Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Psychoactieven in een relatie?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Brugmansia
  • Date de début Date de début

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2/11/06
Hoe kijkt jou eventuele partner tegen jou psychedelische leven aan? Kun je samen helemaal in een trip opgaan? Of ontstaat er een afstand?

Hebben jullie weleens kruisingen gehad, waarbij je love helemaal niet tripte (huiverig was) en jij wel? En hoe je dat in een nieuwe relatie?

Ah, da's een boeiend topic. Ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied.

Ik heb wel eens een partner gehad die niet tripte en geen cannabis gebruikte, en dat ook niet wilde doen. En dat ging niet, vooral niet toen mijn interesse in deze middelen rond 2005 sterk begon toe te nemen. Wil ik dan ook nooit meer. En dat geldt niet alleen voor een eventuele vriendin, maar in een bepaald opzicht ook voor mijn vrienden. En ahem, ik heb dan ook al een tijd geen vriendin meer en geen vrienden in de directe omgeving, enkel kennissen.

Brugmansia a dit:
Hoe kijkt jou eventuele partner tegen jou psychedelische leven aan?

Miijn eventuele partner vind het prima, anders word het mijn partner niet :mrgreen:
Open mindedness is een must.

Eigenlijk 2 partners gehad die er echt op tegen waren
en daar heb ik wel een hoop dingen voor opgegeven (Aaaaaaah wat schattig naief :bear:) maar ben het toch altijd blijven doen, danwel met of zonder medeweten.

M'n laatste (vaste) relatie heeft mijn ouders verteld dat ik paddo's kweekte en kon ook precies naar ze vertalen wat het voor mij betekende.
Mijn mond viel open van verbazing, dat m'n ouders het niet erg vonden.
Ik ben vrij christelijk opgevoed, maar heb er altijd mijn eigen mening op nagehouden.

Hoewel toen we net hadden ze het maar allemaal eng vond, want ze heeft een hoop vrienden al "aan de drugs" kapot zien gaan.
Maar toen ze er eenmaal achter kwam hoe bewust en zorgvuldig er mee omging vond ze het eigenlijk best cool.

Zelf heeft ze het nooit gedaan (wel zelf, vroeger, maar niet met mij), ze is energetisch opgevoed en krijgt heel gauw "de kriebels" van andermans energie, dus ze moet dit bewust af kunnen schermen.
Ze is eigenlijk al heel erg gevoelig voor dingen van haarzelf en helemaal open en gebalanceerd, dus eigenlijk heeft ze het niet nodig :)

Maar dat was m'n tofste relatie tot nu toe.
Die 9 maanden (integenstelling to 3 jaar) waren echt super heftig, alsof we mekaar alleen maar optilde, maar daarna gingen we mekaar in de weg zitten en moesten we weer ons eigen weg gaan.
Dus dat hebben we toen gedaan en zijn nog steeds super goede vrienden :D

I have a girlfriend and oh topic's in dutch :o

En zij weet weinig van mijn euh ja hoe zeggen, van mijn drugservaringen af.
Ik heb al redelijk wat geprobeerd en ik weet ook hoe naief en negatief zij erover denkt.
Ik probeer nu een beetje door te dringen met die weed, om haar ook eens te laten proberen en zien of ze dit leuk vind etc, zodat ik daar toch al mijn eigen wil op kan vastleggen.
Ze weet ook dat ik hier een sporenspuit heb liggen klaar voor te beginnen cultiveren. Ook heb ik hier een San Pedro en weet ze voor welk doel. Ze weet ook gedeeltelijk hoe ik over psychonautica denk. Ik moet alleen mijn wil geleidelijk aan zien door te dringen.

Nu zijn we aan het praten om ergens begin volgend jaar alleen te gaan wonen en dan hoop ik eindelijk op men gemak te kunnen gaan trippen met haar.

Lion a dit:
Ik probeer nu een beetje door te dringen met die weed, om haar ook eens te laten proberen en zien of ze dit leuk vind etc, zodat ik daar toch al mijn eigen wil op kan vastleggen.

Dus, ookal is ze er niet naar op zoek en komt ze er niet zelf mee probeer je het haar te laten doen om wat meer begrip voor je eigen situatie te kweken?

Klinkt niet heel erg als een super chill plan, als ze het dan kut vind snapt ze helemaal niet meer waarom je het doet.

Als je gewoon verteld wat het voor je betekend zal ze daar toch wel begrip voor hebben?
Gewoon open kaart, als dat niet werkt is het jammer, maar als diegene bij je past en respect voor jou heeft zal het echt wel geacepteerd worden.
Kan ze zelf altijd nog zeggen of ze het wel een keertje zou willen proberen.

Als je het hebt over wil vastleggen, dan is er volgens mij al een onstabiele factor in de basis en dat lijkt me niet chill om een relatie op te bouwen.
Je moet een rots hebben, geen zand...

Ik laat haar de keuze wat ze ermee wil doen.
Ik bedoel daarom niet opdringen, is miss verkeerd woord.
Maar ik probeer wel mijn standpunt en mijn visie op dat hele onderwerp over te brengen.

Vooral omdat ze zo een negatieve houding heeft tegen drugs. Weinig vanaf weet, en gebrainwashed overkomt.

Ik heb nog vergeten melden. Een tijdje terug was er een programma op belgische televisie genaamd Celebrity Shock. Daarin kwam Ayahuasca healing sessions. En dit vond zij interessant. Daarmee probeer ik dit hele concept zo door te brengen. En ik begin met hoe de meeste zijn begonnen. Cannabis.

Nee ok, was ook niet rot bedoeld naar jou.
Maar meer zovan, weet wat je doet.
Ik wens je het allerbeste natuurlijk ;)

Maarja, het blijft een lastig iets, het aan iemand uitleggen die geen benul heeft wat het is.
Want ja, zo'n ervaring is niet uit te leggen aan iemand die nog nooit een psychedelische ervaring heeft gehad in zijn of haar leven.

Maar wel grappig dat ze dan "tegen drugs is" maar ayahuasca wel interessant vind.

Tijd om even het begrip drugs uit z'n maatschappelijk veelstestrakke verband te trekken zou ik zeggen ;):thumbsup:

Veel geluk!
Live long and prosper!
spock.png

Ja daar zit het hem, nu begrijp je me beter.

Als er uiteindelijk maar wederzijds begrip uit komt :thumbsup:

We all wanna live in peace...... and trip balls! :mrgreen:

Ze weet ook gedeeltelijk hoe ik over psychonautica denk. Ik moet alleen mijn wil geleidelijk aan zien door te dringen.

Nu zijn we aan het praten om ergens begin volgend jaar alleen te gaan wonen en dan hoop ik eindelijk op men gemak te kunnen gaan trippen met haar.

Met (praten over) samenwonen zou ik nog maar even wachten. Ik begrijp niet waarom je schrijft "mijn wil geleidelijk aan zien door te dringen." Misschien is dit een Vlaamse zin die ik niet begrijp, maar in het Nederlands klinkt dit alsof je je wil aan iemand wil opdringen, en dat is niet een goede houding om aan een relatie te werken, laat staan samenwonen. Je moet er van uit gaan dat ze nooit begrip zal hebben voor je cannabis en psychedelica, en het altijd zal blijven afkeuren. Wil je dan nog steeds met haar samenwonen? Zo niet, dan moeten de gesprekken vanaf dit moment niet meer gaan over samenwonen, maar over jullie hobbies. Een van jouw hobbies is psychonautisme, en daar is heel veel over te vertellen, vanuit allerlei hoeken (anthropologie, geschiedenis, psychologie, religie, kunst enz.). Misschien moet je er zelf nog wel veel meer over lezen om haar, of wie dan ook, te kunnen overtuigen van hun veiligheid en voordelen.

Ayahuasca werd genoemd, en inderdaad: dat is hét psychedelicum waar de media en new age wereld met respect aandacht aan besteden. Ook mijn anti-drugs ex las er vorig jaar over in het nieuwetijdsblad Happinez en raakte er in geïnteresseerd.

Mensen met een brede muzikale smaak kun je er vaak op wijzen dat de meeste van de muzikanten cannabis (en LSD) gebruikten. Maar als iemand een beperkte muzikale smaak heeft, en dan toevallig ook nog eens naar uiterst wereldse muzikanten luistert, dan schiet dat niet op.

Ik zou dus zeggen: eerst samen trippen (paddo's) en samen wiet roken (indien persoon geen ervaring heeft met inhaleren van rook een goede vaporizer aanschaffen) en lange gesprekken voeren over de zin van het leven en jullie idealen en principes. Klikt het op dit gebied goed tussen jullie, dan kunnen jullie gaan praten over samenwonen. Anders zal zij altijd blijven klagen als je stoned bent ("je bent in een andere bewustzijnstoestand, zo ben je niet jezelf") en jij balen dat ze niet af en toe met THC hogere hersenfuncties wil activeren.

Persoonlijk zou ik er overigens geen problemen mee hebben als mijn vriendin niet zovéél zou willen trippen of vaporizen als ik, maar een bereidheid om regelmatig deze bewustzijnstoestanden te beleven, met af en toe een diepe duik, is voor mij wel een must. Maar dat is een voorwaarde die ik stel vóórdat ik aan een relatie zou beginnen, niet tijdens, en zeker niet nadat ik met iemand zou gaan samenwonen. Ik blijf liever alleen.

Hier moet ik is tegoej over nadenken.
Post wel wat in uurtje of 3..

Ik denk dat je er zowiezo je eigen weg in moet vinden.

Als je eenmaal goed duidelijk hebt gemaakt wat het voor jou betekend, kan zij er alleen iets mee doen.

Misschien moet je deze psychonauten interviews maar ens checken om inspiratie op te doen wat je wil zeggen.

Ik ben het overigens met een aantal mensen uit die interviews niet eens, maargoed ieder zo z'n ding en met veel stellingen ben ik het weer wel eens.
Maar uiteindelijk heeft ieder z'n eigen reis.

Khoop dat ze er begrip voor zal hebben en om heel eerlijk te zijn moet ik het wel met Caduceus eens zijn in de stelling: Stel dat ze het altijd kut zal blijven vinden, wil je dan nog wel bij haar zijn?
Dit gaat om persoonlijke vrijheid en wederzijdsrespect.
Als dat er niet is in een relatie, dan denk ik idd dat samenwonen een lastig ding word.

Maargoed, zover is het nog niet.
Bereid je maar voor op een stevig gesprek ;)

Psychedelics hebben mij m'n vorige relatie gekost, waadoor psychedelics nu geen grote rol in m'n leven hebben.

Laatste keer een psychedelic is zeker alweer een jaar geleden.

Het rare daaraan is, is dat ik er totaal niet mee zit. Ze hebben me veel wijsheden geleerd, maar ik heb ook gemerkt dat die wijsheden ook uit het normale leven zijn te halen en dat je die deurtjes die psychedelics openbreken ook kan openbreken door zelfreflectie en rationeel nadenken.

Ik dacht altijd dat psychedelics nodig waren voor bepaalde inzichten, maar ik ben erachter gekomen dat die wijsheden je leven gaan vormen en dat je er vaak naar gaat leven, dat deed ik in ieder geval.

Een leven zonder psychedelics is voor mij een interessanter leven, iets wat ik nooit had durven verwachten.

Overigens reken ik LSD op een goa feest niet als echt trippen, dat heeft namelijk totaal niets met inner tripping te maken. :) Dat is namelijk maar 2 weken geleden, haha.

DevXavier a dit:
Ze hebben me veel wijsheden geleerd, maar ik heb ook gemerkt dat die wijsheden ook uit het normale leven zijn te halen en dat je die deurtjes die psychedelics openbreken ook kan openbreken door zelfreflectie en rationeel nadenken.

Dat kan, ik zelf vind het nog steeds een van de tofste en meest kleurrijke manieren om tot jezelf te komen :mrgreen:

DevXavier a dit:
Laatste keer een psychedelic is zeker alweer een jaar geleden...

....Overigens reken ik LSD op een goa feest niet als echt trippen, dat heeft namelijk totaal niets met inner tripping te maken. :) Dat is namelijk maar 2 weken geleden, haha.

Aha! Daar komt de aap uit de mouw :P
Tis wel een psychedelic ookal gebruik je het niet om diep naar binnen te gaan ;)
Ik vind LSD zowiezo meer een partydrug en paddo's meer om naar binnen te gaan.
Maargoed ieder z'n ding :D:thumbsup:

Hoezo hebben ze ze jouw relatie gekost?
Als je er iets over kwijt wil, ben wel benieuwd hoe dat fout is gegaan.

Daar wil ik best het een en ander over kwijt. Ik moet alleen nu weg, ik zal morgen even het een en ander vertellen.

Ik heb 3 jaar een vriendin gehad die ook een paar keer mee heeft geshroomd en toch best openminded was. Ook al waren psychedelics niet haar ding zoals dat voor ons is.
Psychedelics had ik alleen in het begin van mn relatie af en toe problemen mee, later werd dat snuif en dat soort bende.

Het is nou al een tijd geleden en het grappige is dat ik haar laatst weer eens sprak en dat ze zei dat ze dat trippen wel ooit nog eens wilde doen. Waar je mee omgaat word je mee besmet is het niet? :P Vond het wel cool om te horen haha...

Haha, wel leuk om te horen dan idd :D

Tof dat ze er iig wel iets positiefs van mee heeft gekregen :thumbsup:

Ik had ooit een vriendin en daar ging ik mee paddo'en, we wilden ook wel eens sex proberen tijdens het trippen, maar zij vond het maar niets.

Ze wilde af van "dat hele drugs gebeuren" en dat moest ik ook maar doen.
Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan en toen het bleek dat we mekaar alleen maar tegenhielden, hebben we de relatie beeindigd.

Weinig problemen rond psychedelica in die relatie eigenlijk, toch wel chill :)

DevXavier a dit:
Ik dacht altijd dat psychedelics nodig waren voor bepaalde inzichten, maar ik ben erachter gekomen dat die wijsheden je leven gaan vormen en dat je er vaak naar gaat leven, dat deed ik in ieder geval.

Leidraad van de psychedelische revolutie. ;)

DevXavier a dit:
Ze hebben me veel wijsheden geleerd, maar ik heb ook gemerkt dat die wijsheden ook uit het normale leven zijn te halen en dat je die deurtjes die psychedelics openbreken ook kan openbreken door zelfreflectie en rationeel nadenken.

Eens. Alleen kun jij voor jezelf zeggen dat die zelfreflectie en dat rationeel denken niet ontstaan is door je psychedelische leven wat je ooit had? Nu je terugkijkt zijn je trips misschien een herrinering, maar die kennisneming van het psychedelische bewustzijn is onmogelijk om uit te wissen. Je kunt enkel beslissen of je je leven ernaar vormt of niet, maar het blijft op je harde schijf staan.

Op trips leer je toch bepaalde houdingen van je bewustzijn aan, wat je anders niet in het normale leven had gehad wanneer je er nooit kennis van had genomen.

maar ik heb ook gemerkt dat die wijsheden ook uit het normale leven zijn te halen en dat je die deurtjes die psychedelics openbreken ook kan openbreken door zelfreflectie en rationeel nadenken.
Er is niemand binnen de psychedelische gemeenschap die beweert dat er uit het gewone leven niet allerlei lessen te leren zijn en inzichten te verkrijgen zijn. De meeste mensen trippen maar eens in de paar maanden, en tussen die piekervaringen zit steeds een lange periode van het normale leven. De psychedelische gemeenschap omarmt alles: de piekervaring, het gewone leven, meditatie, noem maar op.

Wat je hier zegt is dat je tevreden bent met de inzichten van het gewone leven, en als dat voor jou geldt, dan is daar niets tegen in te brengen. Maar dat je in het gewone leven dezelfde deurtjes kunt openbreken (via zelfreflectie en rationeel denken) is, sorry dat ik het zeg, klinkklare onzin, en getuigt van een zekere arrogantie jegens Moeder Natuur ("Ik kan het ook zónder psychedelica"), een gebrek aan kennis van de neurologische processen tijdens een trip, en onvoldoende begrip van het ultieme potentieel van een goed uitgevoerde psychedelische sessie. We hebben het over heel andere deurtjes.

En om het on-topic te houden: als twee individuen heel andere opvattingen hebben over de zin of onzin van psychedelica, inclusief cannabis, zal zo'n meningsverschil de omgang niet gezelliger maken.

Retour