HeartCore a dit:Maw, er is zover bekend nog nooit iemand overleden aan een overdosis psilocybine. Zelfde geld, durf ik te stellen, voor water. Maak jij je ongerust over de LD50 van water wanneer je koffie drinkt ?
Er is wel eens iemand overleden aan een overdosis water, tijdens een ontgroening in Groningen, als ik het me goed herinner. Dat was een paar jaar geleden eens op het nieuws.
Wat koffie betreft, kan ik niet meer dan 1 mok per dag aan, anders krijg ik al last van m'n maag. Maar dat ligt natuurlijk aan de caffeïne en niet aan het water.
Ken jij iemand die de hoeveelheid psylocine van 1,5 kg verse paddestoelen heeft gehad? Die zou het dus waarschijnlijk niet na kunnen vertellen. Psylocine is een giftiger stof dan blauwzuur, nicotine en alcohol. Je gebruikt er ook veel kleinere doses van, daarom is er ook niemand ooit aan dood gegaan. Maar daarom zit het, als extract, waarschijnlijk op nummer 1 in de opiumwet. Stel dat het wel legaal zou zijn dat geconcentreerde psilocine in oplossing te koop was, misschien in een lekker likeurtje, dan zou je makkelijker (per ongeluk) een overdosis kunnen nemen.