Space-is-the-Place
Holofractale de l'hypervérité
- Inscrit
- 22/9/08
Mja z'n tribal ambient vind ik persoonlijk niet zo, maar bijvoorbeeld Structures from Silence, wat een heeeeeerlijk album.magickmumu a dit:steve roach heeft ook muziek met meer ritmes
Kheb m'n laatste paddestoel reisje doorgebracht op 1 nr van dat album: Reflections in Suspension. Elke keer was hij ook weer anders en morphte hij weer mee met m'n reis, was echt onwijs mooi.
Xela is een held, vooral z'n Label, Type Records, brengt zulke heerlijke muziek uit.magickmumu a dit:Xela - for frosty mornings and summer nights. (IDM)
Alhoewel ik Xela niet zou bestempelen als IDM, IDM is vaak best snel met echt vrij georganiseerde chaotische beats.
Tis wel heerlijke muziek.
Helios (Type) is ook superfijn tijdens een reis, vogeltjes en kleine apparte geluidjes als ritme, echt heerlijk genieten.
Helios - Coast Off
Ik hou echt zo gigantisch veel van Helios, de man snapt de weg naar m'n :heart:
Aaaah Biosphere :heart:
Ook zo fijn om op te trippen.
Qua organische geluiden vind ik Aglaia heel sterk, ook echt te fijn om op te trippen, er is maar 1 stukje van een nr te vinden op youtube, hun meeste tracks zijn 20 minuten tot een half uur
Aglaia - Seven Ancient Glaciers (van album: Three Organic Experience)
Een van m'n vetste ervaringen was nog steeds Amon Tobin's Out From Out Where album, elk geluid heeft gewoon een plaats in het spectrum en dat uit zich in "3D geluid" geluiden die achter je langs gaan en over je heen vliegen en super veel details. Kheb zo zwaar respect voor die man, dat hij dat kan creeeren met alleen samples, met hardware heb je al best ronde geluiden, maar met samples werken blijft moeilijk en deze man heeft het tot kunst verheven.
Het hele album gaf ook echt zo'n mystiek gevoel, kben blij dat ik daarmee m'n eerste acid trip ben ingegaan ipv dat industriele doorstamp goa gedoe (waar tripmaatjes helemaal dol op waren, wat ik op een gegeven moment echt zat was)
Shamanita a dit:heb die steve roach eens opgezocht, kende hem niet.. te ambient-achtig voor mij (geen beat, enkel lange pads).. Nuja, om te slapen is zo'n muziek natuurlijk wel uitstekend, maar om gewoon te chillen heb ik liever iets met wat ritme in.
Jeniger a dit:+1 Inderdaad, dat gevoel heb ik ook met die muziek... het lijkt ook meer sfeer muziek dan dat je op de details kan letten
Jeniger a dit:"psychedelics" zijn bij uistek de tool om all je oude verwachtings patronen (ook kwa muziek) overboord te gooien en de muziek in de meest eerlijke vorm te ontvangen,het is maar net hoe open jij er zelf voor bent.....
:roll: