Dr. Leospace
Alpiniste Kundalini
- Inscrit
- 28/10/05
Forkbender a dit:Ik denk dat de mogelijkheid bestaat.Dr. Leospace a dit:(1) Zijn we wel vrij?
Heel diplomatiek :wink:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Forkbender a dit:Ik denk dat de mogelijkheid bestaat.Dr. Leospace a dit:(1) Zijn we wel vrij?
Dr. Leospace a dit:Forkbender a dit:Ik denk dat de mogelijkheid bestaat.Dr. Leospace a dit:(1) Zijn we wel vrij?
Heel diplomatiek :wink:[/quote:22yupv5a]
Ik bedoel wel dat iedereen potentieel vrij kan zijn, maar dat ze het wel even moeten beseffen.
Forkbender a dit:Dr. Leospace a dit:Forkbender a dit:Ik denk dat de mogelijkheid bestaat.Dr. Leospace a dit:(1) Zijn we wel vrij?
Heel diplomatiek :wink:
Ik bedoel wel dat iedereen potentieel vrij kan zijn, maar dat ze het wel even moeten beseffen.[/quote:1q673z2p]
Potentieel vrij; verklaar u nader aub
Lion a dit:Ik denk vanuit het denkperspectief van de mens.
Als de mens zijn eigen denkwijze in een robot kan plaatsen, al is het maar 1 robot dan is dit genoeg voor een hele kettingreactie te veroorzaken. Als die mens dan net bij voorbeeld een 2de hitler is.. zijn we vertrokken..
Forkbender a dit:Lion a dit:Ik denk vanuit het denkperspectief van de mens.
Als de mens zijn eigen denkwijze in een robot kan plaatsen, al is het maar 1 robot dan is dit genoeg voor een hele kettingreactie te veroorzaken. Als die mens dan net bij voorbeeld een 2de hitler is.. zijn we vertrokken..
Maar dan zouden die robots niet echt intelligenter zijn, toch? En zelfs als ze intelligenter zijn en even goed/slecht als de mens, (even ervan uitgaand dat je moraliteit en intelligentie kunt scheiden), waarom zouden ze ons dan toch als bedreiging zien, terwijl wij ze hebben gemaakt?
Lion a dit:bv Oeidipus -complex.
En ik ben ervan overtuigd dat er nog wel voorbeelden zijn.
Forkbender a dit:Lion a dit:bv Oeidipus -complex.
Oedipus complex vereist jalouzie ten opzichte van de moeder. Welke moeder zie jij van robots?
Lion a dit:Forkbender a dit:Lion a dit:bv Oeidipus -complex.
Oedipus complex vereist jalouzie ten opzichte van de moeder. Welke moeder zie jij van robots?
De mens natuurlijk.
Maar ik ben ondertussen vergeten wat ik wou zeggen met het Oedipus-complex.
Lion a dit:Hou uw sarcasme maar voor uzelf.
Het is niet omdat JIJ denkt dat het niet kan, dat het daarom niet kan gebeuren.
Ik kan het niet helpen dat jij zo blind bent en enkel de voordelen ervan in ziet.
Als ik meer tijd heb schrijf ik wel enkele theorieën op ivm robots en buitenaards leven.
Lion a dit:Als ik meer tijd heb schrijf ik wel enkele theorieën op ivm robots en buitenaards leven.
Forkbender a dit:Bovendien vind ik het best een raar idee dat de mens iets zou kunnen maken dat intelligenter is dan zichzelf. Dat betekent dat we zouden weten hoe we intelligenter zouden kunnen zijn en dat we dat toch niet worden. Dan verdien je het niet om te overleven. :wink:
Brugmansia a dit:Verder geloof ik nooit 1 2 3 dat wij intern op deze planeet robots ontwikkelen die uiteindelijk ons zullen overheersen omdat ze een hogere intelligentie ontwikkelen. Omdat onze intelligentie inherent is aan wat wij bij hen programmeren. En omdat zo'n blik geen ziel heeft, zal het zich nooit met de intelligentie die wij verstrekt hebben op eigen benen sneller kunnen ontwikkelen dan wijzelf. Aangezien elk nano stukje door ons geprogrameerd moet worden alvorens de werking of gedraging intreed.
Dr. Leospace a dit:En machine's hebben niet perse een vast programma, ook nu al bestaan machine's die hun eigen programma kunnen herschrijven en aanpassen aan een nieuw situatie.
Lion a dit:=>nog uitleg hierbij?