maar hetgeen waarop gediscrimineerd wordt is zeer zeker niet ras, maar afkomst aangezien "oorspronkelijke"(for lack of a better word) nederlanders ook blank zijn maar zeker niet bij filip de winters eigen volk eerst horen.
Vroeger was Vlaanderen van Nederland. Toen Nederland nog het Koninkrijk der Nederlanden heette.
Fillip de Winter bedoeld met het eigen volk in eerste instantie de Vlamingen, omdat hij een politicus is in België en zich niet bezighoudt met de Nederlandse politiek.
Jahvisions a dit:Als het 'eigen volk' op volk slaat en niet op ras, dus op vlamingen wie komt dan als tweede? Dan betekent het toch iedereen die een belgisch paspoort heeft??
Zo zou het in politiek-correcte theorie wel moeten zijn, maar nee, het VB is tegen België en wil Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk van elkaar. Dus praten zij niet over Belgen, maar over Vlamingen en Walen.
En als je dan een orginele blanke belg sorry vlaming wilt zijn en je vindt dat die niet orginele vlamingen niet mogen profiteren van belgie geef dan ook alle orginele geld en bezittingen terug waarvan jullie bijvoorbeeld rijk zijn geworden uit bijvoorbeeld Congo.
Vlaanderen is het meest welvarende gedeelte van België, de werkloosheid en criminaliteit is daar beduidend minder. Logisch gevolg daarvan is dat de Vlamingen daarvan moeten opdraaien. Opzich niet zo erg als Wallonië zou meewerken aan hun eigen verdere opbouw, maar dat doen ze niet, of op een verkeerde manier.
En Vlamingen en Nederlanders betalen al genoeg geld terug aan landen die zij ooit hebben bestolen, dit in de vorm van (ontwikkelings)hulp.
Kan wel zijn maar duitsers en nederlanders kan ie het prima mee vinden..
Tenzij die een andere huidskleur hebben.. Mensen met zulke gedachtes hebben een EGO zo groot dat ze zich superieur gaan voelen..
Niet dat ik me niet geniaal voel maar ik vind ALLE mensen geniaal.. Sommige worden helaas gek gemaakt door hun ego..
Een beetje simpel gedacht. Al lijkt het mooi gesproken... het VB kijkt helemaal niet naar ras, maar na gedachtegoed en standpunten. Je doet nu net alsof het VB de rassenleer aanhangt, wat ze dus totaal niet doen. Bijna iedereen van het VB heeft een grote afkeer tegen nazi-duitsland.
Meduzz a dit:het draaide er niet om wie het VB bedoelde met eigen volk, hun doelgroep zijn (naar mijn mening) onwetende mensen en bange bejaarden (met hun "meer blauw op straat" campagne)
De criminaliteit is in geheel België groter dan in Nederland. Er zijn ook minder camera's e.d.
Meer blauw op straat is een goed standpunt, hoe vaak nemen partijen dat op in hun partijprogramma..? Omdat het gewoon een standpunt is waar veel mensen het mee eens zijn.