Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

San Pedro binnen stekken tijdens winter

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Meduzz
  • Date de début Date de début

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12/4/06
ik heb een san pedro staan met een lelijke onderkant en een mooie bovenkant. ik zou graag de onderkant (ca 30cm) gebruiken om te trippen en de bovenkant (ca 10cm) gebruiken om te stekken.

ik had wel gelezen dat je bij droog warm weer buiten moet stekken, ik kan dus in de winter niet echt die omstandigheden opzoeken, maar mijn kamer is redelijk droog en warm...

tips bij het snijden en zo zijn ook welkom.

peace

Ik heb ook een stuk (7 cm) afgesneden van een 25 cm stuk cactus, en in de grond geplaatst. Hoop dat hij goed wortelt. Ik gebruik eigenlijk altijd een licht gekarteld broodmes om een cactus te snijden en dat werkt prima. :mrgreen:

Suc6 ermee :wink:

bedankt :mrgreen: , ik ga hem morgen snijden.

aangezien de winterstop, kan ik de stek bewaren ipv al te potten?

ik stek ook in de winter..... stek laten drogen voor 2 weken ofzo... daarna in veel zand en een beetje potgrond plaatsen. Wortels laten vormen.
pas verpotten als er wortels gevormd zijn.
veel licht

dank voor de tips en zo :)

heb hem net gesneden, er zit nog een stuk van 6cm in de grond, stuk van 25cm eraf (voor latere consumptie), en nog een stuk van ong 10cm om te planten :mrgreen:

ik heb eens geproefd aan het sap dat vrijkwam bij het snijden en dat smaakt heel bitter, is dat vanwege een hoge mescaline concentratie of kun je dit niet afleiden uit de smaak?

heb nu het stuk dat ik later wil gebruiken in de diepvries gestoken om wat te stresseren. tips voor bewaring zijn welkom, ik zou willen gebruiken na de examens (februari).

PEACE :)

Meduzz a dit:
heb hem net gesneden, er zit nog een stuk van 6cm in de grond, stuk van 25cm eraf (voor latere consumptie), en nog een stuk van ong 10cm om te planten :mrgreen:

Het kan best dat dat stuk wat nog in de grond zit pas na een jaar verder gaat groeien. Dat had MindAstronaut ook. Dat stuk van 10 cm zal eerder beginnen te groeien denk ik.

Meduzz a dit:
ik heb eens geproefd aan het sap dat vrijkwam bij het snijden en dat smaakt heel bitter, is dat vanwege een hoge mescaline concentratie of kun je dit niet afleiden uit de smaak?

Nee dat heeft er niet veel te maken... Dat is gewoon de cactus smaak. (:vom:) Het extract zal trouwens nog veel bitterder smaken, dus zet je maar vast schrap. :lol:

Meduzz a dit:
heb nu het stuk dat ik later wil gebruiken in de diepvries gestoken om wat te stresseren. tips voor bewaring zijn welkom, ik zou willen gebruiken na de examens (februari).

PEACE :)

Als je een extract hebt gemaakt, kun je het gewoon invriezen zonder dat de alkaloiden worden afgebroken. Ik weet alleen niet hoe lang je het zo kunt bewaren.

Meduzz a dit:
dank voor de tips en zo :)

Geen dank ;)

bedoel je de zuur-base extractie of uitgedampte thee?

ik heb op dit moment geen blender in huis of iets anders vergelijkbaars. we moeten zelfs onze puree maken met een vork :lol:

ik kan tijdens na het weekend de blender van mijn moeder lenen, maar hoe bewaar ik de cactus tot dan? hij zit nu in een grote ziplock zak in de vriezer in zn geheel.

Ik heb een 2-tal keer de uitdampings-methode gedaan. Dat werkte prima. Een blender scheelt wel een hoop werk.
De cactus kan je in zn geheel makkelijk zo bewaren bij kamertemperatuur, dus in de vriezer zal alleen nog maar beter zijn denk ik.

Retour