mysticwarrior a dit:
Maar soms is het net zoals nu in griekenland, wel is goed dat er door de burgers een duidelijk statement word gemaakt. Op een moment dat er rellen uitbreken die vergelijkbaar zijn met die in Griekenland, dan verplicht je een regering wel een keertje in de spiegel te gaan kijken. Van mij part komt Nederland nu ook maar is een paar dagen met hun kont van de bank!
Een ander hippy tijdperk lijkt me ook niet verkeerd
Hier moet ik iets kritisch over zeggen hoor. Ik vind namelijk domweg het vernielen van geparkeerde auto's en winkels van middenstanders helemaal geen 'duidelijk statement' en ook helemaal niet goed. Dat is gewoon rellen en de boel slopen, en dat staat tot oprecht maatschappelijk protest zoals voetbalhooligans staan tot echte fans. Gewoon mensen die het leuk vinden om de boel te slopen, en daar een aanleiding voor hebben gevonden. Wanneer ze dan ook nog de illusie hebben dat ze iets geëngageerds doen dat goed is voor het land, dan zijn het helemaal sukkels. Natuurlijk is het wel een teken dat er iets ernstigs aan de hand is in dat land, maar dat is een ander verhaal.
Verder zou het wel goed zijn als burgers een wat mondiger werden en zich wat meer gingen verenigen idd. En een nieuwe opleving van het hippie-idee zou goed zijn in deze tijd...