Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

shrooms kweken op graan

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion mushcan
  • Date de début Date de début

mushcan

Neurotransmetteur
Inscrit
13/11/07
hallo medepsychonauten,

ik ben al goed bekend met de pf tek methode zonder casing maar vind de opbrengst wat laag dus vind ik het tijd worden om eens cakes te proberen met casing en de mogelijkheden van graan te onderzoeken.maar zoals elke beginner heb ik wat vragen:

-zijn er merkbare verschillen tussen rogge gierst,vogelzaad of andere soorten graan?(grote,potentie,hoeveelheid,vatbaarheid ziekte,enz...)

-moet je casinglaag gesteriliseerd worden of kan je het gewoon 5 min in de microwave zetten?

-welke soort turf te gebruiken vr casing?

-casing =6delen turf,3delen verm en 1 deel kalk??

-is er verschil op potten die je maakt voor onmiddelijk gebruik(graan) en potten die je gebruikt om andere potten te innoculeren?

alle tips zijn welkom
dank bij voorbaat
grtz

mushcan a dit:
-moet je casinglaag gesteriliseerd worden of kan je het gewoon 5 min in de microwave zetten?

ja, het moet niet supersteriel zijn aangezien je geen colonisatieomstandigheden creëert

mushcan a dit:
-casing =6delen turf,3delen verm en 1 deel kalk??

zo heb ik het ergens gelezen ja :)

succes!

Casing kan ook goed met turf en kalk alleen. Maar de verhouding weet ik niet precies, doe ik zelf een beetje op gevoel, maar daar kun je als beginner natuurlijk weinig mee. Steriliseren van de casinglaag doe ik in de magnetron, maar wel langer dan 5min, 20 minuten ofzo. Het moet dan wel goed afgedekt zijn, tegen uitdrogen. Vantevoren zorg ik voor de goede vochtigheid, dat is met turf makkelijk te bereiken door het mengsel (b.v. tegen de rand van het bakje waarin je mengt) 'uit te knijpen', zodat het overtollige water eruit loopt. 'moist, but not wet' is de spreuk, dus mooi vochtig, maar geen blubber. De turf die ik gebruik heet 'tuinturf' (tuincentrum), maar ik weet niet welke soorten er verder zijn.

bedankt voor de snelle reacties :wink:

indien er nog mensen zijn die tips hebben of goeie websites weten ivb met kweken met graan laat gerust van jullie horen!!!

j.

wat is ongeveer een verschil van oogstgewicht als je een casing gebruikt of niet met PF cakes?

tja de verschillen zullen niet spectaculair zijn hoor denk ik.maar als je bv 2 of meer cakes in een bakje zet en toedekt met casing dan maak je een groter oppervlak waar shrooms kunnen groeien dus meer shrooms(hoop ik!)

het verschil zit hem eigelik in het nabootsen van natuurlijke omstandigheden, namelijk het mycelium dat onder de grond zit en hier nog wat voeding uit kan halen.

ok dat zal er zeker ook wel mee te maken hebben.dus meer en dikker.ben benieuwd wat het gaat geven met casing. ng es wat anders:een vriend(goeie kennis eigenlijk) van mij zou graag wat shrooms van me kopen maar weet niet goed wat ik er voor zou vragen.hij zou graag zo een 4 gr gedroogd willen.het is nu niet dat ik wil gaan dealen of zo maar er is toch wel wat werk aan shrooms dus had gedacht aan 15euro ik wil natuurlijk mijn maten niet rippen maar voor niets gaat enkel de zon op he

dat zou ongeveer de smartshopprijs zijn

Meduzz a dit:
dat zou ongeveer de smartshopprijs zijn
Ik weet niet of het per soort erg verschild, maar laatste keer had ik 35gr nat voor 11,50 en aangezien je je mattie gewoon soort van een vriendendienst wil bewijzen (neem ik aan) zou ik zeggen 10 euro :)

Nou, dat noem ik nou niet echt een vrienden dienst...
10 euro voor een smartshop portie vind ik echt nog te duur.

Ohja was 4 gram gedroogd he...
En 2,5 is ongeveer een smartshop portie...

Ja lastig, ik zou zeggen 8 euro ofzo.

Ik heb er zelf nog nooit geld voor paddestoelen gevraagd.
Heb er wel al vanalles voor terug gehad, schilderij, een meisje is nu nog bezig met een schilderij, 2 muziek mixen, hash :D

En zo vind ik dat het hoort, vooral kennis of goede vrienden kun je vast blij maken met wat gratis paddestoeltjes :) En als ze steeds bij je terug komen voor wat paddestoelen, dan zou ik misschien een keertje vragen voor een kleine vergoeding. Dat natuurlijk in allerlei vormen betaald kan worden :)

En zo vind ik dat het hoort, vooral kennis of goede vrienden kun je vast blij maken met wat gratis paddestoeltjes :) En als ze steeds bij je terug komen voor wat paddestoelen, dan zou ik misschien een keertje vragen voor een kleine vergoeding. Dat natuurlijk in allerlei vormen betaald kan worden :)

Space-is-the-Place a dit:
Nou, dat noem ik nou niet echt een vrienden dienst...
10 euro voor een smartshop portie vind ik echt nog te duur.

Ohja was 4 gram gedroogd he...
En 2,5 is ongeveer een smartshop portie...

Ja lastig, ik zou zeggen 8 euro ofzo.

Heb er wel al vanalles voor terug gehad, schilderij, een meisje is nu nog bezig met een schilderij, 2 muziek mixen, hash :D
op de eoa manier vind ik een creatievige uiting ofzo een veel "betere" manier om te "betalen" voor paddo's :)

Meduzz a dit:
wat is ongeveer een verschil van oogstgewicht als je een casing gebruikt of niet met PF cakes?
Volgens mij is dat verschil enorm, de oogst van een casing is een veelvoud van die van een cake. Maar dat is gevoel hoor, ik heb niet met beide ervaring.

8euro??voor een grotere portie als in de smartshop.
wil er toch even bij vermelden dat wij hier in belgie niet zomaar te voet of met de fiets naar de smartshop kunnen.wij moeten een paar uur rijden plus dat er steeds kans is dat de politie je aan de kant zet.(bye bye shrooms!)
want hier zijn shrooms nog steeds illegaal hoor.en shrooms kweken thuis word gelijkgesteld met een klein xtc of cokelab hebben thuis.(risico!!)
en wees gerust men beste vrienden hebben allemaal een sample gekregen van mijn shrooms.deze zijn gewoon voor een collega op mijn werk.

bedenk maar eens of je jou shrooms ook nog aan 8euro zal laten gaan als ze binnekort ook in nederland verboden zullen zijn

Ik geef mijn paddo's gewoon gratis weg :) Ik zie het als een groot plezier en een soort voorrecht om ze te mogen kweken, en de opbrengst is toch veeeel meer dan ik zelf op kan. Dus ik ben alleen blij als mensen wat willen hebben. Ik zie mijn oogst ook niet echt als mijn verdienste, het is toch alleen de natuur die al het werk doet, als je haar de juiste omstandigheden geeft :D Komt bij dat paddo's mij veel geleerd hebben, waarvoor ik graag iets terugdoe. Als het hier verboden wordt, vind ik het alleen maar belangrijker om ze gratis weg te geven, snapt de minister vast niks van haha, een drugsproducent die geen geld hoeft! :shock:

Maar ik ben er niet uit principe tegen om geld te vragen voor paddo's hoor! Zeker als je er kosten voor hebt gemaakt. Maar heel zakelijk erover doen vind ik overdreven, of je moet je brood ermee willen gaan verdienen... 8)

ik deel jouw mening hoor jjj.alle respect hoor voor shrooms.voor ik azarius ontdekt heb had ik al maanden zin in shrooms en hier in belgie kon je er gewoon niet aan raken.de 1ige oplossing was zelf beginnen kweken of liters bezine er door jagen om enkele porties shrooms te gaan halen.hier vragen mensen gewoon of ze mogen betalen voor een portie shrooms.en wat als sporen ook verboden worden geef je dan ook nog je laatste shrooms weg?net hetzelfde met wiet julie vinden het zo vanzelfsprekend om naar de shop enkele grammetjes te gaan halen.maar hier moet je echt zoeken om je dagelijkse jointje te kunnen roken.er is echt wel een groot verschil tussen nederland en belgie hoor .

het kan gerust zijn dat deze post onbegrijpelijk is en vol fouten staat mar hey ben net terug van een avondje stappen dus...

mushcan a dit:
en wat als sporen ook verboden worden geef je dan ook nog je laatste shrooms weg?

Sporenprintje maken en dan het hoedje weggeven. 8)

mushcan a dit:
en wat als sporen ook verboden worden geef je dan ook nog je laatste shrooms weg?
Het maakt het voor mij idd ook wel anders, dat er nooit 'laatste shrooms' zijn. Misschien zul je daar zelf ook achterkomen als je casings gebruikt. Als je een kweekje begint met 3 jampotjes graan, zul je een paar maanden later zo'n overvloed aan paddestoelen hebben dat je ze in je eentje nooit binnen 5 jaar op krijgt (althans ik niet, maar ik trip niet zo vaak). Dat maakt makkelijk weggeven. Verder maakt een verbod op sporen denk ik niets uit, ik verwacht dat ze dan gewoon gratis of voor bijna niets verspreid zullen blijven worden. Maar sporen worden niet verboden :)

Retour