Ik heb enkele mdma-ervaringen. Alledrie met 2 zeer goede vrienden. Lekkere muziek, een wandeling, goeie avonden...!
de eerste was ca. 150 mg. En de leukste keer. Dat gevoel heb ik de 2x erna niet meer gehad, ook al zat er ruim een half jaar tussen alle keren. En naar dat gevoel moet je volgensmij ook niet meer op zoek... Ik in ieder geval niet.
Maar dat komt misschien omdat de laatste reis met kristallen 20 uur duurde en we ongeveer 400 mg de man naar binnen hadden gewerkt terwijl ik toen al moe was omdat we na mijn werk 'begonnen'...
Daarnaast voelde het alledrie de keren hetzelfde, en ben ik me heel bewust van de vlakke nep-realiteit die het voor me creërde. Daar was ik me de laatste 2x dan ook van bewust tijdens de reis...
Een middel als psilocybine creert natuurlijk ook een nep-realiteit, of in ieder geval een andere als de overige 99,99% van mijn leven, maar deze nep-realiteit om hem zo maar te omschrijven is voor mij diepgaander, interessanter, inspirerender..
En die aanslag op je serotonine, daar is iedereen weer anders gevoelig voor. Bij mij slaat dat meestal aardig lang in op mijn gemoed. Na de laatste keer heb ik dan ook 3,5 maand geen drugs meer aangeraakt, terwijl ik normaal iedere dag blow en soms in het weekend drink...