Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

verkiezingen belgië

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Meduzz
  • Date de début Date de début

Welke partij krijgt je stem voor de Belgische verkiezingen?

• SP.a

Votes: 0 0.0%
  • SPIRIT

• VLD

• CD&V

• NVA

• Lijst Dedecker

• Groen!

• Vlaams Belang

• blanco

• ongeldig

• Nombre total d'électeurs
    0

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12/4/06
eens benieuwd naar het stemgedrag van de belgische psychonaut, vooral met de naderende verkiezingen. voor mij is het de eerste keer stemmen.
ik ga resoluut voor SPIRIT. ze zullen onder andere de cannabiswetgeving aanpassen van 3gr vanaf 18 jaar naar 15gr vanaf 16 jaar. hun andere standpunten zijn lekker links maar toch realistisch.

ik teken een groot Anarchieteken op mijn formulieren, zoals ik altijd doe...

Lion a dit:
ik teken een groot Anarchieteken op mijn formulieren, zoals ik altijd doe...

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

vlaams belang was toch eerst vlaams blok? of sla ik nou een plank mis?

Mag ik vragen waarom jullie op een bepaalde partij stemmen?

Vlaams Blok is vroeger opgeheven na de uitspraak: 'Eigen Volk Eerst'... dit zou een racistische uitspraak zijn... maar voor zover ik weet is een volk geen ras.. dus kan 't nooit racisme zijn...

Na de val van het Blok is het overgegaan in het Vlaams Belang. Mede door het opheven van het Blok is de partij alleen maar groter geworden.

Wat ?!Dat er mensen van op dit forum Vlaams Belang zouden stemmen verwondert me wel erg sterk ,als er één uitermate bekrompen partij is ,is het die toch wel?

stemmen op vlaams belang zou de regering mogelijk uit evenwicht brengen, misschien zit er een anarchistische noot aan?

@marc: NEE kwam enkel op voor de gemeenteraadsverkiezingen in antwerpen, de federale doen ze niet mee (jammer, ik vind hun initiatief nog goed maar ook wel te utopisch)

Ik hoop dat dit niet te off-topic is, maar euhm... wat betekent Anarchie voor u dan wel? Ik ben bang dat velen anarchie verkeerd begrijpen.
OF misschien begrijp ik het wel verkeerd :roll: Iedereen zal er wel een apart idee/ideaal over hebben.

Nu dat wij Belgen toch stemplicht hebben (weet niet hoe dat in NL zit) gaat mijn stem naar GROEN! alhoewel SPIRIT er ook wel bij mag wezen.

dangoo a dit:
Ik hoop dat dit niet te off-topic is, maar euhm... wat betekent Anarchie voor u dan wel? Ik ben bang dat velen anarchie verkeerd begrijpen.
OF misschien begrijp ik het wel verkeerd :roll: Iedereen zal er wel een apart idee/ideaal over hebben.

Nu dat wij Belgen toch stemplicht hebben (weet niet hoe dat in NL zit) gaat mijn stem naar GROEN! alhoewel SPIRIT er ook wel bij mag wezen.
absoluut niet offtopic en een geldige vraag. Helaas is het nu half zes 's ochtends en ben ik nog dronken van het uitgaan dus ik kan je vraag niet beantwoorden.

HappyMind a dit:
Vlaams Blok is vroeger opgeheven na de uitspraak: 'Eigen Volk Eerst'... dit zou een racistische uitspraak zijn... maar voor zover ik weet is een volk geen ras.. dus kan 't nooit racisme zijn...

Na de val van het Blok is het overgegaan in het Vlaams Belang. Mede door het opheven van het Blok is de partij alleen maar groter geworden.
Jammer dat ze wel extreem rechtse connecties hebben. En motieven.

Volgens een onderzoek word 50%van de brommers in brussel door marokanen gestolen.. Dit was door vlaams blok naar buiten gebracht later bleek dat het om twee gestolen brommers ging. Dat is niet alleen dikke propaganda dat is ook nog eens enge propaganda.

http://www.lsp-mas.be/blokbuster/site/b ... toryid=296

Zijn er echt rascisten op dit forum? :?

Met eigenvolk eerst bedoelen ze niet belgen maar blanken mensen..
Helaas.

dangoo a dit:

Ja dat is het probleem denk ook, vele mensen denken bij anarchie aan totale Chaos.
Anarchie betekent eigenlijk " Geen Heerser"

Volgens anarchisten leidt elke vorm van gezag tot onderdrukking en is het beter om een bestuur in de vorm van kleine autonome (zelfbesturende) gemeenschappen te hebben. Deze functioneren op basis van vrije associatie en gelijkheid.

Check anders wikipedia daar staat er uitgebreide info over anarchisme.

er zijn veel te veel mensen om een anarchistische staat te vormen.
ik bedoel, moest iedereen autonoom leven (dus o.a. afschaffing industrie) zou iedereen bijvoorbeeld zichzelf voorzien in zn behoeftes. nu vraag ik me af hoe lang het zou duren tot iemand de akker van iemand anders zou bewerken in ruil voor een deel van de oogst => ruilhandel => geld => kapitalisme... :?

tja helaas zit de zogenaamde economie waar we zowat niet zonder kunnen, er te diep ingebakken.

Het is dan ook het gehele roer omgooien ( wat bijna onmogelijk lijkt )
maarja wie weet komt er eens een dag waarin deze economische wereld ten einde komt. :twisted:

Maar er bestaan ook stromingen van anarchisme waarin een soort gelijke economie ook in bestaat, alleen dan draait het niet om geld wat nu het geval is, maar beslissingen worden dan genomen vanuit een ecologisch standpunt.

check http://nl.wikipedia.org/wiki/Anarchisme voor ieder wat wils :wink:

JosVU a dit:

Volgens een onderzoek word 50%van de brommers in brussel door marokanen gestolen.. Dit was door vlaams blok naar buiten gebracht later bleek dat het om twee gestolen brommers ging. Dat is niet alleen dikke propaganda dat is ook nog eens enge propaganda.

Helaas.

Ze bedoelen zoiezo geen Belgen, maar Vlamingen. Belgen is een verzamelnaam voor alle inwoners van België. Het VB ziet de Vlamingen als het eigen volk en ja... de oospronkelijke Vlamingen zijn nou eenmaal blank.

HappyMind a dit:
JosVU a dit:

Helaas.

Ze bedoelen zoiezo geen Belgen, maar Vlamingen. Belgen is een verzamelnaam voor alle inwoners van België. Het VB ziet de Vlamingen als het eigen volk en ja... de oospronkelijke Vlamingen zijn nou eenmaal blank.
maar hetgeen waarop gediscrimineerd wordt is zeer zeker niet ras, maar afkomst aangezien "oorspronkelijke"(for lack of a better word) nederlanders ook blank zijn maar zeker niet bij filip de winters eigen volk eerst horen.

Nu mijn eerste beeld van anarchie was er ook één van chaos, de wereld van nu kan gewoon niet in anarchie verkeren, dat zou gewoon het einde betekenen. Dus liever gecontroleerd worden (in zekere zin) dan een anarchie.
Gelukkig zie ik het nu anders, en betekent anarchie voor mij eerder een utopisch ideaal waar het universum van de aarde harmonieus manifesteert. Maar natuurlijk word dit enkel bereikt door het neutralizeren van angst, haat, dominatie en manupilatie. Is er hoop?
Volgens de verwachtingen rond 2012 wel.

Ik heb een aantal maanden rondgetrokken in Portugal en ben uiteindelijk
in een (free-love 8) ) gemeenschap terecht gekomen (Tamera) die naar het bovenvermelde ideaal streven. Deze hebben dus als doel terug tekomen op een partnerschaps verkering. Zij trachten ook hun eigen economie te realiseren, dus onafhankelijk van het kapitalisme in deze wereld kunnen leven. En voor zo ver ik ervaren heb zijn zij in hun zogenaamd experiment (want zo zien zij het) goed aan het lukken.

Sorry dat ik ff afdwaal, maar ik wou gewoon ff een voorbeeld geven dat er wel degenlijk mensen bezig om deze kapitalistische,economisch dominerende wereld te omzijlen. En uiteindelijk is het meer dan dat en is het sleutelwoord naar de toekomst liefde en harmonie.

Als het 'eigen volk' op volk slaat en niet op ras, dus op vlamingen wie komt dan als tweede? Dan betekent het toch iedereen die een belgisch paspoort heeft??

En als je dan een orginele blanke belg sorry vlaming wilt zijn en je vindt dat die niet orginele vlamingen niet mogen profiteren van belgie geef dan ook alle orginele geld en bezittingen terug waarvan jullie bijvoorbeeld rijk zijn geworden uit bijvoorbeeld Congo.

silv a dit:
HappyMind a dit:
JosVU a dit:

Helaas.

maar hetgeen waarop gediscrimineerd wordt is zeer zeker niet ras, maar afkomst aangezien "oorspronkelijke"(for lack of a better word) nederlanders ook blank zijn maar zeker niet bij filip de winters eigen volk eerst horen.
kan wel zijn maar duitsers en nederlanders kan ie het prima mee vinden..
Tenzij die een andere huidskleur hebben.. Mensen met zulke gedachtes hebben een EGO zo groot dat ze zich superieur gaan voelen..
Niet dat ik me niet geniaal voel maar ik vind ALLE mensen geniaal.. Sommige worden helaas gek gemaakt door hun ego..

het draaide er niet om wie het VB bedoelde met eigen volk, hun doelgroep zijn (naar mijn mening) onwetende mensen en bange bejaarden (met hun "meer blauw op straat" campagne)

Retour