Die Schaal die Shulgin beschrijft met die rolling ++++, daar zou voor mij maar 1 ervaring die beschrijving kunnen invullen.
Eerste keer MDMA, damn, *voelt zich nostalgisch*.
LSD is door een scheikundig proces door de mens gesynthiseerd.
Paddo's worden ons voorgeschoteld door Moeder Natuur.
LSD voelt voor mij helder en van binnen ben ik dat dan ook, hoewel de hallugene werking wel sterk is. Met Paddo's voel ik me meer 'lam', en het confronteerd me met meer aspecten het het leven, het gevoel van ups en downs telkens, dan heftig trippend, dan weer nuchter, dan weer trippend, komt harder aan in m'n kop dan met LSD, waar je echt 8 tot 10 uur lang 'open' staat en niet telkens die omschakeling ervaart.
Bij Paddo's heb ik vaker gevoeld 'He? WTF!?', bij LSD een continue gedachtenstroom die makkelijker te sturen viel. LSD voelt wat chemischer aan en Paddo's echt natuurlijk.
Bij een paddo trip zitten er soms wat beangstigende momenten voor me in, bij LSD nooit echt angst gehad, hoewel je soms het gevoel kunt hebben dat je bijna 'out of control gaat', maar dat pikte zich voor mij dan weer goed op.
Bij paddo's wordt ik veel meer het onbekende bos in gestuurd, en bij LSD is de weg die ik ga iets meer uitgestippeld.
Vaak is de angst voor LSD bij mensen die paddo's hebben gehad groot, en dat is vaak onterecht.