Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Doodstraf voor Nederlandse xtc-fabrikant in Indonesië

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion JosVU
  • Date de début Date de début
Roeligan a dit:
Hahaha, ja bedoelde de bijbel

maar wie zegt dat de koran en sharia de heilige boeken van de "verrot-van-alle-troep-zijnde-SUV's-in-de-prak-rijdende-rijkeluiskindertjes" zijn? ;) :P

Ja daar heb je een punt... Degene die me dit verhaal vertelde had eigenlijk niet aan het uiterlijk kunnen zien dat het Islamieten waren. Tenminste dat lijkt me...

maar ik heb nooit het fut gehad om het geheel te lezen, wat je vast wel begrijpt.
De meeste tekst in de Bijbel is ook niet belangrijk. Het gaat om enkele essentiële punten:
God hield het na één zoon (Jezus) voor gezien.
Jezus is voor onze zonden (terwijl we toen nog niet eens bestonden!) aan zijn kruis gestorven.
Je kunt God alleen bereiken via zijn Zoon, dus als ze in je plaatselijke oerwoud of woestijn geen Bijbels verkopen, heb je pech gehad.
God heeft een hekel aan homoseksuelen. God is niet verantwoordelijk voor deze afwijking, of welke aangeboren afwijking dan ook.

ge moet nu niet zeggen dat ik rasice ben hé, maar ik geef het de schuld van de moslims.
ze brengen zo veel haat en woede in de wereld, het ligt eigenlijk niet aan hun maar aan hun god die zecht dat ze alles moeten vernielen dan het 'foute' geloof heeft.

christenen : heb uw naasten lief
boedisme : idem, dit telt zelfs voor dieren (bij christenen niet)
moslimisme : vernietig alles wat het foute geloof heeft

zonder moslims zou de wereld een veel betere plaats zijn, er zijn natuurlijk goede mense tusse, die respect hebben voor andere culturen, geloof, ...
maar dat zie je natuurlijk niet al te veel...

@frostie: vergeet niet dat "wij" in de middeleeuwen helemaal hetzelfde deden met de kruistochten en zo.
daarbij, niet alle moslims zijn vernietigende fundamentalisten (maar een paar fundamentalisten zijn inderdaad ook al heel gevaarlijk).

de islamwereld moet gewoon nog hun secularisatie meemaken.
maar dan heb je Bush die met zijn irak-politiek het probleem enkel katalyseert, hij is er evenzeer op uit om de islamwereld tot democratie en christendom te bekeren als de islamisten ons willen bekeren.

ze zijn inderdaad een dreiging maar tegen de mensen en hun maatschappelijk systeem heb ik niks.
het is niet omdat hun waarden anders zijn dat ze slecht zijn.

"niemand heeft gelijk" :p

Ik ga akkoord met Frostie.
Niet dat ik racist ben.
Maar hij heeft wel gelijk.

Frostie a dit:
ge moet nu niet zeggen dat ik rasice ben hé, maar ik geef het de schuld van de moslims.
ze brengen zo veel haat en woede in de wereld, het ligt eigenlijk niet aan hun maar aan hun god die zecht dat ze alles moeten vernielen dan het 'foute' geloof heeft.

christenen : heb uw naasten lief
boedisme : idem, dit telt zelfs voor dieren (bij christenen niet)
moslimisme : vernietig alles wat het foute geloof heeft

zonder moslims zou de wereld een veel betere plaats zijn, er zijn natuurlijk goede mense tusse, die respect hebben voor andere culturen, geloof, ...
maar dat zie je natuurlijk niet al te veel...
Dit is niet helemaal ontopic maar ik wou het toch even kwijt..

Ten eerste, de haat en woede ligt in mijn ogen niet aan hun 'God', maar aan de interpretatie die de imam's aan de woorden in de Koran geven.

En ten tweede, de westerse wereld die de Moslim's zo haten is in mijn ogen verre van perfect. De westerse maatschappij draait namelijk om het ego, men doet praktisch alles doet om wat rijker te worden, en andere manieren om het ego te strelen.
Jij zegt dat het christendom zegt dat je je naasten lief moet hebben, dit betekent dus niet alleen de medemens maar al het andere levende hier op aarde. En met de mentaliteit dat alles om het ego draait wordt dat vergeten want het maakt niet meer uit wat je moet doen om olie of andere winstgevende producten te krijgen, ook al moet je daar hele bossen voor weg kappen of dieren voor dood maken. Hiervoor kun je dus je 'naasten' niet liefhebben. Deze instelling is denk ik de bron van het milieu probleem, en als je gaat kijken naar heilige geschriften van verschillende religies dan zie je altijd dat er ergens een boodschap schuilt dat het ego slecht is en dat als je je daardoor laat leiden het slecht gaat met de wereld.
Als je op zoek gaat naar de betekenis van de Jihad zul je zelfs vinden dat er 2 verschillende Jihad's zijn, de innerlijke met als doel het ego te vernietigen of op te lossen, dit was het pad van Mohammed. En de uiterlijke Jihad, en dat is de gewapende strijd.
De Moslims zien denk ik dat de westerse wereld zich laat leiden door het ego, en probeert dat op deze manier tegen te gaan.

Dit alles is misschien een beetje filosofisch, maar dit is -naar mijn mening- de gedachte achter de instelling die de moslim's tegenover het westen hebben. Het is ook vooral gespeculeer met feiten die ik her en der gelezen heb, gecombineert met eigen filosofie.

niet alle moslims zijn vernietigende fundamentalisten (maar een paar fundamentalisten zijn inderdaad ook al heel gevaarlijk)
Dit is wat men ons wil doen geloven maar eigenlijk is het zo dat als je écht een goede moslim bent, je ook een fundamentalist bent. De twee gaan samen, en ben je geen fundamentalist, dan ben je eigenlijk alleen in naam een moslim, zeg maar de gewone burger die zijn rituelen uitvoert, gebeden zegt en de moskee bezoekt. Maar de échte moslimstudent wordt gevormd tot een fundamentalist. Dat heeft niets met Al Qaida of de Taliban of wie dan ook te maken (zoals imams of politieke activisten): het is gewoon de aard van de Koran.

Dit is een feit.

Er is niet zoiets als 'gematigde islam'. Dat is zoiets als 'warm ijs'. Ben je een gematigd moslim (de meeste moslims in Europa zijn dat) dan ben je wat de Koran betreft niet een echt moslim. Een echt moslim dient de middeleeuwse oorlogsmentaliteit aan te nemen.

de islamwereld moet gewoon nog hun secularisatie meemaken.
Dat kán helemaal niet. Het heilige boek is anti-secularisme.

Potentieel zijn ook het Christendom en Hindoeisme en Judaisme en Zionisme etc. een bedreiging voor de wereld. Al dit soort dogmatische, anti-entheogene geloofssystemen hebben bijgedragen aan de huidige ellende in de wereld, en kunnen er in de toekomst een nog grotere puinhoop (ik schreef eerst per ongeluk pijnhoop) van maken.

Maar gezien het extreem agressieve karakter van de Koran én het feit dat de tekst zichzelf als een eeuwig wetboek uitroept, kunnen we de Islam met recht de atoombom onder de wereldgodsdiensten beschouwen.

Ten eerste, de haat en woede ligt in mijn ogen niet aan hun 'God', maar aan de interpretatie die de imam's aan de woorden in de Koran geven.
Niet hun God, maar Mohammed, de 'profeet'. Zogenaamd zou de engel Gabriel zich schuldig hebben gemaakt aan het formuleren van de Koran.

Als je op zoek gaat naar de betekenis van de Jihad zul je zelfs vinden dat er 2 verschillende Jihad's zijn, de innerlijke met als doel het ego te vernietigen of op te lossen, dit was het pad van Mohammed. En de uiterlijke Jihad, en dat is de gewapende strijd.
Dat is natuurlijk leuk en aardig, maar vergeet niet dat het voor de gehoorzame moslim de bedoeling is om beide Jihads aan te gaan. En als we er dan bij zeggen dat de hele wereld van Allah is, dan begrijp je wel dat we een probleem hebben. De enige hoop die we hebben is dat nieuwe generaties de Koran maar een gek en ouderwets boek gaan vinden. Een natuurlijke dood voor de Islam, het Christendom etc. zou het beste zijn. Heel onwaarschijnlijk alleen.

En moslims anti-ego? Laat me niet lachen: kijk eens hoe patriarchaal het hele geloof is. Mannen zijn de baas, vrouwen zijn gebruiksvoorwerpen. De ultieme ego-trip!

Vrijwel alle mensen die zichzelf "gematigde moslim" beschouwen zijn inderdaad heel vriendelijke, relaxte mensen. Ik heb dan ook meer problemen met oude teksten als de Koran dan de mensen die toevallig in een bepaald geloof geboren worden.

toch blijf ik erbij dat de moslims een secularisatie zullen meemaken.
iedere moslim die naar de westerse wereld komt maakt toch een secularisatie mee? ooit zullen ze een soort van verlichting krijgen en de islam zal leegbloeden net als het christendom in de renaissance.

Ja, misschien zal dat gaan gebeuren. Ik hoop ook dat de USA en Israel zich eens wat minder bemoeizuchtig gaan opstellen.

Op deze pagina allerlei quotes en feitjes over de Islam, en een leuk videotje:
http://www.truthbeknown.com/islamquotes.htm

marc a dit:
Vind de doodstraf toch wel overdreven voor een drugsdelict. Dat hij vastzit, dat is zijn eigen schuld, mits hij willens en wetens gehandeld heeft.

Celstraf lijkt mij hier meer op zijn plaats.
Heb dit artikel geplaatst omdat ik de doodstraf altijd overdreven vind.
en dat is dan zacht uitgedrukt..

Retour