Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Brochure "De waarheid over drugs"

Ik heb schaamteloos een uitspraak van Forkbender gebruikt. Zie het onderste deel, vanaf "Het verbieden van drugs..."

Dat mag wel toch Fork? 8)
Jij kan het zo mooi verwoorden :P

Nou, vooruit.

:wink:

Wat vinden jullie van de aanhef en titel:

De wetgeving verandert, maar dit zijn de onveranderlijke
feiten over wiet en psychedelica

Wat denken jullie van:

Wat je misschien nog niet wist over
wiet en psychedelica

of

Wat u moet weten over
wiet en psychedelica

of

Wat iedereen zou moeten weten over
wiet en psychedelica

De laatste.

Misschien ondertekenen met a. klink en e. hirsch ballin? Krijg je in ieder geval een hoop gratis publiciteit. :wink:

Een juist politiek klimaat, waarin drugs legaal zijn en bewust worden gebruikt door allen, is de beste basis voor wetenschappelijk onderzoek naar de positieve en negatieve invloed van deze middelen. Vooroordelen worden voorkomen, de effecten worden niet door beleid beinvloed en verdeeldheid over een onderwerp houdt op te bestaan. Iedereen is zijn eigen mening gegeven, maar we weten dat beide kanten van het debat ook met volledige legalisering met elkaar kunnen leven. De hoeveelheid ellende die het zal voorkomen is gigantisch. Drugsgebruikers weten wat ze nemen en wat de effecten zullen zijn, patienten krijgen de medicijnen die hen kunnen helpen in het genezingsproces, gevangenen worden vrijgelaten als hun zogenaamde misdaad niemand heeft benadeeld, verslaving zal als psychologisch probleem worden behandeld, waarbij psychedelica gigantisch kunnen helpen om het zelfinzicht van de samenleving als geheel, als gemeenschap, als eenheid zullen versterken. Laat liefde regeren in plaats van angst.

^Meer wijze woorden!

Voor wie het in elders op het forum gemist heeft, dit is het uiteindelijke ontwerp geworden, door misery! :D

Vrijdag zijn de eerste 7500 exemplaren klaar.

Kan iemand hier aan een lijst met alle (of zoveel mogelijk) studentenflats van Nederland komen?

brochure_a_125.jpg

brochure_b_151.jpg

CaduceusMercurius a dit:
Kan iemand hier aan een lijst met alle (of zoveel mogelijk) studentenflats van Nederland komen?

Ik weet ze alleen in Amsterdam, kan wel een rondje fietsen om ze te spreiden. Vraag het anders ook effe op DHP.

Ja, ik was ook van plan om het op DHP te vragen.

We kunnen ook kijken waar de studenten zitten die we als eerste willen informeren.

De rechters en politici van de toekomst? De medici van de toekomst? De psychologen, theologen en filosofen van de toekomst?

Mag ik vragen hoeveel het kostte om 5000 flyers te laten drukken met die achtergrond? De eerder vermelde 120 euro waarschijnlijk:)?

Goed idee om ze in de studentenhomes uit te delen!
Misschien is het ook een goed idee om elkaar wat op de hoogte te houden van waar ze reeds bedeeld zijn ,zodat er geen dubbele acties plaatsvinden,om zoveel mogelijk mensen te bereiken!:)

Respect! :D

Ik heb er 7500 stuks van gemaakt, dat was voordeliger. Het kost me 156 euro inclusief BTW. Een stapel van 500 flyers kost dus een tientje. Da's niet veel geld om een studentencampus op z'n kop te zetten. :mrgreen:

Dat valt inderdaad beter mee dan verwacht!

Indien ik ze zou willen laten drukken(dit zal niet voor meteen zijn ,maar eerder na de examens, in februari dus) Moet de tekst wel ietwat aangepast worden, om hem ook geschikt te maken voor verdeling in België. maar dat regel ik dan wel :wink:

Alleszins ,ik ben echt blij met jullie initiatief, dit kan echt sommige mensen hun ogen wat meer openen! :!:

Ja, we kunnen de tekst altijd aanpassen. Ik heb ze trouwens bij een Belgisch bedrijf laten drukken. Zie http://www.flyer.eu voor de tarieven.

@ Forkbender, ik was net de statuten van Stichting Open aan het bekijken. Zouden jullie ook een aangepaste versie van deze folder willen, bijvoorbeeld een die niet begint met een alinea over cannabis, maar meer aandacht besteedt aan bijvoorbeeld DMT, en afsluit met een langer pleidooi voor legalisatie?

^moet ik even over denken/overleggen... Je hoort snel meer.

Ziet er mooi uit!

Ben wel een beetje bang dat het door de hoeveelheid tekst toch minder snel gelezen wordt, maar ik hoop dat ik het mis heb. :P

Waar gaat het allemaal uitgedeeld worden?
Op straat of op speciale plaatsen/evenementen?

Icelus heeft er eergisteren een paar honderd verspreid op Uilenstede. Het is meteen zichtbaar in de statistieken van http://www.ditiseentrip.nl (zie bijlage), slechts één van de websites die in de flyer genoemd wordt. Fork, zou je ook de statistieken van Stichting OPEN eens willen bekijken?

De eerste piek in de statistieken volgde op het cannabis tribunaal.

Retour