Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Help mee open brief aan de kamer te schrijven

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion HeartCore
  • Date de début Date de début
geld in zamelen om de brief te plaatsen?? Ik wil wel een donatie doen!!
Misschien vind een krant deze brief wel de moeite waard om hem voor niets te plaatsen

Ik ben zelf druk bezig nu, omdat ik ook een boek over paddo's aan het opstarten ben. Het zou mooi als iemand anders uit dit topickan nagaan of er publicatie-mogelijkheden zijn voor de brief. Daar wil ik graag aan meewerken.

Pinealjerker a dit:
...en als iemand echt een kerkgenootschap op wil richten, is het waarschijnlijk handig om niet zozeer te verkondigen dat Jezus eigenlijk de paddestoel vertegenwoordigt, of de Zon, of een sjamaan die mensen insmeerde met cannabis-olie (allemaal waar), maar dat dit één manier is om de Jezusfiguur te eren, zoals ook de Rooms-Katholieken, de Gereformeerden en zelfs de moslims allemaal hun eigen interpretatie hebben van wie en/of wat Jezus precies was.

De psychedelische interpretatie van de Bijbel hoeft andere interpretaties niet perse te weerleggen. Zo voorkom je ook onnodige weerstand van Christelijke politici.

Vanwege een persoonlijke diepe ervaring, heb ik het idee van een kerk geheel laten vallen. Ik heb wel plannen om iets op te starten op langere termijn maar ik heb de lat voor mezelf een stuk hoger gelegd. Voor mij is nu precies duidelijk geworden HOE en WAAROM psilocybine kan worden aangewend voor bijvoorbeeld, zelf-realisatie. Voorlopig heb ik echter andere prioriteiten (www.equilife.org en we hebben nog veel meer mensen nodig ;) )

Mici a dit:
Ik ben zelf druk bezig nu, omdat ik ook een boek over paddo's aan het opstarten ben.

Na het lezen van je brief ben ik ook erg benieuwd naar je boek. Mocht je hem af hebben of een leesbare versie beschikbaar hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Even iets over de laatste stand van zaken (had mailtje gestuurd naar MinVWS):

Hartelijk dank voor uw reactie. De minister heeft het Coördinatiepunt Assesment Monitoring nieuwe drugs, een onderdeel van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gevraagd om onderzoek te doen. Op grond van de risicoananalyse van het CAM zal de minister een afweging maken onder welke wet de paddo's moeten vallen. Ik zal uw mail met uw aanbod dat u uw ervaring met paddo's ter beschikking wil stellen, ter kennisname doorsturen naar de verantwoordelijke beleidsdirectie. Als de directie behoefte heeft aan uw informatie, zal zij zeker contact met u opnemen.

Niet zo negatief lijkt me, al helemaal als je dit eerdere rapport van het CAM leest :)

zeker helemaal geen slecht nieuws, slecht nieuws is dat je er helemaal nix van hoort. maar dit is goed nieuws, en nu is het hopen op dat ene telefoontje/mailtje :D dan kunnen we misschien ook iets inbrengen bij dat onderzoek :D

We verzoeken u de bezorgde reacties van paddo-gebruikers en andere mensen rationeel en onbevooroordeeld in overweging nemen.
te nemen

Net reactie van de SP. Toch wel een leuke partij :)

Beste ...,

Jan Marijnissen heeft me gevraagd je email te beantwoorden.

Allereerst mijn oprechte excuses voor de late beantwoording van je email. De SP vindt het onzin om paddo's te verbieden naar aanleiding van een incident. De meerderheid van de Kamer heeft helaas al wel een motie aangenomen om dit te doen. De minister wil nader onderzoek uitvoeren, dat mag best, daar hebben we geen probleem mee, maar om op basis van een incident plotseling aan incidentenpolitiek te gaan doen, dat is erg jammer. Het zal je niet verbazen dat wij tegen deze motie hebben gestemd.

Bedankt voor je prachtige omschrijving van de ervaring die je krijgt bij het gebruik van paddo's, heel herkenbaar! Ik weet niet of je Jan hebt kunnen overtuigen van de goede kanten van paddo's , maar ons standpunt is gelukkig ok.

Met vriendelijke groet,

Hahahaha, "heel herkenbaar" :mrgreen: :thumbsup:
Ik had nooit gedacht dat we nog van dit soort positieve reacties zouden krijgen op onze brieven. Gelukkig zijn we niet de enige die er zo over denken.
Keep up the good work guys!

Retour