Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dr. Leospace a dit:Waarom kan een machine geen ziel hebben? Ongeacht of je ziel ziet als iets spiritueels of een bepaalde hogere vorm van intelligentie, het getuigt een beetje van menselijke arrogantie om te veronderstellen dat wij het alleenrecht daarop hebben. Het lijkt me niet dat we kunnen uitsluiten dat andere wezens ook een ziel kunnen hebben.
De voorbeelden die je aanhaalt ben ik het mee eens. Vergeet echter niet dat deze micro organismen als bacterieen een productie zijn van de evolutie, hetzelfde geldt voor schimmels en wij zelf. Het is leven dat evolutioneerd.
Een huis, raam of steen is immers geen samendrukking waar de evolutie aan te pas is gekomen en waarvan het onderhoud eveneens niet aan die evolutie toebehoort.
Dat robots dus ontwikkeling gaan genieten met hulp van de evolutie die hen bijspringt noem ik om die reden nog fictie.
Dr. Leospace a dit:Alleen op het gebied van taal, creativiteit en emoties hebben ze nog een hopeloze achterstand.
Dr. Leospace a dit:Maar als we de menselijke creativiteit zouden kunnen combineren met de rekenkunde en het geheugen van een computer dan zou daar vast iets moois uit te voorschijn komen...
magickmumu a dit:bewustzijn en emoties zijn belangrijk voor een AI, maar hoe zit het met ervaring?