Forkbender
Holofractale de l'hypervérité
- Inscrit
- 23/11/05
Dat verandert er inderdaad niets aan, maar dat betekent nog niet dat je het niet 'slecht' mag vinden.Mel a dit:vind ik onzin... homoseksualiteit is een natuurlijk gegeven...mensen worden zo geboren (onafhankelijk van de groep waar ze zich in bevinden), jouw of mijn of rouvoets mening veranderen daar niets aan.
Volgens mij misbruikt hij de politiek helemaal niet om zijn persoonlijke standpunten te verspreiden. Ten eerste omdat het verspreiden van standpunten niet het doel van politiek is (het is beleid voeren, regels opstellen, zorgen dat ze worden nageleefd), ten tweede omdat Rouvoet bij mijn weten nog geen wet heeft opgesteld die homoseksuelen zou benadelen. Toch? En ten derde omdat hij er toch geen zieltjes mee zal winnen: wie van de mensen die homoseksualiteit accepteert als een gegeven luistert nog naar dergelijke standpunten?En daarom vind ik rouvoets "mening" gevaarlijk en waanzinnig en vind ik dat hij de politiek niet zou mogen misbruiken om zijn waanzinnige denkbeelden te verspreiden. Dat is nl schadelijk voor onze "vrije" maatschappij en schadelijk voor mensen die geen enkele schuld hebben aan wie of wat ze zijn.
Over de schadelijkheid kan ik kort zijn: het verdrukken van een bepaalde mening (hoe achterlijk ook) is mijns inziens schadelijker voor de 'vrijheid' dan het toelaten ervan.