Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur·ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

Peruvianus of pachanoi?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion hasjman
  • Date de début Date de début

hasjman

Matrice Périnatale
Inscrit
16/12/05
yow,
ik wou een nieuwe cactus kopen op azarius, en sinds ik al een peyote heb dacht ik aan
deze keer een san pedro te kopen.

maar nu zou ik graag willen weten, Wat is het beste? de trichocereus peruvianus (peruvian torch) of
de trichocereus pachanoi (bekend als san pedro... als staat de naam 'san pedro' voor de soort: 'Trichocereus'...)

enig advies ?

Beetje tegenstrijdige info over het verschil aanwezig op het internet. Sommige onderzoeken tonen aan de de Pach. sterker is andere weer de Peruvianus.

Ik neig zelf toch altijd meer naar de Peruvianus, geloof toch wel dat deze wat sterker is. Die naamgeving is trouwens echt iets westers , de indianen die deze cacti al lange tijd ritueel gebruiken maken geen onderscheid tussen de twee. Er zijn zelfs nog andere soorten die ze allemaal zien als eens soort.

jah de indianen hadden nie echt een naam geving gemaakt... voor hun waren er gewoon 2 soorten de peyote en de san pedro... met als gevolg dat het moeilijker wordt om de 30 verschillende cactus soorten die mescaline bevatten uit mekaar te houden...

De peruvianus kost inderdaad ook meer op azarius... hopen maar dat de prijs vergelijkbaar is met het effect :rock:

Retour