Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Lefkikkers met gaten in hun hoofddeksel

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion petfles
  • Date de début Date de début
maar Aether vind je ook dat gaatjes in je hoofd boren zoals je het omschrijft
primitief denken is ?/
is toch wel iets anders dan naar de zon staren en blind worden om zo verlichting te krijgen :) ik heb er ook wel van gehoord en ik vind dat idd ook wel primitief denken

tjezus, doe steeds iets fout hiero...krijg steeds 2 keer dubbel etc :?

Prostoner, dat met die gaatjes boren moet ik eerst meer info over lezen, hoeveel mensen dit gedaan hebben, en wat de werkelijke effecten zijn geweest.....ik vroeg net aan me pa, ken je bart huges, oh, die geflipte tandarts zei hij...

Daarbij is het de bedoeling dat je met eigen kracht stadia van verlichting bereikt, zoniet in dit leven, dan wel een volgend leven, of daarnaa.......psychedelicas zijn sublieme katalysators hiervoor.....vind ik. Dat yogis staren in de zon om bv zo tot verlichting te komen en vele andere beoefende rituelen vind ik vaak primitief...enneh gaatjes boren lijkt me bovendien gevaarlijk, vind et gewoon stupide! en stel, je bent de hele tijd stoned, is dat dan verlichting :?

groeteh!

Als je de hele dag stoned zou zijn, of onder invloed, dan is dat je normale realiteit. Nuchter zijn zal dan juist iets speciaals zijn en je meer inzage geven op verschillende zaken van het leven.

Zelf mee gemaakt toen ik gestopt was met het roken van cannabis, je leeft eerst in een soort roes (bij dagelijks gebruik). Als je dan stopt is het ook (pas na een tijdje) een openbaring, je heb krijgt dan veel meer inzichten van het nuchtere leven dan van dat je altijd stoned bent.

Stel dat zo'n gaatje in je hoofd (wat naar mijn mening een hoop mensen al hebben, al zal het fysiek niet aanwezig zijn) je alijd stoned of uit je dak zou laten zijn, gaat dat na een tijdje normaal worden en is het je normale "baseline" status.

nee rutger, volgens mij is het juist precies andersom. (althans, dit begreep ik ervan..)

Die gaatjes maken je juist nuchterder, in die zin dat het je zintuigen weer op scherp zet. Doordat je hersenen weer de ruimte/zuurstof krijgen die ze oorspronkelijk hadden. Het woord stoned is dus echt totaal verkeerd gekozen.

Maarja, niet dat ik er een voorstander van ben hoor :D Der zijn gezondere manieren om je geest weer 'open minded' te krijgen lijkt me. Bovendien lijkt t me vooral een theoretisch verhaaltje. Kan me niet echt voorstellen dat dat kleine beetje zuurstof meer uitmaakt. Ik bedoel, dan zou er toch ook een duidelijk verschil moeten zitten in de belevingswereld/spiritualiteit van volken uit hooggebergtes en narrow-minded tuig dat onder zeeniveau leeft.

Cyproxicus a dit:
nee rutger, volgens mij is het juist precies andersom. (althans, dit begreep ik ervan..)

Die gaatjes maken je juist nuchterder, in die zin dat het je zintuigen weer op scherp zet. Doordat je hersenen weer de ruimte/zuurstof krijgen die ze oorspronkelijk hadden. Het woord stoned is dus echt totaal verkeerd gekozen.

juist

Duidelijk weer niet goed gelezen , geduld is niet echt mijn ding. Ja dat klinkt ook veel logischer dan, reageerde eigenlijk direct op de post voor mij, tja duidelijk hoe ik me beeld vorm van deze draad.

Dat gaatje in het hoofd van die gast in de serie Rome was overigens om interne bloedingen in de hersenen af te laten nemen, dat wordt tegenwoordig nog steeds gedaan als bloeding niet te stoppen zijn en letterlijk je kop uit elkaar laten springen.

jah dat klopt ja het word wel gedaan als medische ingreep idd
en kheb ook iets gehoord dat ze het ook bij bepaalde psychische aandoening doen als behandeling dan maken ze 2 gaatjes bij de slaap

Je moeder: Heb jij een gaatje in je hoofd ofzo???
Ja ma, daar voel ik me prettig bij :mrgreen::thumbsup:

Ons antwoord boeddha; spongebob :wink:

Retour