mysticwarrior
Holofractale de l'hypervérité
- Inscrit
- 17/8/07
Videlic a dit:((die ze niet onder ogen wil of durft te zien.)
Of dat het simpelweg niet kan zien! Er is mij de afgelopen jaren namelijk iets opgevallen. Ik bevond mij voornamelijk in activistische kringen en kwam allerlei mensen tegen met soort gelijke psychische problemen. Buiten deze activistische kringen, leken mensen precies het tegenovergestelde te zien en mee te maken.
Uiteindelijk kwam ik er achter dat er zich een groot verschil in het gebruik van hersenhelften bevond. Er is bijna altijd een van de hersenhelften dominant, namelijk het linker hersenhelft.
Nu is het op zo, dat bij iedereen van jongs af aan, voornamelijk het linker hersenhelft op school word getraint en in een zekere vorm, het gebruik van je rechterhersenhelft ondergestimuleerd.
De functies van beide hersenhelften zijn eigenlijk onwijs intressant om te gaan bekijken. Hier is overigens ook een intressant testje van, die heb ik een tijdje terug hier op het engelse gedeelte van het forum gevonden.
http://www.hartenziel.nl/artikel/linker ... rsenhelft/
Functies van de linker hersenhelft:
- Gebruikt logica
- Oriënteert zich op details
- Feiten regeren
- Woorden en taal
- Heden en verleden
- Wiskunde en natuurkunde
- Kan doorgronden/bevatten
- Weet
- Erkent/bevestigt
- Ziet patronen en ordent
- Kent de naam van een object
- Staat in de realiteit
- Ontwikkelt strategieën
- Praktisch
- Veilig
Functies van de rechter hersenhelft:
- Gebruikt gevoel
- Oriënteert zich op het grote plaatje
- Verbeelding regeert
- Symbolen en plaatjes
- Heden en toekomst
- Filosofie en religie
- Heeft zaken door
- Gelooft
- Waardeert
- Ruimtelijk inzicht
- Kent de functie van een object
- Fantasie is de basis
- Presenteert mogelijkheden
- Impulsief/onstuimig
- Neemt risico
Nu viel mij eigenlijk op, dat rechters, politici etc. Bijna allemaal mensen met een dominant linker hersenhelft zijn. En ik vermoed dat het grootste gedeelte van de psychonauten maar ook in activistische kringen, voornamelijk gebruik maken van het rechter hersenhelft.
Deze mensen worden eigenlijk door het school systeem al van jongs af aan uit gefiltert. Ik weet dat dit raar klinkt, maar de eigenschappen van linker en rechter hersenhelft zijn zo verschillend dat ze makkelijk zijn op te sporen.
Daarnaast hebben mensen met een dominant rechter hersenhelft, eerder last van depressie's, concentratie problemen etc. Dit zijn niet zomaar psychische problemen, maar deze problemen onstaan vaak door dat mensen met een rechter hersenhelft beter instaat zijn om het geheel te zien en gevoelsmatig makkelijk met zich zelf in knoop raken. Maar vooral omdat zei leven in een maatschappij die gemaakt en ontworpen is met voornamelijk het linker hersenhelft.
Mensen van het cda, cu etc. Hebben zeer waarschijnlijjk een dominant linker hersenhelft en kunnen de argumenten van een rechter hersenhelft niet begrijpen. Die hebben vaak gewoon een gebrek aan inzicht.
Groetjes,
Mysticwarrior.