Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Help mee open brief aan de kamer te schrijven

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion HeartCore
  • Date de début Date de début
Ik moet zeggen dat die brief er erg goed uitziet Mici :wink:
Goed idee trouwens om centificaten te verstrekken aan goed gekeurde smartshops want er zijn teveel smartshops die geen weet over hun zaken hebben helaas.

@ Heartcore
Veel sterkte komende tijd, neem de rust die je nodig hebt.. :wink:

HeartCore a dit:
Ik trek me terug uit deze discussie en deze actie omdat ik met mijn neus op een aantal feiten ben gedrukt in de privésfeer.

De paddos redden zich wel.

Sorry

Veel sterkte man!! Je bent wijs voor zover ik je ken, dus je slaat je er wel doorheen. :)

Aangezien de CU en het CDA in de huidoge regering zitten zou je er iets in de zin van moeten toevoegen:

Paddo's zijn voor vele een slijp steen voor de geest, Christenen hebben het christendom, een goed recht dat in alle vrijheid bedreven kan en mag worden. Zoals wij u geloof daarin respecteren en u vrijlaten in de bedrijving ervan, zo verzoeken wij u om onze geestonderwerping tevens ongemoeid te laten.

De brief is volgens mij best goed, ik heb hem nog niet helemaal gelezen. Ik weet niet of het wijs is om te spreken over een 'paddo-gemeenschap', in elk geval niet op zo'n opvallende plek in het slot van de brief. Politici voelen misschien weinig affiniteit met een 'paddo-gemeenschap'. En ik vind het hier en daar niet zo scherp geformuleerd, misschien dat ik binnenkort nog wat aanpassingen voorstel, als ik er de tijd voor heb.

Oh, misschien is het goed om referenties te geven waar we spreken over wetenschappelijke onderzoeken. Dat maakt het meteen een stuk sterker.

JJJ a dit:
De brief is volgens mij best goed, ik heb hem nog niet helemaal gelezen. Ik weet niet of het wijs is om te spreken over een 'paddo-gemeenschap', in elk geval niet op zo'n opvallende plek in het slot van de brief. Politici voelen misschien weinig affiniteit met een 'paddo-gemeenschap'.

Als je het mij vraagt is het gezochte woord "psychonauten-gemeenschap", maar dat woord roept vast nog meer vraagtekens bij de politici op.

De brief wordt steeds meter Mici! Heel goed. Een paar voorstellen tot wijziging van mijn kant (vooral taaldingetjes):

Mici a dit:
[...] Het gaat hier om (een) materie die bij vele Nederlanders onbekend is,
[...]
Het is jammer wanneer hun (toeweiding) toewijding en kennis voorgoed verloren gaan.
[...]
Voor de Nederlandse (experimenteurs) experimentators is het gebruik van de paddestoelen doorgaans meer dan een hobby of simpel vermaak.
[...]
Sterke psychedelische ervaringen zijn erg spiritueel. De Engelse novelist (novellist) en filosoof Aldous Huxley...
[...]
... maar helaas is dit onderzoek een (decenium) decennium later stopgezet door de Amerikaanse overheid.
[...]
(De beslissing) Het voornemen van de Tweede Kamer heeft ons zodanig geschokt zoals een christen, een moslim of een Hindoe zich zou voelen wanneer hem zijn kerk ontnomen wordt.
[...]
De psilocybe paddestoelen zijn zelf niet direct levensbedreigend.
[...]
Tevens dient er een beroep te worden gedaan op de smartshopeigenaars om voorzichtig te zijn met de verkoop van sterke psychedelica.

En misschien kan de laatste alinea beter bovenaan staan. Het is een beetje vreemd om als laatste te lezen: 'ik hoop dat u deze brief wil lezen'.

Goede brief Mici.

Ben erg benieuwd hoe het zal zijn na je aanpassingen.

Ben nog benieuwder hoe een hardcopy er in de krant uit zal zien.

Succes met afronden van de brief.

Misschien moeten we collectief wat geld beschikbaar stellen zodat een brief ook daadwerkelijk geplaatst kan worden ?

Stupide, 8)

__

Iedereen moet helpen de spelfouten en betere synoniemen te vervangen.

Die lui *schijten* op spelfouten, en ik ben een drama.

--

phalaris a dit:
Misschien moeten we collectief wat geld beschikbaar stellen zodat een brief ook daadwerkelijk geplaatst kan worden ?

I'm in :)

Ik doe ook mee!
edit: Ben trouwens benieuwd wat een pagina in bijvoorbeeld metro kost, en dat lijkt me een goede krant omdat die gelezen wordt door alles en iedereen (welke bevolkingsgroep gaat nou nooit met de trein :P)

De verbeterde brief. Ik heb de spelfouten verbeterd en literatuurvermeldingen toegevoegd. Tevens heb ik het stukje over onderzoek uitgebreid. Kijk maar even wat jullie er van vinden. Ik heb het woord 'paddo-gemeenschap' uit de tekst gehaald, evenals het verzoek om de brief te lezen. Dit lijkt me zowel aan het begin als aan het einde van de tekst een overbodige opmerking. De zin over paddo-gebruik versus christelijk geloof, die iemand poste, lijkt me geen goed idee omdat die te aanvallend is ten opzichte van het christelijke geloof.

Weet iemand trouwens wat Obsessive-compulsive disorder in het Nederlands is? Is terug te vinden in de alinea over wetenschappelijk onderzoek.

Ik heb niet zoveel tijd, aangezien ik tevens een boek probeer op te starten over paddo-ervaringen (zie ander topic op dit forum), dus aanvullingen en verbeteringen door jullie zijn van harte welkom. Iemand inmiddels enig idee hoe duur het is om zo'n brief in landelijk dagblad te publiceren?

Hier komt ie dan:

"Geachte kamerleden en ministers, Nijmegen, 30 maart 2007

Met verbazing is het nieuws tot ons gekomen dat een meerderheid van de Tweede Kamer verse psilocybine bevattende paddestoelen wil verbieden. Als kenners van deze paddestoelen maken we ons grote zorgen over het op handen zijnde verbod. Het gaat hier om materie die bij vele Nederlanders onbekend is, wat het riskant maakt om een uiteindelijk oordeel te baseren op de afspiegelingen in de volksvertegenwoordiging of op polls die onder de hele Nederlandse bevolking gehouden worden. Ik verzoek u om de oren open te houden voor mensen die bekend zijn met het gebruik van de psilocybine bevattende paddestoel. Niet alleen dreigen hun rechten opgeslokt te worden in de 'democratie van de meerderheid', maar ook beschikken zij over waardevolle kennis van zaken.

Het gebruik van psilocybine bevattende paddestoelen gaat duizenden jaren terug. Er zijn sterke historische aanwijzingen van 'paddo-rituelen' in het oude Griekenland, in het noorden van Afrika en in delen van Latijns-Amerika. De paddestoelen hadden daar geen recreatieve functie, maar werden medicinaal en spiritueel aangewend. Voornamelijk door sjamanen die mensen in paddo-rituelen konden genezen. Veel van deze kennis lijkt verloren te gaan, in ieder geval in de mainstream van de westerse maatschappij, omdat men de paddestoelen samen schaart met drugs als cocaïne en heroïne. In het koloniale tijdperk werden indianenstammen onderdrukt, alsmede hun zogenaamd “verderfelijke

Volgens mij is zo'n hele brief in de metro wel aardig prijzig want dit is minimaal wel een halve bladzijde.

[email protected] misschien kunnen ze hier je vraag beantwoorden over de prijzen in de metro.

Maar ik zou nog gaan kijken bij andere dagbladen zoals elsevier, de groene amsterdammer, vrij nederland, HP de tijd dat soort tijdschriften/kranten.

Metro en spits gaat ook wel mij voorkeur naar uit
omdat ze gratis zijn, en zo een breeder bereik hebben.
wie weet willen ze hem wel gratis plaatsen want het is wel een erg informatieve en intressante brief

(welke bevolkingsgroep gaat nou nooit met de trein )

Die luie flikkers die in de tweede kamer zitten :P

2) De overheid verbiedt smartshops om voor de gebruiker belangrijke informatie aan te bieden op de verpakking van paddo’s. De reden die hiervoor wordt gegeven, is dat de kamer geen verkeerd signaal af wil geven.
WTF?! Dat wist ik niet eens. Belachelijk! Exact het omgekeerde van wat een goed signaal zou zijn: gebruik dit middel verstandig.

We zouden dat ongeluk van die Franse scholier dus feitelijk kunnen wijten aan dit besluit van de Kamer om "geen verkeerd signaal af te geven". Ik pleit voor een verplichte bijsluiter in tenminste vier talen.

Wat zitten er een stel incompetente idioten in de regering zeg, ongelofelijk!

Volgens mij kan je OCD in het nederlands als obsessief compulsieve dwangneurose vertalen, maar pin me er niet op vast.

silv a dit:
Volgens mij kan je OCD in het nederlands als obsessief compulsieve dwangneurose vertalen, maar pin me er niet op vast.
Ik denk eerder simpelweg 'dwangneurose' of 'dwangmatig gedrag'.

Als we de brief in de media willen plaatsen, dan bij voorkeur gratis. Er zijn misschien wel bladen die naar aanleiding van een op handen zijnd verbod een groot artikel willen schrijven over paddo's of over smart drugs, of anders over de moderne psychedelische cultuur, en daar past het perfect bij. Zeker als deze brief met wat mediagenieke actie er omheen wordt aangeboden, heeft zo'n brief publiciteitswaarde.

Er is wel een lastigheid, namelijk dat tijdschriften en kranten niet vaak iets echt genuanceerds schrijven over drugs, in elk geval niet in een groot artikel, omdat ze er hun vingers niet aan willen branden. Als je abonneebestand een beetje groot is, heb je bv. al gauw een stroom van opzeggingen bij zo'n artikel, omdat drugs zo negatief in de publieke opinie liggen. Of misschien niet per sé negatief, maar wel op een moeilijk taboeplekje. Je krijgt al heel erg snel bij een uitgebreid artikel dat hier en daar iets meldt over de wonderlijke dingen die de essentie van de psychedelische ervaring uitmaken, dat het voor de lezer 'aanzet tot gebruik', of 'nieuwsgierigheid opwekt', wat het natuurlijk ook doet, maar dat wil je als redacteur liever niet doen. Het is onveilig om dat te doen. Daarom zal bv. Psychologie Magazine nooit een artikel over psychedelica schrijven, terwijl het perfect in hun soort onderwerpen past.

Ik denk ook dat om die reden een betaalde plaatsing van deze brief, als een soort advertentie, heel snel geweigerd wordt. Een tijdschrift of krant die hem plaatst geef daarmee toch een beetje een boodschap af, ookal is het een advertentie.

...en als iemand echt een kerkgenootschap op wil richten, is het waarschijnlijk handig om niet zozeer te verkondigen dat Jezus eigenlijk de paddestoel vertegenwoordigt, of de Zon, of een sjamaan die mensen insmeerde met cannabis-olie (allemaal waar), maar dat dit één manier is om de Jezusfiguur te eren, zoals ook de Rooms-Katholieken, de Gereformeerden en zelfs de moslims allemaal hun eigen interpretatie hebben van wie en/of wat Jezus precies was.

De psychedelische interpretatie van de Bijbel hoeft andere interpretaties niet perse te weerleggen. Zo voorkom je ook onnodige weerstand van Christelijke politici.

Retour