mysticwarrior a dit:
Ik zal morgen even kijken, volgens mij kan ik die zender hier ontvangen dus...
Het item wordt pas 1 december, of misschien al 28 november, uitgezonden. Het nieuwsitem zou uiteindelijk ook op het internet te zien moeten zijn. Ik ben toch gezwicht voor het opeten van een bakje paddo's.
Om half 1 hadden we afgesproken in Smartshop Innerspace op de Spuistraat in Amsterdam. Daar werd eerst de eigenaar geïnterviewd. Die eigenaar was zelf helaas geen psychonaut, maar aan de voortdurende stroom Israeliërs die binnen kwamen om paddo's te verkopen, leek het me dat hij goede zaken doet. Hij verkoopt bij de paddo's ook een pakje met daarin een tablet vitamine C, wat dextrose en anti-oxidanten. "If you feel uncomfortable, you take these, and the mushroom trip stops." Ja, hij beweerde dat het de trip stopt, alsof vitamine C en dextrose de 5HT receptoren kunnen bezetten... :roll:
Ze hadden ook een stinkende hond, en geen lounge ruimte. Dus stelde ik de journalisten voor om naar Conscious Dreams Kokopelli te gaan, op de Warmoestraat, waar ik afgelopen maart na terugkomst van het World Psychedelic Forum in Basel met Mara een kopje thee had gedronken, terwijl ik onder invloed van LSD was. Het was dan ook extra leuk om er gisteren weer binnen te wandelen, de poes te aaien enz.
Daar filmden we hoe ik aan kwam lopen, door de etalage keek en toen met een kopje thee in de loungeruimte een bakje paddo's verorber. Een soort die ik nog niet had gegeten (van die dunne mexicaantjes), de soort waarvan drugless had gezegd dat minder zwaar op de maag liggen, en dat klopte.
Ik had de meeste vragen al beantwoord voor en tijdens het eten, maar ook toen ik eenmaal tripte kon ik zonder over mijn woorden te struikelen vanalles over paddo's vertellen. Dat verbaasde de journalisten enorm, en mij eigenlijk ook een beetje. Ik maakte grapjes als "Nou, dit is het dan. Zo ziet iemand er uit die tript", waarbij ik daar geheel rustig met een glimlach op de bank zat. Ze hebben nog wat close-ups van mijn verwijdde pupillen genomen. Ik zat tijdens het hele gesprek met een glimlach op mijn gezicht.
Ik had wel wat last van de kou (ook in Kokopelli moest ik aan het begin van de trip mijn jas weer aantrekken. ik heb erg snel last van de bibbers, vooral als het buiten vriest, ik niks heb gegeten, en trip...) maar was verder in een goede stemming.
Na ongeveer een half uurtje was het "interview" afgelopen. Ik stapte op mijn (geleende) fiets en ging naar bekenden in Amsterdam om de trip uit te zitten. De binnenstad van Amsterdam is echt absurd als je tript (ik had het al een paar keer meegemaakt onder invloed van LSD, dus wist waar ik aan begon). Ik had op mijn mp3-speler een lezing opstaan van Joseph Campbell, maar kon zijn verhaal niet zo goed meer volgen. Heh...
Pas toen ik op de plaats van bestemming was gekomen merkte ik dat deze "kleine" smartshop portie toch een enorme hoeveelheid closed-eye visuals had opgewekt, vergelijkbaar met een hijsje DMT. Echt comfortabel voelde ik me echter niet (problemen in de privé-sfeer, en veel lichamelijk ongemak). Het eten van de paddo's was in dit geval niet echt voor mezelf geweest, maar "voor het goede doel". Rond 17:00 uur was de piek van de trip wel over, en rond 20:00 ben ik weer naar huis gereden.