mysticwarrior a dit:Twilight a dit:Ik weet nog dat ik op de basisschool werd voorgelicht over drugs. "Drugs zijn gevaarlijk", meer werd me eigenlijk niet verteld.
Er werd niets verteld over wat de verschillen waren tussen alle drugs die genoemd werden en wat het precies deed.
Toen ik voor het eerst op mijn 13e een jointje rookte, dacht ik ook dat ik iets heel heftigs ging gebruiken. Maar dat viel uiteindelijk gelukkig wel heeeel erg mee.
Dat is inderdaad erg herkenbaar. Ik moet zeggen dat ik ook wel meer ervan verwachtte, ik werd wel flink stoned, maar er gebeurde niks van al die 'horror'verhalen die volwassenen me plachtten te vertellen.
Mijn moeder is zeer conservatief, ze staat erg negatief tegenover drugs (en piercings/tatoeages bijvoorbeeld vind ze ook niks). Ze accepteer nu wel dat ik blow, en sinds een paar maanden probeer ik haar nu en dan wat uit te leggen over paddo's, hoe ze werken, waarom ze niet gevaarlijk zijn als je er met de juiste manier mee om gaat, etcetera. Maar ik merk zo duidelijk dat de ideeen van dat het allemaal eng en gevaarlijk is compleet vastgeroest zitten. Niet alleen bij haar, maar bij heel veel mensen in mijn omgeving. Als je wel eens paddo's gebruikt zou je gelijk een junk zijn, en als je wiet zou gebruiken zou je nooit van je leven meer normaal na kunnen denken omdat het je hersens aantast en weet ik het...
Het is moeilijk om tegen dat soort standpunten op te boksen, want ook al weet ik dat het gelijk aan mijn kant staat, veel mensen zijn gewoon te doof om te luisteren/begrijpen. In hun ogen is het allemaal puur vergif en kan je er niets positiefs uit halen, en het is ontzettend moeilijk om mensen duidelijk te maken dat dit niet het geval is.
Daarom vind ik het ook goed dat er acties als deze zijn.
Ik was sowieso van plan om begin volgende week een nieuw voorraadje wiet te halen bij de shop, ik ga hiervoor altijd naar Den Haag, dus in principe ben ik in de buurt (maandag of dinsdag maakt niet veel verschil voor me). Maar ik ben net nieuw hier op het forum en ken dus nog niemand, en ik ken ook geen mensen uit mijn vriendenkring die erheen gaan, dus ik weet nog niet of ik er heen zal gaan of niet.
Mocht ik niet gaan zal ik het sowieso wel via internet volgen, thanks voor de link Forkbender.
Strych_