Ook heeft de trilling van je geest en de ziel er alles mee te maken hoe een reis verloopt. Ik zelf vind het grote bullshit, dat zomaar iedereen paddos etc kan kopen bij de smartshop, het beste zou zijn, dat er verenigingen zouden zijn, waarbij je je kan aansluiten, en zo aan je psychedelica komt.
Mee eens. Ik ben zelf bezig met een paar anderen een werkbaar model te maken . Een vereniging (we noemen het kerk vanwege wettelijke redenen) waar mensen de ervaring kunnen hebben onder begeleiding en met goede voorlichting.
Het is snoepgoed, nectar van de goden, maar voor de meesten zou het ontoereikbaar moeten zijn....vind ik.....kijk maar naar het aantal flips die mensen krijgen etc, sommigen hebben er nog jaren later last van, van bv 1 paddotrip die ze gehad hebben.
Het zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn met goede voorlichting en begeleiding. Tijdens de voorlichtign, moet bijvoorbeeld duidelijk worden wat voor karakter iemand heeft (controle freaks flippen het hardst ) zodat ze advies kunnen krijgen over het wel of niet verstandig zijn van trippen.
Bijna alle flipreports die ik heb gelezen op internet, zijn vanwege onwetendheid, slechte set/setting (pa en ma komen thuis terwijl zoonlief van 16 in de peak van een 250micro trip zit), of ze zijn gewoon te jongn zijn (niet in de zin van leeftijd maar meer in de zin van persoonlijke ontwikkeling: persoonlijkheidsveranderende drugs nemen voordat je uberhaupt een persoonlijkheid hebt ontwikkeld).
En natuurlijk mensen met een latente psychose of iets dergelijks.
Maar begrijp je wat ik bedoel met zielstrilling? de trilling moet overeen stemmen, met de geesstof van de magische plant, dan heb je onmiddelijk toegang. En vooral, filosofisch ingestelde mensen, op zoek naar de waarheid, waarheden krijgen ook toegang
Ik begrijp wat je bedoelt ja en ben het met je eens. Dit is onderdeel van de setting (intentie, verwachting etc...). Maar dit verandert denk ik niet de trip an sich, wel hoe je er mee omgaat. Ben je op een persoonlijke quest en voorbereid, dan zul je je best doen om nare dingen te accepteren en op te lossen in je trip. Ben je op zoek naar 'just a good time', dan zul je zo'n ervaring als een bad trip ervaren en je uiterste best doen om er tegen te vechten waardoor je de les misloopt en hier inderdaad nog lang last van kunt hebben.
Daarom is het denk ik ook zo belangrijk om een cultureel aanvaard kader te hebben waarin deze middelen verantwoordelijk kunnen worden gebruikt.
Maar goed
HC