Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Dagvaarding Vlos

AT5 vraagt of ik vanavond paddo's wil eten. Hmmm... O jee, daar ga ik weer...

AT5 wil dat je vanavond paddo's gaat eten?
In dat geval wens ik je een goede reis.

Over trippen voor de camera gesproken. Hebben jullie dit al eens gezien?

CaduceusMercurius a dit:
AT5 vraagt of ik vanavond paddo's wil eten. Hmmm...
Da's nu wel illegaal he :lol: . Die tv-zenders blijven je vast vragen, in de hoop dat je ooit een keer uit het raam springt terwijl zij het filmen! Nouja, als het wordt zoals in die andere reportage, dan is het hele goeie publiciteit :) . Misschien kun je deze keer proberen om op tv de meest psychedelisch mogelijke glimlach te lachen, die bij iedereen direct binnendringt, zodat alle mensen in hun huiskamers even één seconde compleet met je mee trippen, en voor altijd weten hoe geweldig paddo's zijn 8) .

CaduceusMercurius a dit:
AT5 vraagt of ik vanavond paddo's wil eten. Hmmm... O jee, daar ga ik weer...
*glimlacht* Het is tenminste wel een mooi excuus om een reisje te maken ;)

magickmumu a dit:
Over trippen voor de camera gesproken. Hebben jullie dit al eens gezien?

Ik had die al is eerder gezien ja. Op zich wel een grappig item, maar alleen jammer dat hij aan het eind, minister klink eigenlijk een beetje gelijk geeft :(

CaduceusMercurius a dit:
Ik zie het filmpje niet echt goed helaas, heel schokkerig, kan jij hem wel goed zien Ivar? Ik hoop hem straks op jouw computer in een betere kwaliteit te zien
Ja, ook hier moest hij steeds bufferen. Hopelijk kan ik hem downloaden, en dan naar YouTube of zo uploaden. Weet iemand hoe ik deze video kan downloaden?

Replay AV 8 werkt goed. Ik heb hem in ieder geval in een bestand van 40 mb op mijn pc staan nu. Als het niet lukt moet je het maar even laten weten!

Mooi stukje tv in ieder geval! Jammer van die figuur van de verslavingszorg, maar goed, erg sterk was hij ook niet!

Veel van die verslavingsklinieken hebben een idealistische achtergrond. Zo heb je Narconon van de Scientology Church, en klinkt "De Hoop" mij enigszins gristelijk in de oren.

Oh wow, ja hoor, ik had gelijk. Kijk zelf maar: http://www.dehoop.org/

Drieluik EO, Themadag Bidden Helpt!, Basiscursus Evangelische Verslavingszorg...

Vind het eigenlijk een pauper stukje van Menno eet paddo's. Meneer begint een beetje te lachen en de hele klinische omgeving is echt in strijd met de ziel van de paddo en bij leken wordt een klinische omgeving met juist het verkeerde geassocieerd in hun onderbewustzijn. Wederom weer een stukje dat op de al reeds bestaande retoriek kan worden gegooid. De eeuwige link met de psychedelische rocktijd is voor mij ook een negatieve klank geworden.

De vraag wat gebeurd er als je paddo's eet komt op mij over als wat gebeurd er als je wat coke snuift of wat Xtc slikt.

Ik heb nog geen TV materiaal gezien wat over de paddo zelf gaat in plaats van nadrukkelijk mensen en paddo's. Maar ja, had ook niet anders verwacht van de Nederlandse televisie.

Een documentaire als 'De poort naar de andere kant toe', of 'opgelost in het vloeibare', 'wakkerschrikken uit een droom, het leven' zou een zeer goede uitzending zijn.

Filmpje van Ivar komt een stuk warmhartiger over. Alleen echt jammer dat zijn fragmenten relatief weinig in die korte uitzending zijn verwerkt en er daardoor te weinig gelegenheid was om te informeren over transformeren etc.

Brugmansia a dit:
Filmpje van Ivar komt een stuk warmhartiger over. Alleen echt jammer dat zijn fragmenten relatief weinig in die korte uitzending zijn verwerkt en er daardoor te weinig gelegenheid was om te informeren over transformeren etc.
Ach, volgende keer beter. Interview AT5 gaat trouwens niet door vanavond. Ik had er eerlijk gezegd ook niet zo'n zin in.

CaduceusMercurius a dit:
Brugmansia a dit:
Ach, volgende keer beter. Interview AT5 gaat trouwens niet door vanavond. Ik had er eerlijk gezegd ook niet zo'n zin in.

Misschien wel beter ook? Kun je er ook voor kiezen om ‘nuchter’ geïnterviewd te worden? Je zult je standpunten dan waarschijnlijk veel beter kunnen verwoorden. Media zijn toch vaak op zoek naar sensatie...

Toen ik Menno eet paddo's voor de eerste keer zag moest ik wel lachen. :lol: Maar eigenlijk is het om te huilen. :cry:

http://juridischdagblad.nl/content/view/7606/53/Gedroogde paddo’s vanaf 0,5 gram en verse vanaf 5 gram betekent vervolging[/size]

Openbaar Ministerie - Per 1 december 2008 is het bezit van bepaalde verse paddo’s strafbaar volgens de Opiumwet. Het gaat daarbij om paddenstoelen die van nature de stof psilocine, psylocybine, muscimol dan wel iboteenzuur bevatten. Het bezit van gedroogde paddo’s was al eerder strafbaar en viel aanvankelijk onder lijst I ( harddrugs) van de Opiumwet.

Zowel de verse als de gedroogde paddo’s vallen onder lijst II van de Opiumwet en zijn daarmee te kwalificeren als softdrugs. Het is uiteindelijk aan de lokale driehoek (hoofdofficier, burgemeester en korpschef) om te beslissen over de lokale invulling van het handhavingsbeleid.

De handhaving van het paddoverbod is primair gericht op het optreden tegen de bedrijfsmatige productie van én de handel in en verkoop van paddo’s. Hiertoe is besloten na overleg met de ministers van Justitie en van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Beoogde werkwijze
Over de te volgen werkwijze dienen afspraken te worden gemaakt in de driehoek. Dergelijke afspraken zouden kunnen inhouden dat door de driehoek alle bekende verkooppunten zoals smart shops, grow shops en souvenirwinkels bij brief worden gesommeerd alle paddo’s en producten die bestanddelen van paddo’s bevatten te verwijderen.

Daarna kunnen controlebezoeken volgen op mogelijke aanwezigheid van strafbare paddo’s. Bij een eerste aantreffen daarvan maakt de politie proces-verbaal op ten behoeve van het OM en de burgemeester. Deze laatste kan direct een bestuurlijke waarschuwing uitsturen met daarin de mededeling dat bij een volgende overtreding de inrichting zal worden gesloten.

Mocht de politie bij een tweede bezoek opnieuw verboden producten aantreffen dan zal opnieuw een proces-verbaal worden opgemaakt ten behoeve van de burgemeester en het OM, waarna het verkooppunt dicht moet.

Strafbaar of niet?
Op het eerste gezicht is niet altijd duidelijk of een aangetroffen paddenstoel tot de groep hallucinogene paddenstoelen behoort. De combinatie van de locatie (bijvoorbeeld grow shop) en de verkoop van paddenstoelen die vermoedelijke verboden bestanddelen bevatten vormen voldoende grond voor inbeslagname van deze producten en er zal dan ook proces-verbaal worden opgemaakt.

Een deskundigenrapportage zal uiteindelijk moeten uitwijzen of de aangetroffen waar daadwerkelijk tot producten op lijst II van de Opiumwet behoort.

Kader voor strafvordering
Bij het bepalen van de strafmaat hanteert het OM de Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, softdrugs (BOS/Polaris).

Voor het zich schuldig maken aan bedrijfsmatige productie van én de handel in en verkoop van paddo’s geldt een maximale gevangenisstraf van 4 jaar. Bij het voorhanden hebben van gedroogde paddo’s vanaf 0,5 gram en verse vanaf een hoeveelheid vanaf 5 gram kan vervolging worden ingesteld.

^ Waar slaat dat op? 0.5 gram gedroogd of 5 gram vers als maximum. Een dergelijke dosis is niet eens (of in ieder geval amper) werkzaam..
5 gram gedroogd of 50 gram vers kan ik me nog voorstellen als maximum voor persoonlijk gebruik. Maar ook dat zou belachelijk zijn!
Of gaat dit ook puur om het bedrijfsmatige aanbod van paddos?

Weet iemand hoe het nou met de truffels zit? Dit zijn officieel geen paddo's en naar mijn weten staan ze ook niet op de lijst van de te verbieden paddestoelen.

^ Ik denk dat ik hem verkeerd begrepen heb :)

Ik vond die laatste zin een beetje vaag en wist even niet of ik hem nou los moest lezen van de bedrijfsmatige teelt en verkoop. Maar zoals ik het nu denk te begrijpen dus niet..

Het is inderdaad grappig dat alle 'paddestoelen' van die lijst verboden worden. Dus truffels zouden inderdaad nog gewoon verkocht en gegeten kunnen worden. :D
Benadrukt voor de zoveelste keer hoe bar weinig ze er van af weten.

Icelus a dit:
Weet iemand hoe het nou met de truffels zit? Dit zijn officieel geen paddo's en naar mijn weten staan ze ook niet op de lijst van de te verbieden paddestoelen.
De soorten psilocybe mexicana en tampanensis, waar 'truffels' van afkomstig zijn, staan wel op de lijst. Maar als je de tekst letterlijk neemt (en volgens mij werken wetten zo), zijn alleen de paddenstoelen zelf verboden, en het mycelium en dus de truffels niet. Maarja...

Het is uiteindelijk aan de lokale driehoek (hoofdofficier, burgemeester en korpschef) om te beslissen over de lokale invulling van het handhavingsbeleid.
Daar is wel een opening voor een gedoogbeleid... De facto is daar in Amsterdam momenteel natuurlijk ook sprake van. Maar de politiek (althans die in Den Haag) zou dat denk ik echt als een nederlaag zien, dus dat zullen ze willen voorkomen.

Retour