Vandaar m'n verbazing over z'n verhaal omtrend dat spirituele vacuum. Dus was nieuwsgierig hoe dat precies is verlopen.
Ik sloot me eigenlijk niet aan bij die beweging om te leren mediteren. Het was de radicaal andere levensstijl die me aansprak, plus het feit dat ik na een aantal succesvolle LSD trips een beetje een enge nachtmerrie had als gevolg van tegelijkertijd Datura en 3 draakjes.
De Hare Krishna sprak me heel erg aan. Reïncarnatie, vegetarisme, mantra's, Sanskriet, en ja, ook het celibataire leven sprak me aan. Ik had tijdens mijn LSD trips God leren kennen, en nu kon ik hem een naam geven, Krishna.
Ik was (vanaf mijn 16e) wel op de hoogte van onder andere Albert Hofmann, Aldous Huxley, Tim Leary, Ken Kesey and the Merry Pranksters, and basically anything related to hippy culture. But I wasn't aware of a psychedelic culture in the Netherlands that I could get in contact with. Since the Hare Krishna ...oeps Engels... Haha, zie je waar het mis ging? lol Anyway, aangezien de Hare Krishna's ook een fenomeen van de sixties waren, fascineerde deze gemeenschap me enorm. Ik ben dol op zingen, en de Hare Krishna's zingen een hoop af. Maar ja, ze zijn net als veel andere godsdiensten, tegen het gebruik van alle bewustzijnsveranderende substanties. Ik heb me tevreden aan die regel gehouden, tot ik in 1995 een half jaar op mezelf ging wonen en mezelf even wiet en LSD gunde. Zelfs een keer trippend de tempel in Amsterdam bezocht, dat was echt whoa... Maar al gauw liep ik weer de brave monnik uit te hangen.
In 1999 ging ik permanent buiten de tempelgemeenschap wonen, omdat ik gewoon niet meer in de Krishna mythe kon geloven, en het was in dat jaar dat ik mijn eerste kweekset oogste en psilocybine ervaarde: "Die kleuren!!".
voornamelijk ook om Caduceus ging, die gezien z'n kennis die die meedraagt het brede en diepgaande spectrum goed heeft begrepen. Vandaar m'n verbazing
Ik ben een manische informatiespons. Ik ben nog niet zo lang bekend met bijvoorbeeld McKenna (sinds 2006) maar heb inmiddels honderden uren naar zijn lezingen geluisterd tijdens het autorijden, afwassen enz. Ik verlaat het huis niet zonder leesmateriaal op zak. Zo ben ik in die twee a drie jaar heel veel te weet gekomen. Ik raakte in die jaren ook niet afgeleid door andere boeiende zaken zoals conspiracies, alternatieve geneeswijzen, astrologie of heilige geometrie, want daar had ik me in de jaren daarvóór al volledig in verdiept.
OK, gotta go. Was bovenstaande enigszins antwoord op je vraag? Meditatie is niet echt relevant hier, want de Hare Krishnas mediteren niet. Het is een religie met rituelen, gebeden en liederen. Stil zitten doen ze nauwelijks.