ik ook niet alles weet :)

I'm in, wellicht een nieuw topic daarvoor? Niet voor discussie over het punt, maar over de brief lijkt mij ;)
 
Retour
Haut