Ik heb net maar een klein stukje bekeken en ik had al wel genoeg gezien
Dat kan ik me goed voorstellen, maar vanaf de 5e video (er zijn er 11) wordt Alex pas echt belachelijk.
Wat de fok is die NWO waar iedereen het altijd over heeft?
Een woord dat een tijd geleden door George Bush senior in de mond is genomen om de wereld van de toekomst mee te omschrijven. Zo'n wereld zou een enkele wereldregering moeten hebben met één munteenheid, één wereldbank, één leger etc. Een synoniem voor zo'n soort NWO is de "global police state", een sterker bewapende versie van de huidige "war on drugs" en "war on terror". Hoewel het verenigen van de mensheid een nobel streven is, bestaat de strategie van de New World Order (de rijke elite die dit plan geleidelijk aan wil bewerkstelligen) uit alle vuile technieken die toegepast zijn voor en na 9/11. Het is aan de "conspiracy-believer" hoe ver die technieken gaan, en wat de reden is dat deze rijke elite zo "evil" is geworden (volgens sommigen het werk van Satan, volgens anderen heeft het te maken met een buitenaardse bloedlijn, en weer anderen zoals Peter Joseph wijzen op de omstandigheden, zoals het monetaire stelsel).
Ook op de punten die ik eerder heb genoemd heb ik nog geen reacties gezien.
Ik dacht dat ik er al op gereageerd had (dat Peter Joseph een disinformation zou zijn), maar ik zal nog eens kijken.
Het is inderdaad vreemd dat nergens word vermeld dat de elite zich bezig houd met occulte zaken,
Occulte zaken of Christendom, het is allebei bijgeloof. Er bestaat geen meneer Satan en er bestaat geen meneer God, en er heeft nooit een meneer Jezus bestaan. Peter Joseph roept mensen op kritisch te kijken naar hun eigen geloofssystemen. Het grote probleem op aarde is niet dat een heel klein groepje mensen in een occult idee geloven, maar dat enkele hele grote groepen (de christenen, joden en moslims) oude boeken te serieus nemen. En nee, het probleem zit hem niet alleen bij bepaalde fanatieke leiders van die geloven. Het probleem zit hem in de boeken zelf. Peter Joseph richt zich op de (of een) kern van het probleem, niet op een symptoom van het probleem.
ook de boodschap van vooral deel 2, one world, one word, one consciousness, en als je daar niet in past word je "omgeschoold" doet inderdaad denken aan het communisme in een utopisch gepresenteerd plaatje.
"Utopia is a loaded term, just like evil." (Peter Joseph in het interview met Alex Jones) Daar kan ik zelf aan toevoegen dat "communisme" een geladen term is, en bovendien niet relevant. Het communisme dat we kennen was gebaseerd op het monetaire systeem, hiërarchische structuren en stamt uit een tijd dat de technologie nog in haar kinderschoenen stond.
Het Venus Project wijst op de mogelijkheden van de technologie, zowel de huidige als de toekomstige, en iedereen heeft het meteen over een "utopie". Kom op, we hebben het gewoon over wat de meeste kans van slagen heeft om ons uit de huidige hachelijke situatie te redden.
Het woord "omgeschoold" ("educated") kwam ter sprake toen Alex Jones de uiterst hypothetische situatie schetste waarin iemand een paar honderd jaar na de afschaffing van het monetaire systeem een radicaal andere ideologie zou hebben. Bekijk de video's van het gesprek en je zult zien hoe Alex Jones voortdurend woorden verdraaid en steeds struikelt over voorbeelden waardoor hij het grotere plaatje niet kan zien.
Ik denk dat niemand hier straks allemaal dezelfde ideeën wil hebben, dezelfde taal wil spreken, kleren dragen, waarbij de vrijheid in werkelijkheid maar schijn is.
Ik zou het anders geen probleem vinden als we "straks allemaal" kiezen (en kunnen kiezen) voor schone energie, legale psychedelica en biologisch geteeld voedsel. Ook zou ik het prima vinden als Engels de wereldwijde taal wordt (of bijvoorbeeld de standaard taal van ons eerste ruimtestation), maar ik vermoed dat dat zo'n vaart niet zal lopen. Het zou wel tof zijn als de Fransen en Duitsers behalve hun eigen taal ook goed Engels zouden leren praten.
Ook ben ik het er mee eens, dat een grote stap word overgeslagen, en teveel een perfectionistisch beeld naar voren word geschoven,
Perfectionistisch zou betekenen dat ze alles al uitgewerkt hebben. Maar dat pretendeert niemand. Wat ze zeggen is dat geen poging tot verbetering zal slagen zolang alles nog gebaseerd is op het monetaire stelsel (dat gebaseerd is op schaarste).
en dat je alleen kritiek mag hebben, of serieus genomen word, als je ergens voor opgeleid bent.
Ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt.
Stel dat alex jones gelijk zou hebben, en de "anti beweging" als een mindcontrol instrument door de elite zelf gemaakt is, dan hebben ze het zeer slim gespeeld.
"Stel" en "als" zijn niet belangrijk. Dat zijn hypothesen, net als die van Alex Jones toen hij Peter Joseph vroeg wat er zou moeten gebeuren met mensen die honderden jaren van nu een afwijkende ideologie zouden hebben. Waarbij Alex reageert op het antwoord van Joseph alsof het Venus Project de dictatuur van de verre toekomst zou worden. Als je met zulke hypothesen komt, wordt alle discussie zinloos.