Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Zeitgeist ontmaskerd ?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Jeniger
  • Date de début Date de début

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20/10/08
De populaire Zeitgeist film en ook de nieuwe Zeitgeist Addendum film zijn onlangs ontmaskerd door Jason Bermas en Alex Jones als propaganda voor de Nieuwe Wereld Orde. Zeitgeist is ontmaskerd als onderdeel van mind control. Zeitgeist mixt waarheid met het het geloof van de Nieuwe Wereld Orde: De Theosofie van Blavatsky. Waarmee Zeigeist aan komt zetten is één op één het geloof van de Illuminati een geloof in technologische en eugenetische "oplossingen". Onlangs is Peter Joseph op de Alex Jones show geïnterviewd en ontmaskerd.

Ik kwam dit nieuws tegen en vond het toch wel zeer interessant om te posten, lijkt me.

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=19398

Zeker als je er tijd in wil stoppen om het te vertalen :o

Haven't seen the whole thing yet, but thusfar I can only agree with Peter Joseph, Illuminati or not.

Boeit me echt niet wat Alex Jones te melden heeft. Laat het alsjeblieft uit een andere bron komen dan de websites van die blaaskaak, of überzweverige sites als niburu.nl...

De grootste misvatting die je kunt maken is door je als individu met een psychedelisch bewustzijn als pionier te gaan mengen in zaken die zich om ons heen af spelen. Of dat nou menselijke handelingen zijn, geloof, of natuur gebeurtenissen. Het duurde niet lang voordat ik erachter kwam dat geestelijke verlichting z'n krachtigste rendement opbrengt door als een mol over waarnemingen te zwijgen, je als egel voort te bewegen met de loyaliteit van een wolf onder gelijk gestemden.

Het is eigenlijk heel simpel: Alex Jones is een toegewijd christen. Zeitgeist is anti-christen. De twee gaan niet samen.

Gaat zeitgeist over eugenetica? In welk stuk komt dat dan precies naar voren?

ik vind zeitgeist een hele goede docu, heb het 2e deel ngo niet gezien die geloof ik was uitgekomen.

maarja het iedee van zeitgeist klopt, wat je verder met de info doet is natuurlijk aan ieder zich...

ik vat het zeker niet op als een video die je probeert te beinvloeden maar als docu die je ogen probeert te openen

CaduceusMercurius a dit:
Het is eigenlijk heel simpel: Alex Jones is een toegewijd christen. Zeitgeist is anti-christen. De twee gaan niet samen.

Nou zo simpel zit het niet echt in elkaar, vind ik persoonlijk. Het is inderdaad vreemd dat nergens word vermeld dat de elite zich bezig houd met occulte zaken, ook de boodschap van vooral deel 2, one world, one word, one consciousness, en als je daar niet in past word je "omgeschoold" doet inderdaad denken aan het communisme in een utopisch gepresenteerd plaatje.

Ik denk dat niemand hier straks allemaal dezelfde ideeën wil hebben, dezelfde taal wil spreken, kleren dragen, waarbij de vrijheid in werkelijkheid maar schijn is.

Ook ben ik het er mee eens, dat een grote stap word overgeslagen, en teveel een perfectionistisch beeld naar voren word geschoven, en dat je alleen kritiek mag hebben, of serieus genomen word, als je ergens voor opgeleid bent.

Misschien is het een beetje vergezocht, toch wil ik open staan voor alles, en zoveel mogelijk mijn vooroordelen daar buiten laten.

Stel dat alex jones gelijk zou hebben, en de "anti beweging" als een mindcontrol instrument door de elite zelf gemaakt is, dan hebben ze het zeer slim gespeeld.

Jeniger a dit:
CaduceusMercurius a dit:

Nou zo simpel zit het niet echt in elkaar, vind ik persoonlijk. Het is inderdaad vreemd dat nergens word vermeld dat de elite zich bezig houd met occulte zaken, ook de boodschap van vooral deel 2, one world, one word, one consciousness, en als je daar niet in past word je "omgeschoold" doet inderdaad denken aan het communisme in een utopisch gepresenteerd plaatje.

Ik denk dat niemand hier straks allemaal dezelfde ideeën wil hebben, dezelfde taal wil spreken, kleren dragen, waarbij de vrijheid in werkelijkheid maar schijn is.

Ook ben ik het er mee eens, dat een grote stap word overgeslagen, en teveel een perfectionistisch beeld naar voren word geschoven, en dat je alleen kritiek mag hebben, of serieus genomen word, als je ergens voor opgeleid bent.

Misschien is het een beetje vergezocht, toch wil ik open staan voor alles, en zoveel mogelijk mijn vooroordelen daar buiten laten.

Stel dat alex jones gelijk zou hebben, en de "anti beweging" als een mindcontrol instrument door de elite zelf gemaakt is, dan hebben ze het zeer slim gespeeld.

Verdiep jezelf maar is goed in geschiedenis en dan voornamelijk in de geschiedenis van het christendom. Dan leer je wel begrijpen hoe simpel dat is..... En probeer dan ook open te staan voor alles en je vooroordelen links te laten liggen.

Een van de grootste mind control instrumenten is het geloof dat de ware drijfveer is van Alex z'n enthousiasme.

CaduceusMercurius a dit:
Een van de grootste mind control instrumenten is het geloof dat de ware drijfveer is van Alex z'n enthousiasme.

Tuurlijk dat is zo, maar ik doel juist op het punt, dat niet christenen waarheid zien in zeitgeist en zo denken het bij het rechte eind te hebben, terwijl het door dezelfde "christenen" gemaakt zou zijn, als een soort dubbel spion. Ongeacht het geloof van deze meneer. Alex jones is niet de enige die hiermee naar buiten komt, er zijn ook atheisten die dit doen.

Ik snap de kritiek wel op alex jones, maar zoals ik al zei het gaat mij om de inhoud en de discussie zelf, dat alex jones christen is en zich er ook mee bemoeid doet mij er niet zoveel toe.

Eerlijk gezegd weet ik te weinig van alex jones persoonlijk af of zijn drijfveer echt het geloof is, hoe het op mij overkomt is het meer een strijd tegen de nwo, maar als jij me kan verzekeren dat het echt zo is, dan wil ik dat best van je aannemen.

Dat neemt voor mij niet weg, dat de discussie die op dit moment gaande is over zeitgeist(waar ik op geen enkel moment religieuze motivaties had gehoord) niet serieus te nemen.

Uiteindelijk weet ik van mezelf ook in alle eerlijkheid wat in het verleden m'n aller diepste drijfveer was om anderen 'wakker' te schudden. Hetgeen equivalent was aan de drijfveer van al die anderen in onze menselijke geschiedenis. Of dat nou van politieke, religeuze aard of good-will is, de primitiefste drijfveer is hetzelfde.

En of iets nou waar is of niet, slapende honden zijn ook gelukkig.

een complot denker zoekt overal iets achter.

Persoonlijk vindt ik het Venus project een beetje brave new world achtig.
En er wordt ook niet uitgelegd hoe men deze samenleving precies wil bereiken.

Jeniger a dit:
Tuurlijk dat is zo, maar ik doel juist op het punt, dat niet christenen waarheid zien in zeitgeist en zo denken het bij het rechte eind te hebben, terwijl het door dezelfde "christenen" gemaakt zou zijn, als een soort dubbel spion. Ongeacht het geloof van deze meneer. Alex jones is niet de enige die hiermee naar buiten komt, er zijn ook atheisten die dit doen.

Tuurlijk zijn er ook atheisten die dit doen, waarschijnlijk zullen heel veel mensen kritiek of complot theorieen bedenken na het zien van zeitgeist. Maar zeg nou zelf, hoe makkelijk is het om bestaand denkbeeld te vertrappen inverhouding met er zelf een bedenken?

Jeniger a dit:
Eerlijk gezegd weet ik te weinig van alex jones persoonlijk af of zijn drijfveer echt het geloof is, hoe het op mij overkomt is het meer een strijd tegen de nwo, maar als jij me kan verzekeren dat het echt zo is, dan wil ik dat best van je aannemen.

Ik zou zeggen, verdiep je maar is in zijn theorieen, het is namelijk net zo makkelijk om Alex Jones zijn theorieen te vertrappen als dat het is om Zeitgeist te vertrappen.

Groetjes,
Mysticwarrior.

Ik heb in het afgelopen uur het gesprek tussen Alex Jones en Peter Joseph bekeken (hier: youtube) en ben diep onder de indruk van Peter's rationele en tolerante houding. Dat is geen "disinformation agent". Dat is een 100% oprecht persoon.

Ik heb net maar een klein stukje bekeken en ik had al wel genoeg gezien, die Alex is gewoon iemand die goed is in het afzeiken. Ik heb in iedergeval respect voor de maker van Zeitgeist. En natuurlijk heeft hij niet alles bij het juiste eind, maar hij komt tenminste met een eigenverhaal, hoewel deze natuurlijk wel deels van anderen geleend is. Maar ik bedoel, probeer zelf maar is een vergelijkbare film te maken. Ik beloof je dat het jezelf zwaar zal tegenvallen....

mysticwarrior a dit:
Ik heb net maar een klein stukje bekeken en ik had al wel genoeg gezien, die Alex is gewoon iemand die goed is in het afzeiken. Ik heb in iedergeval respect voor de maker van Zeitgeist. En natuurlijk heeft hij niet alles bij het juiste eind, maar hij komt tenminste met een eigenverhaal, hoewel deze natuurlijk wel deels van anderen geleend is. Maar ik bedoel, probeer zelf maar is een vergelijkbare film te maken. Ik beloof je dat het jezelf zwaar zal tegenvallen....

Een eigen verhaal hebben wil nog niet zeggen dat alles okay is,... Ik vraag me af of er iemand is die wel de kritiek heeft gehoord en er een mening over kan vormen. Ook op de punten die ik eerder heb genoemd heb ik nog geen reacties gezien.
:roll:

Wat de fok is die NWO waar iedereen het altijd over heeft?

Het klinkt echt als een paranoide vorm van xenofobie.

Ik heb net maar een klein stukje bekeken en ik had al wel genoeg gezien
Dat kan ik me goed voorstellen, maar vanaf de 5e video (er zijn er 11) wordt Alex pas echt belachelijk.
Wat de fok is die NWO waar iedereen het altijd over heeft?
Een woord dat een tijd geleden door George Bush senior in de mond is genomen om de wereld van de toekomst mee te omschrijven. Zo'n wereld zou een enkele wereldregering moeten hebben met één munteenheid, één wereldbank, één leger etc. Een synoniem voor zo'n soort NWO is de "global police state", een sterker bewapende versie van de huidige "war on drugs" en "war on terror". Hoewel het verenigen van de mensheid een nobel streven is, bestaat de strategie van de New World Order (de rijke elite die dit plan geleidelijk aan wil bewerkstelligen) uit alle vuile technieken die toegepast zijn voor en na 9/11. Het is aan de "conspiracy-believer" hoe ver die technieken gaan, en wat de reden is dat deze rijke elite zo "evil" is geworden (volgens sommigen het werk van Satan, volgens anderen heeft het te maken met een buitenaardse bloedlijn, en weer anderen zoals Peter Joseph wijzen op de omstandigheden, zoals het monetaire stelsel).
Ook op de punten die ik eerder heb genoemd heb ik nog geen reacties gezien.
Ik dacht dat ik er al op gereageerd had (dat Peter Joseph een disinformation zou zijn), maar ik zal nog eens kijken.
Het is inderdaad vreemd dat nergens word vermeld dat de elite zich bezig houd met occulte zaken,
Occulte zaken of Christendom, het is allebei bijgeloof. Er bestaat geen meneer Satan en er bestaat geen meneer God, en er heeft nooit een meneer Jezus bestaan. Peter Joseph roept mensen op kritisch te kijken naar hun eigen geloofssystemen. Het grote probleem op aarde is niet dat een heel klein groepje mensen in een occult idee geloven, maar dat enkele hele grote groepen (de christenen, joden en moslims) oude boeken te serieus nemen. En nee, het probleem zit hem niet alleen bij bepaalde fanatieke leiders van die geloven. Het probleem zit hem in de boeken zelf. Peter Joseph richt zich op de (of een) kern van het probleem, niet op een symptoom van het probleem.
ook de boodschap van vooral deel 2, one world, one word, one consciousness, en als je daar niet in past word je "omgeschoold" doet inderdaad denken aan het communisme in een utopisch gepresenteerd plaatje.
"Utopia is a loaded term, just like evil." (Peter Joseph in het interview met Alex Jones) Daar kan ik zelf aan toevoegen dat "communisme" een geladen term is, en bovendien niet relevant. Het communisme dat we kennen was gebaseerd op het monetaire systeem, hiërarchische structuren en stamt uit een tijd dat de technologie nog in haar kinderschoenen stond.

Het Venus Project wijst op de mogelijkheden van de technologie, zowel de huidige als de toekomstige, en iedereen heeft het meteen over een "utopie". Kom op, we hebben het gewoon over wat de meeste kans van slagen heeft om ons uit de huidige hachelijke situatie te redden.

Het woord "omgeschoold" ("educated") kwam ter sprake toen Alex Jones de uiterst hypothetische situatie schetste waarin iemand een paar honderd jaar na de afschaffing van het monetaire systeem een radicaal andere ideologie zou hebben. Bekijk de video's van het gesprek en je zult zien hoe Alex Jones voortdurend woorden verdraaid en steeds struikelt over voorbeelden waardoor hij het grotere plaatje niet kan zien.
Ik zou het anders geen probleem vinden als we "straks allemaal" kiezen (en kunnen kiezen) voor schone energie, legale psychedelica en biologisch geteeld voedsel. Ook zou ik het prima vinden als Engels de wereldwijde taal wordt (of bijvoorbeeld de standaard taal van ons eerste ruimtestation), maar ik vermoed dat dat zo'n vaart niet zal lopen. Het zou wel tof zijn als de Fransen en Duitsers behalve hun eigen taal ook goed Engels zouden leren praten.
Ook ben ik het er mee eens, dat een grote stap word overgeslagen, en teveel een perfectionistisch beeld naar voren word geschoven,
Perfectionistisch zou betekenen dat ze alles al uitgewerkt hebben. Maar dat pretendeert niemand. Wat ze zeggen is dat geen poging tot verbetering zal slagen zolang alles nog gebaseerd is op het monetaire stelsel (dat gebaseerd is op schaarste).
en dat je alleen kritiek mag hebben, of serieus genomen word, als je ergens voor opgeleid bent.
Ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt.
"Stel" en "als" zijn niet belangrijk. Dat zijn hypothesen, net als die van Alex Jones toen hij Peter Joseph vroeg wat er zou moeten gebeuren met mensen die honderden jaren van nu een afwijkende ideologie zouden hebben. Waarbij Alex reageert op het antwoord van Joseph alsof het Venus Project de dictatuur van de verre toekomst zou worden. Als je met zulke hypothesen komt, wordt alle discussie zinloos.

Alex Jones is misschien een idiot, maar ik begrijp zijn kritiek wel.

Retour