Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Zeitgeist ontmaskerd ?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Jeniger
  • Date de début Date de début
Jeniger a dit:
Daar ben ik het niet mee eens.
In de tijd van Leary wist Nixon donders goed wat een wondermiddel lsd was, het is toen niet verboden uit angst, maar omdat ze wisten dat dit een massale verschuiving in het collectieve bewustzijn kon veroorzaken.
Het een sluit het ander niet uit. Kan mij goed voorstellen dat Nixon bang was voor een dergelijke verschuiving in het collectieve bewustzijn, al denk ik zelf niet dat hij daar in geloofde. Er was wel degelijk angst bij een heleboel mensen die niets van die hippies moesten hebben (en vaak met reden, langharig werkschuw tuig is het :wink:). Ze dachten dat hun kinderen de langzaam opgebouwde welvaartsmaatschappij in toto zouden verwerpen en ten ondergang zouden brengen door zich als freeriders te gedragen en zo het systeem uit te melken. Bovendien zijn er best wel mensen in de problemen geraakt omdat ze niet klaar waren voor lsd of er slecht mee omgingen, wat des te meer reden (excuus) was om het te verbieden.
Ik ben er van overtuigd dat de rede achter de war on drugs is, dat ze niet willen dat we ons bewustzijn verruimen, sterker nog ze willen ons juist onbewust houden, op de meest mogelijke manieren: Televisie, media, drugs zoals alcohol en koffie,tabak(wat je bewustzijn vernauwd). Tegelijkertijd creëren ze zelf designer drugs die je bewustzijn en je lichaam vaak verwoesten.

Ze creëren of importeren het zelf(heroine, cocaine) en erna is de zogenaamde war on drugs, ik zie het als een slinkse slimme manier om entheogenen te verbieden. Door alles onder de naam van drugs op één hoop te gooien,als slecht te bestempelen en te verbieden. En tegelijkertijd zoveel mogelijk slechte drugs de "maatschappij" in te helpen, zodat het collectieve bewustzijn alleen maar achteruit gaat.
Wie zijn 'ze'? Je blijft maar praten over 'ze', alsof er een groep zou bestaan van machtige/rijke mensen die het leven van anderen willen bepalen. Waarom zouden ze dat willen? Het huidige systeem werkt toch in hun voordeel? Of doen ze het nu ook al? En hoe zouden wij dat dan te weten kunnen komen?

Bovendien kiezen mensen zelf voor het innemen van alcohol/coke/tabak/heroine. Je doet net alsof we allemaal arme schapen zijn die door herdertje overheid/elite worden geleid naar onze verlossing. Wat je zegt klopt allemaal, maar er is geen 'ze' die dit bewust allemaal doet met een bepaald doel. Het zijn gewoon individuen die profiteren van de situatie zoals die is.

LSD is geen medicijn voor stupiditeit en entheogenen krijgen geen speciale behandeling van de overheid of de media (dat laatste begint langzaam te veranderen). Vaak ook met reden. Elke drug kan misbruikt worden, daarvoor is LSD echt geen betere optie dan alcohol.

Mensen houden zichzelf onbewust, daar hebben ze echt geen overheid/elite voor nodig. Als iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid zou nemen dan zou de overheid niet eens nodig zijn.
En dan heb je ook nog oude occulte kennis,en geheime genootschappen, die voornamelijk bezig waren met veranderde staten van bewustzijn.
Ik dacht dat de 'illuminati' en 'ze' geheime genootschappen waren, draai je het nu weer om? Over welke occulte kennis heb je het? Welke genootschappen? Wanneer? Wat verandert er aan het bewustzijn?

Het een sluit het ander niet uit. Kan mij goed voorstellen dat Nixon bang was voor een dergelijke verschuiving in het collectieve bewustzijn, al denk ik zelf niet dat hij daar in geloofde. Er was wel degelijk angst bij een heleboel mensen die niets van die hippies moesten hebben (en vaak met reden, langharig werkschuw tuig is het Wink). Ze dachten dat hun kinderen de langzaam opgebouwde welvaartsmaatschappij in toto zouden verwerpen en ten ondergang zouden brengen door zich als freeriders te gedragen en zo het systeem uit te melken. Bovendien zijn er best wel mensen in de problemen geraakt omdat ze niet klaar waren voor lsd of er slecht mee omgingen, wat des te meer reden (excuus) was om het te verbieden.

Dat is jouw mening, ik weet zeker dat nixon donders goed op de hoogte was. En dat hele verhaal van die hippies, wat je altijd hoort, is alleen maar propaganda geweest, of was jij erbij om het tegendeel te bewijzen?

Wie zijn 'ze'? Je blijft maar praten over 'ze', alsof er een groep zou bestaan van machtige/rijke mensen die het leven van anderen willen bepalen. Waarom zouden ze dat willen? Het huidige systeem werkt toch in hun voordeel? Of doen ze het nu ook al? En hoe zouden wij dat dan te weten kunnen komen?

Geloof jij echt dat de verkiezingen in amerika enig verschil uitmaken voor de toekomst? Denk je echt dat dit eerlijk en oprecht is? Ze zijn beide deel van de 13 bloedlijnen van de illuminati. Het hele systeem is door hun opgebouwd, ze hebben zelfs wo II in elkaar gezet net zoals 9/11. Als jij mij bronnen kan geven waar het tegendeel bewezen word dan wil ik die heel graag zien, want hoe graag ik ook zou willen geloven dat het niet zo is, de informatie is overal om ons heen om het tegenovergestelde te concluderen.

Voor zover ik begrijp is de illuminati opgericht uit geheime genootschappen en occulte groepen. Opgericht uit groepen die donders goed wisten wat andere staten van bewustzijn met je doet.

Bovendien kiezen mensen zelf voor het innemen van alcohol/coke/tabak/heroine. Je doet net alsof we allemaal arme schapen zijn die door herdertje overheid/elite worden geleid naar onze verlossing. Wat je zegt klopt allemaal, maar er is geen 'ze' die dit bewust allemaal doet met een bepaald doel. Het zijn gewoon individuen die profiteren van de situatie zoals die is.

Dus jij wil beweren dat de mening van menig persoon over drugs, gebaseerd is op zijn eigen mening, en niet op de bullshit propaganda die iedereen altijd napraat? Zoals zoveel hippies die uit ramen sprongen op lsd?
Profiteren van de situatie zoals die nu is? Een toneelspel wat al een eeuw aan de gang is en ze zelf de regiseur van zijn. We worden wel degelijk beinvloed en we hebben helemaal geen eigen "wil" wat het nemen van "drugs"betreft.
Als je ziet hoeveel narigheid en doden alcohol heeft veroorzaakt, is dat aantal in het kwadraat vergeleken met bijvoorbeeld lsd, maar daar hoor je geen propaganda over...en geloof me, dat is niet de samenloop van omstandigheden, hier zit een bewustzijn achter.

Mensen houden zichzelf onbewust, daar hebben ze echt geen overheid/elite voor nodig. Als iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid zou nemen dan zou de overheid niet eens nodig zijn.

Houden zichzelf onbewust? Dit is het resultaat van hun methodes om onze aandacht te richten op alles wat oppervlakkig en niet belangrijk is,t.v., eten, status, ego, en derest van de hele consumptie maatschappij. We zijn nu al zo ver "op de verkeerde"weg dat we op het punt zijn gekomen dat het ons niet eens meer intereseerd. Dan is verantwoordelijkheid ver te zoeken.

Ik dacht dat de 'illuminati' en 'ze' geheime genootschappen waren, draai je het nu weer om? Over welke occulte kennis heb je het? Welke genootschappen? Wanneer? Wat verandert er aan het bewustzijn?

Heb je weleens onderzoek gedaan? Of geloof je het gewoon niet en speel je een spelletje? :lol:

Jeniger a dit:
Dat is jouw mening, ik weet zeker dat nixon donders goed op de hoogte was. En dat hele verhaal van die hippies, wat je altijd hoort, is alleen maar propaganda geweest, of was jij erbij om het tegendeel te bewijzen?
Nee dat is niet mijn mening, dat is goed gedocumenteerd door verschillende historici (die vrijwel uitsluitend pleiten voor volledige legalisatie van iig cannabis en vaak ook entheogenen en opiaten en dus niet aan de kant van Nixon staan). Ze hebben natuurlijk niet in het hoofd gekeken van Nixon, maar de propaganda heeft wel een heleboel angst veroorzaakt in het publiek en dat is vrij duidelijk als je documenten uit de sixties gaat lezen. Ik heb trouwens nergens gezegd dat Nixon het niet wist, ik vermoed alleen dat hij niet in die termen dacht, omdat het een politicus is en geen hippie. Politici praten niet in termen van een 'verschuiving in het collectieve (on)bewuste'. Nixon zag dat een groot deel van zijn achterban niets van de hippies moest hebben en nam de beslissing om het te verbieden omdat zijn achterban hem dan zou herkiezen.
Geloof jij echt dat de verkiezingen in amerika enig verschil uitmaken voor de toekomst? Denk je echt dat dit eerlijk en oprecht is? Ze zijn beide deel van de 13 bloedlijnen van de illuminati. Het hele systeem is door hun opgebouwd, ze hebben zelfs wo II in elkaar gezet net zoals 9/11. Als jij mij bronnen kan geven waar het tegendeel bewezen word dan wil ik die heel graag zien, want hoe graag ik ook zou willen geloven dat het niet zo is, de informatie is overal om ons heen om het tegenovergestelde te concluderen.
Hoe kan ik bronnen aanwijzen die het tegendeel bewijzen als er geen enkele betrouwbare bron is die dit ondersteunt? Geen enkele historicus neemt de moeite dit te weerleggen. De bewijslast ligt eerder bij jou. Kun jij bewijzen dat de illuminati achter woII en 9/11 zitten? De eerlijkheid van de Amerikaanse verkiezingen laat te wensen over, maar dat heeft niets te maken met een evil genius die erachter zit, maar met groeperingen die willen dat hun kandidaat wint en bereid zijn om te rommelen met stemcomputers. Ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen de twee kandidaten, maar omdat ze om dezelfde stemmen vechten proberen ze allebei de mening van 'het volk' te verwoorden. Het verschil wordt niet duidelijk door verkiezingscampagnes, omdat ze dezelfde doelgroep hebben en hun marktonderzoek hebben gedaan.
Dus jij wil beweren dat de mening van menig persoon over drugs, gebaseerd is op zijn eigen mening, en niet op de bullshit propaganda die iedereen altijd napraat? Zoals zoveel hippies die uit ramen sprongen op lsd?
Deel ervaring en deel propaganda. Maar dat betekent niet dat die mensen niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen mening.
Profiteren van de situatie zoals die nu is? Een toneelspel wat al een eeuw aan de gang is en ze zelf de regiseur van zijn. We worden wel degelijk beinvloed en we hebben helemaal geen eigen "wil" wat het nemen van "drugs"betreft.
BS. Hoe worden we beinvloed?
Als je ziet hoeveel narigheid en doden alcohol heeft veroorzaakt, is dat aantal in het kwadraat vergeleken met bijvoorbeeld lsd, maar daar hoor je geen propaganda over...en geloof me, dat is niet de samenloop van omstandigheden, hier zit een bewustzijn achter.
Hier zit het drama van de drooglegging achter plus de gevestigde macht en het grote geld van drankproducenten. Helemaal niets obscuurs.
Houden zichzelf onbewust? Dit is het resultaat van hun methodes om onze aandacht te richten op alles wat oppervlakkig en niet belangrijk is,t.v., eten, status, ego, en derest van de hele consumptie maatschappij. We zijn nu al zo ver "op de verkeerde"weg dat we op het punt zijn gekomen dat het ons niet eens meer intereseerd. Dan is verantwoordelijkheid ver te zoeken.
Als iemand je een kunstje leert en je africht, is het je eigen verantwoordelijkheid dat je je laat africhten. Mensen denken blijkbaar dat het beter voor hen is om het kunstje te doen in plaats van bewust te zijn. Ze gedragen zich alsof ze afhankelijk zijn. Eten is best belangrijk, trouwens.

Mensen die praten over illuminati fabriceren consequent 'bewijsmateriaal' en zijn in mijn optiek niet meer dan bangmakers die geld verdienen door mensen praatjes te verkopen die niet meer inhouden dan het gemiddelde sprookje, alleen dan met een duidelijke scheiding tussen 'het Goed' en 'het Kwaad'. Het is een web van meningen die als waarheid worden gepresenteerd, terwijl geen aandacht wordt besteed aan de realiteit. Externe teksten worden volledig uit verband getrokken om hun punt te ondersteunen. Ze spelen in op gevoelens van angst en onzekerheid en het gevoel van machteloosheid van het individu tegenover het collectief. Hierin geloven beneemt je niet alleen de macht die je zelf hebt om wat te doen aan de situatie, maar ook de wil, omdat alles futiel lijkt. Je vecht tegen een spook, een windmolen, een fabricatie van een stel verwarde naïevelingen, waardoor je niet meer in de realiteit staat.

Ik geloof niet in een groep mensen die zo alwetend is dat ze weten hoe ze mensen moeten sturen en tegelijkertijd zo dom dat ze dit alleen voor hun eigen gewin zouden doen. Kijk naar wie er profiteert van het huidige systeem en je ziet dat dit ook maar gewoon mensen zijn die hun eigen belangen goed weten te behartigen. Dat is hoe het gaat in een systeem gebaseerd op materiële rijkdom.

De geschiedenis van de laatste paar eeuwen valt perfect te verklaren zonder een groepering te bedenken die overal achter zit. Lees eens een echt geschiedenisboek in plaats van een dvd van Michael Tsarion/David Icke/Alex Jones op te zuigen en alles klakkeloos over te nemen. Je hebt nog geen enkel bewijs geleverd voor het bestaan van deze illuminati. Kom daar nu eens mee.

Lees eens een echt geschiedenisboek in plaats van een dvd van Michael Tsarion/David Icke/Alex Jones op te zuigen en alles klakkeloos over te nemen. Je hebt nog geen enkel bewijs geleverd voor het bestaan van deze illuminati. Kom daar nu eens mee.

Ik ben helemaal niet into Michael Tsarion/David Icke/Alex Jones als dat je waarschijnlijk denkt.

Ik haal deze info uit andere bronnen, psychedelische onderzoekers, graham hancock, neil kramer..

Een "echt "geschiedenisboek? Nu word ie helemaal mooi.

Welk echt geschiedenis boek heb jij het over dan? Dan neem ik alle tijd en moeite om het te lezen.

Ik zou ook graag de documenten willen zien waar jij het over hebt, uit de tijd van nixon.

Over leary en nixon: http://boomp3.com/listen/c1was59ks_a

Robert Forte bestudeerde de geschiedenis van godsdienst met Mircea Eliade op de Universiteit van Chicago, ook bestudeerde hij de psychedelische ervaring met Stanislav Grof in Esalen

it is een stuk uit zijn lezing van horizon 2008. .

Voor de hele lezing: http://www.archive.org/download/Horizon ... te_vbr.mp3

Ik kan de boeken van Michael Burleigh (Earthly Powers, Sacred Goals) aanraden. Net zoals The Age of Extremes van Eric Hobsbawm. Deze boeken vertellen de moderne geschiedenis aan de hand van het opkomen van secularisatie en individualisering in de moderne staten en ze contrasteren beide met de ideologische politiek in de twintigste eeuw, die grote overeenkomsten vertoont met de dogmatische religie waar men juist vanaf begon te bewegen. Ze gaan in op de psychologische details die mensen beweegt om toe te geven aan macht of zich er juist tegen te verzetten, ze nemen de sociologische en culturele feiten in acht en verschuilen zich niet achter een denkbeeldige groep die de gehele twintigste eeuwse geschiedenis zou hebben voortgestuwd.

Over Nixon kun je het boek Drug Crazy van Mike Gray naslaan. Dit gaat heel helder in op de geschiedenis van de controle op en later het verbod op drugs. Ook als je de gemiddelde krant openslaat uit de jaren vlak voordat LSD werd verboden zie je een heleboel bangmakerij. Lees de ingezonden brieven in de Amerikaanse kranten van de jaren '60 van bange mensen die vrezen dat de nieuwe generatie kapot gaat aan de drugs. Dit is allemaal propaganda en reacties daarop, maar dat betekent niet dat die reacties niet echt zijn en het betekent zeker niet dat LSD verboden is omdat het een verschuiving in het collectieve bewustzijn teweeg zou brengen.

Ik wacht nog steeds op bewijs omtrent de illuminati en hoe zij de masterminds achter zowel wo2 als 9/11 zijn. Hoe beinvloedt deze groep ons leven? Op welke manier zouden ze ons gevangen houden?

Ik kan de boeken van Michael Burleigh (Earthly Powers, Sacred Goals) aanraden. Net zoals The Age of Extremes van Eric Hobsbawm. Deze boeken vertellen de moderne geschiedenis aan de hand van het opkomen van secularisatie en individualisering in de moderne staten en ze contrasteren beide met de ideologische politiek in de twintigste eeuw, die grote overeenkomsten vertoont met de dogmatische religie waar men juist vanaf begon te bewegen. Ze gaan in op de psychologische details die mensen beweegt om toe te geven aan macht of zich er juist tegen te verzetten, ze nemen de sociologische en culturele feiten in acht en verschuilen zich niet achter een denkbeeldige groep die de gehele twintigste eeuwse geschiedenis zou hebben voortgestuwd.

De twee boeken die de Britse historicus Michael Burleigh heeft geschreven over de verhouding tussen religie en politiek sinds de Franse Revolutie zijn heel anders van karakter dan het werk van Israel. Het gaat hem veel minder om de ontwikkeling die bepaalde ideeën hebben doorgemaakt dan om wat er in de praktijk mee gebeurde. De daadwerkelijke interactie tussen religie en politiek staat bij Burleigh centraal. Hierbij valt op dat zijn oordeel over de rol van kerk en geloof minder negatief is. Maar dat is wellicht niet vreemd bij een Brits katholiek historicus die na een academische carrière in Oxford en aan de London School of Economics nu verbonden is aan het Amerikaanse Hoover Institute, een conservatieve denktank die zich bevindt op de campus van Stanford University.

Vind je het erg als ik je niet meer serieus neem?

Eerst de hele discussie over alex jones en chirstenen, maar dat vergeten we even voor het gemak bij Michael Burleigh?

Leg jij het me uit? Ik begrijp er niks meer van.

Man, je hebt me nooit serieus genomen, niet een van mijn vragen (Ik wacht nog steeds op bewijs omtrent de illuminati en hoe zij de masterminds achter zowel wo2 als 9/11 zijn. Hoe beinvloedt deze groep ons leven? Op welke manier zouden ze ons gevangen houden?) heb je beantwoord. Maakt me verder niets uit.

Zoals jij eerder zei: ook een christen kan de waarheid spreken. Dat heb ik geen enkele keer tegengesproken. En ik zeg ook niet dat je Burleigh op elk gebied moet geloven, maar als je ook Hobsbawm leest, dan heb je een aardig idee waar het om gaat. Jonathan Israel, genoemd in de quote die je aanhaalt, is een radicaal verlichtingsdenker die denkt dat de rede het enige middel is om tot waarheid te komen. Ik vind dat een beetje kort door de bocht en zie meer in het verhaal van Burleigh waar religie en massabewegingen een rol van betekenis spelen.

Graham Hancock is totaal ongeloofwaardig en staat voor mij in hetzelfde rijtje als Tsarion/Icke/etc. Ik heb de beste man een keer horen spreken en het viel heel erg tegen. Zijn redeneringen lopen in cirkels en zijn zogenaamde bewijs is erg interpretatiegevoelig.

Waarom proberen mensen altijd theorieën op te bouwen op de beperkte en subjectieve stromen van informatie die ons worden aangereikt?

Meduzz a dit:
Waarom proberen mensen altijd theorieën op te bouwen op de beperkte en subjectieve stromen van informatie die ons worden aangereikt?

Juist je moet niet wachten op de informatie die je word aangereikt, maar ga zelf op onderzoek uit. Dan kunnen dingen ineens minder subjectief worden.

Forkbender a dit:
Man, je hebt me nooit serieus genomen, niet een van mijn vragen (Ik wacht nog steeds op bewijs omtrent de illuminati en hoe zij de masterminds achter zowel wo2 als 9/11 zijn. Hoe beinvloedt deze groep ons leven? Op welke manier zouden ze ons gevangen houden?) heb je beantwoord. Maakt me verder niets uit.

Zoals jij eerder zei: ook een christen kan de waarheid spreken. Dat heb ik geen enkele keer tegengesproken. En ik zeg ook niet dat je Burleigh op elk gebied moet geloven, maar als je ook Hobsbawm leest, dan heb je een aardig idee waar het om gaat. Jonathan Israel, genoemd in de quote die je aanhaalt, is een radicaal verlichtingsdenker die denkt dat de rede het enige middel is om tot waarheid te komen. Ik vind dat een beetje kort door de bocht en zie meer in het verhaal van Burleigh waar religie en massabewegingen een rol van betekenis spelen.

Graham Hancock is totaal ongeloofwaardig en staat voor mij in hetzelfde rijtje als Tsarion/Icke/etc. Ik heb de beste man een keer horen spreken en het viel heel erg tegen. Zijn redeneringen lopen in cirkels en zijn zogenaamde bewijs is erg interpretatiegevoelig.

Ik heb genoeg bewijs geleverd,en die is ook echt niet moeilijk te vinden, persoonlijk voor mezelf weet ik het, dat jij het anders interpreteert vind ik prima, ik hoef jouw ook niet te overtuigen. Ik denk dat alles interpretatie gevoelig is uiteindelijk.

Mocht je het niet kunnen vinden, dit is een van de honderden films
http://video.google.nl/videoplay?do...&ei=U04ESdyGJ5bC2gKKo-XEDg&q=illuminati&dur=3

Bepaalde dingen voelen intuitief geloofwaardiger aan.

Iedereen heeft zijn eigen mening uiteindelijk en daarvoor zijn ook dit soort board's ook erg mooi.

:D

Jeniger a dit:
Ik heb genoeg bewijs geleverd,en die is ook echt niet moeilijk te vinden, persoonlijk voor mezelf weet ik het, dat jij het anders interpreteert vind ik prima, ik hoef jouw ook niet te overtuigen. Ik denk dat alles interpretatie gevoelig is uiteindelijk.

Mocht je het niet kunnen vinden, dit is een van de honderden films
http://video.google.nl/videoplay?do...&ei=U04ESdyGJ5bC2gKKo-XEDg&q=illuminati&dur=3

Bepaalde dingen voelen intuitief geloofwaardiger aan.

Iedereen heeft zijn eigen mening uiteindelijk en daarvoor zijn ook dit soort board's ook erg mooi.

:D

Dat is geen bewijs, dat is een filmpje met een heleboel meningen zonder enige feitelijke basis. Mijn intuitie zegt me dat het hele illuminati verhaal bullshit is en dat het slechts een manier is om de verantwoordelijkheid voor jouw negativiteit en ongeluk door te schuiven naar iemand anders. Daarnaast stuurde de tekst bij het filmpje (rechtsboven) me door naar een site waar privegegevens werden gestolen, spyware. Gelukkig blockt Firefox dit soort shit.

Dat dit voor jou als bewijs telt betekent niet dat het ook waar is. Neem je eigen advies in achting: ga op onderzoek uit. Check de zogenaamde feiten uit dergelijke filmpjes, zoek even door en kijk verder dan je neus lang is. Zoek in ieder geval 1 alternatief verhaal.

Dat is geen bewijs, dat is een filmpje met een heleboel meningen zonder enige feitelijke basis. Mijn intuitie zegt me dat het hele illuminati verhaal bullshit is en dat het slechts een manier is om de verantwoordelijkheid voor jouw negativiteit en ongeluk door te schuiven naar iemand anders. Daarnaast stuurde de tekst bij het filmpje (rechtsboven) me door naar een site waar privegegevens werden gestolen, spyware. Gelukkig blockt Firefox dit soort shit.

Geen feiten? Naja goed dan weet ik het ook niet. Als jij mij kan aantonen dat het geen feiten zijn, en het tegendeel kan bewijzen dan zie ik het graag. Ik check bronnen zeker wel, en ik ben hier jarenlang voor geïnteresseerd geweest, eerlijk gezegd ligt dit gedoe allang achter me, en concentreer ik me liever op de spirituele kant van het leven, omdat de enige revolutie die je kan beginnen "alleen maar tussen je oren zit"

Nogmaals ik hoop echt dat je gelijk hebt, en het hele illuminatie verhaal een grote afschuiving is. Ik sta open voor het idee, en als je me nog meer informatie zou kunnen geven over "jouw kant van het verhaal" dan zou ik dat alleen maar interessant vinden.

Jeniger a dit:
Geen feiten? Naja goed dan weet ik het ook niet. Als jij mij kan aantonen dat het geen feiten zijn, en het tegendeel kan bewijzen dan zie ik het graag. Ik check bronnen zeker wel, en ik ben hier jarenlang voor geïnteresseerd geweest

Dat wordt lastig. Enerzijds heb ik niet zo'n zin om mijn energie te stoppen in het kapot maken van een theorie. Anderzijds is het ook niet zo dat hier een serieus publiek debat over is, zodat het weerleggen veel werk zou zijn en niet het geven van een paar referenties. Het probleem is een beetje dat die hele illuminati cultus voorstanders heeft en geen serieuze tegenstanders, alleen mensen die er geen acht op slaan.

eerlijk gezegd ligt dit gedoe allang achter me, en concentreer ik me liever op de spirituele kant van het leven, omdat de enige revolutie die je kan beginnen "alleen maar tussen je oren zit"

Precies.

Nogmaals ik hoop echt dat je gelijk hebt, en het hele illuminatie verhaal een grote afschuiving is. Ik sta open voor het idee, en als je me nog meer informatie zou kunnen geven over "jouw kant van het verhaal" dan zou ik dat alleen maar interessant vinden.

Mijn vraag bij het benaderen van dergelijke informatie is: "wat doet die informatie met mij als persoon?" "welke rol speel ik in een dergelijk wereldbeeld." Binnen de illuminatimythe zie ik alleen maar slachtofferrollen, terwijl de onderdrukkers altijd verborgen blijven. Het is fatalistisch en legt de macht altijd bij iemand anders, zodat jij niet verantwoordelijk bent voor je eigen spirituele ontwikkeling. Dat vind ik problematisch. Je programmeert jezelf voor onbewust handelen, zelfs als je tegen de illuminati bent. En zo raak je verstrikt in de val die de illuminati zogenaamd voor jou hebben gezet. Je maakt je eigen realiteit en door de illuminatimythe te accepteren wordt je het slachtoffer van je eigen wil tot onbewustzijn. M.a.w. ze analyseren het probleem maar bieden geen oplossing.

Ze gaan in op de psychologische details die mensen beweegt om toe te geven aan macht of zich er juist tegen te verzetten, ze nemen de sociologische en culturele feiten in acht en verschuilen zich niet achter een denkbeeldige groep die de gehele twintigste eeuwse geschiedenis zou hebben voortgestuwd.
Ik schreef vanochtend een reactie (maar verloor die door een verkeerde muisknop) waarin ik reageerde op het idee dat de Tweede Wereldoorlog door een groepje mensen zou zijn geregiseerd. Hoewel ik dat idee niet geheel wil tegenspreken, is het zeer belangrijk om je in te leven in het psychologische klimaat van die tijd. Ik wilde daarom "For Your Own Good" door Alice Miller aanbevelen. Zij gaat in op de pedagogie van de vorige eeuw, met name in Duitsland, en de hardhandige opvoeding van Adolf Hitler zelf. Er zijn nog vele andere invalshoeken waarop je naar die oorlog, of zelfs 9/11 kan kijken.

Werkelijk alles in het leven is complex: het broeikaseffect wordt veroorzaakt door onze industriële gassen, maar ook door de onvermijdelijke cycli van de Zon.
9/11 werd in scene gezet door o.a. Cheney en Bush, maar werd ook gesteund en waarschijnlijk deels uitgevoerd door opgefokte moslims.
De 2e Wereldoorlog zou wel eens door zionisten kunnen zijn uitgedacht, maar gebeurde ook als gevolg van het hele politieke, financiële en psychologische klimaat van die tijd.
LSD werd verboden omdat het de jeugd krankzinnig en onverantwoordelijk leek te maken, en ook omdat sommige hippies hele moeilijke (politieke en religieuze) vragen begonnen te stellen.

Voor elke oorzaak die iemand fanatiek aanwijst, kan ik er zonder veel moeite twee of drie bij noemen. Er zijn altijd push en pull factoren. Voor mij zijn de psychologische oorzaken vaak het interessantst, omdat de informatie op persoonlijk vlak bruikbaar is. Het boek van Alice Miller bijvoorbeeld heeft een zeer heilzame uitwerking gehad op mijn rol als vader van twee jonge kinderen. Haar boeken zijn in de meeste bibliotheken te vinden. Helaas alleen in het Engels: The Roots of Evil: The origins of genocide and other group violence.

Leuke nostalgie dit draadje.

Ik weet nog dat ik zelf werd overvallen door een waarneming van wereld onrecht, bewerkstelligt door wat ik noemde het authoritaire gezag of het besloten kliekje dat de draadjes voor alle marionetten in handen had.

Een ingeving waar alle psychonauten vroeg of laat tot op een zekere hoogte en in bepaalde mate mee te maken krijgen binnen hun geestelijke model. En dan is het de grote vraag hoe vatbaar je ervoor bent en hoe rationeel je de benadering kiest.

En dus krijg je, indien je begint met pogingen tot diepere doorgrondingen, naast een spirituele geest er ook nog een aanhangwagen bij met duizenden puzzelstukjes die de activiteit in je bewustzijn ongewenst opschroeven.

En dus krijg je, indien je begint met pogingen tot diepere doorgrondingen, naast een spirituele geest er ook nog een aanhangwagen bij met duizenden puzzelstukjes die de activiteit in je bewustzijn ongewenst opschroeven.
:nod: :thumbsup:

Tuurlijk dat is zo, maar ik doel juist op het punt, dat niet christenen waarheid zien in zeitgeist en zo denken het bij het rechte eind te hebben, terwijl het door dezelfde "christenen" gemaakt zou zijn, als een soort dubbel spion.

Wat een onzin, met alle respect.

Kom nu eens met een feit uit Zeitgeist wat volgens jou niet klopt?

Het Venus project.
Wilt een Cybernetische overheid.
Dat doet me denken aan Vulcan's Hammer. Van Philiph K Dick.

magickmumu a dit:
Het Venus project.
Wilt een Cybernetische overheid.
Wat willen wij? Wat wil de moderne, verlichte mens?
Of niet zozeer wat wij willen, maar wat heeft een kans van slagen?

Quote:
Tuurlijk dat is zo, maar ik doel juist op het punt, dat niet christenen waarheid zien in zeitgeist en zo denken het bij het rechte eind te hebben, terwijl het door dezelfde "christenen" gemaakt zou zijn, als een soort dubbel spion.

Wat een onzin, met alle respect.

Kom nu eens met een feit uit Zeitgeist wat volgens jou niet klopt?

Er zijn er genoeg,.... maar ik hoef niemand te overtuigen. Google een beetje op zeitgeist debunked en je komt genoeg tegen. Ik heb geen waarheid proberen te verkondigen, alleen een gezonde sceptische kijk op het verhaal te geven. Er zijn een hoop dingen waar in de film, maar voor mij staat het 100% vast dat hier waarheid met leugens worden gemixt. En daaruit kan ik maar 1 ding concluderen.

Retour