Forkbender
Holofractale de l'hypervérité
- Inscrit
- 23/11/05
Het een sluit het ander niet uit. Kan mij goed voorstellen dat Nixon bang was voor een dergelijke verschuiving in het collectieve bewustzijn, al denk ik zelf niet dat hij daar in geloofde. Er was wel degelijk angst bij een heleboel mensen die niets van die hippies moesten hebben (en vaak met reden, langharig werkschuw tuig is het :wink. Ze dachten dat hun kinderen de langzaam opgebouwde welvaartsmaatschappij in toto zouden verwerpen en ten ondergang zouden brengen door zich als freeriders te gedragen en zo het systeem uit te melken. Bovendien zijn er best wel mensen in de problemen geraakt omdat ze niet klaar waren voor lsd of er slecht mee omgingen, wat des te meer reden (excuus) was om het te verbieden.Jeniger a dit:Daar ben ik het niet mee eens.
In de tijd van Leary wist Nixon donders goed wat een wondermiddel lsd was, het is toen niet verboden uit angst, maar omdat ze wisten dat dit een massale verschuiving in het collectieve bewustzijn kon veroorzaken.
Wie zijn 'ze'? Je blijft maar praten over 'ze', alsof er een groep zou bestaan van machtige/rijke mensen die het leven van anderen willen bepalen. Waarom zouden ze dat willen? Het huidige systeem werkt toch in hun voordeel? Of doen ze het nu ook al? En hoe zouden wij dat dan te weten kunnen komen?Ik ben er van overtuigd dat de rede achter de war on drugs is, dat ze niet willen dat we ons bewustzijn verruimen, sterker nog ze willen ons juist onbewust houden, op de meest mogelijke manieren: Televisie, media, drugs zoals alcohol en koffie,tabak(wat je bewustzijn vernauwd). Tegelijkertijd creëren ze zelf designer drugs die je bewustzijn en je lichaam vaak verwoesten.
Ze creëren of importeren het zelf(heroine, cocaine) en erna is de zogenaamde war on drugs, ik zie het als een slinkse slimme manier om entheogenen te verbieden. Door alles onder de naam van drugs op één hoop te gooien,als slecht te bestempelen en te verbieden. En tegelijkertijd zoveel mogelijk slechte drugs de "maatschappij" in te helpen, zodat het collectieve bewustzijn alleen maar achteruit gaat.
Bovendien kiezen mensen zelf voor het innemen van alcohol/coke/tabak/heroine. Je doet net alsof we allemaal arme schapen zijn die door herdertje overheid/elite worden geleid naar onze verlossing. Wat je zegt klopt allemaal, maar er is geen 'ze' die dit bewust allemaal doet met een bepaald doel. Het zijn gewoon individuen die profiteren van de situatie zoals die is.
LSD is geen medicijn voor stupiditeit en entheogenen krijgen geen speciale behandeling van de overheid of de media (dat laatste begint langzaam te veranderen). Vaak ook met reden. Elke drug kan misbruikt worden, daarvoor is LSD echt geen betere optie dan alcohol.
Mensen houden zichzelf onbewust, daar hebben ze echt geen overheid/elite voor nodig. Als iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid zou nemen dan zou de overheid niet eens nodig zijn.
Ik dacht dat de 'illuminati' en 'ze' geheime genootschappen waren, draai je het nu weer om? Over welke occulte kennis heb je het? Welke genootschappen? Wanneer? Wat verandert er aan het bewustzijn?En dan heb je ook nog oude occulte kennis,en geheime genootschappen, die voornamelijk bezig waren met veranderde staten van bewustzijn.