Ik heb me ook erg vermaakt.
Ik heb, voor het eerst op Ruigoord, als een kleuter in de Efteling over het terrein gehuppeld, waarvan ik morgen wat foto's zal posten. Zoveel kleurrijke mensen en vrolijk gedecoreerde huisjes en busjes.
Videlic en ik waren er rond een uur of 15:00, en we hebben (met een paar korte pauzes) uiteindelijk tot 3:00 uur 's nachts achter de Azarius stand gestaan. Leuke muziek, een lekkere maaltijd, grappige speeches en poëtische voordrachten, en uiteindelijk gezellig met de Volcano ballonnen op de dansvloer. Veel boeiende gesprekken gehad en ook best wat boeken en andere artikelen verkocht. Na afloop spullen weer in het busje gedaan, en nog een tijdje bij het kampvuur gezeten, lekker naar het oranje gloeiende hout staren. Maar ja, toen toch maar naar huis, want in mijn busje was door alle spullen geen plek meer om te slapen. Eerst Videlic naar het station gebracht, en Icelus naar huis. Vervolgens erg duf naar huis gereden, spullen uitgeladen, en om 7:00 uur het licht uitgedaan. Hoewel ik niets gebruikt had, toch behoorlijk gecrashed, maar ondanks knorrige stemming om 12:00 uur wel weer aan de slag (verbouwing @ Ambrosia).
Er was een band uit Groningen die een aparte soort elektronische spacerock maakte. Best gewaagde composities, je kon zien dat ze hun best moesten doen om alles synchroon te spelen (wat soms niet helemaal lukte) en je zag de bassist liters zweet verliezen. Met de vriendin van de frontman heb ik nog een tijdje gepraat over de verschillen tussen stimulantia en psychedelica, en het belang van set & setting, zowel buiten als binnen. Eigenlijk heel grappig dat aan het begin van de middag, toen we nog maar net onze spullen op de tafels uitgestald hadden, een vriendelijke Ruigoord hippie naar me toekwam en meteen vroeg of ik Stan Grof's LSD Psychotherapy kende. Heh, nou en offie!
Was ook leuk om Izmar weer te zien. Wel een beetje erg pittig, die saus op de tofu, maar erg lekker. Mrvn, Twilight, Icelus en Forkbender de handen geschud, en bijgekletst met onder andere Hans Plomp en het brein achter
www.saveourshrooms.org.
Ik hoorde dat het voor Stichting OPEN een heel geslaagde benefiet is geweest. Dank daarom aan iedereen die gekomen is.
Forkbender, wat betreft toekomst van de stichting, denk je dat er in de nabije toekomst in Nederland bepaalde onderzoeken of experimentele behandelmethodes uitgevoerd gaan worden, of zijn er daarvoor teveel wettelijke en financiële obstakels? Kunnen we in Nederland zoiets verwachten als de dingen die MAPS nu ondersteunt in de VS, of die in bijvoorbeeld Zwitserland plaatsvinden?