Niet alleen hier, ook elders op het Internet, en natuurlijk door de jaren en mystieke ervaringen heen, zul je nog een hoop leren, wij allemaal.
En ik weet zeker dat je nog heel veel zult leren. Vooral wat de onderliggende structuren van het universum betreft (denk aan cycli van planeten of zonnen om elkaar heen, en het maffe, uiterst idiote feit dat die cycli gelijk blijken te lopen met onze eigen cycli als mens en mensheid) is er heel veel te lezen en leren. Als je je daar voor open stelt, zul je beseffen dat de "chemische door evolutie gekatalyseerde toevalligheid" waar veel hardcore atheisten in geloven, net zo'n mythe is als het scheppingverhaal waar het de tegenpool van is.
De werkelijkheid zit opmerkelijk gestructureerd in elkaar. Het vage gevoel dat "alles verbonden is" en "een doel" lijkt te hebben, iets wat je vooral onder invloed van LSD of paddo's niet kunt wegdrukken, blijkt een wetenschappelijke basis te hebben. Vandaar dat ik schreef "nog veel te leren" en niet "nog veel te geloven." Het is fantastisch voor je dat je nog zoveel te leren hebt: nog vele opwindende ontdekkingen voor de boeg!
Over het bashen in deze thread: ik weet niet zeker of dit ook een reactie was op mijn "dan heb je nog veel te leren." Die opmerking was namelijk niet neerbuigend bedoeld, wat hopelijk uit bovenstaande blijkt. De meeste ontdekkingen heb ik zelf pas in de afgelopen 5 jaar gedaan, tussen mijn 27e en 32e. Zou ik de Ivar van 25 jaar oud een emailtje kunnen sturen, dan zou ik ook hem schrijven: "Je hebt nog veel te leren."
je kunt niet zeggen dat jouw waarheid beter is dan anderen
O jawel. Zeker wel. Waarom zou ik dat niet kunnen zeggen?
sommige reacties zijn gebaseerd op dingen de een paar honderd jaar geleden zijn gebeurd, en andere op dingen die je leest en hoort etc.
Geen idee welke reacties je bedoelt, maar de Christelijke gemeenschap doet, denkt en zegt anno juli 2007 dingen waar ik heel veel moeite mee heb. Elke paar weken staat er een voor mijn neus, en wat die persona dan zegt is een bron van ellende voor mij en voor hemzelf.
Ja, heksen worden niet meer verdronken, maar in de USA zitten duizenden mensen vast ten gevolge van cannabis consumptie. En wie heeft cannabis in de USA en daarna de UN aan banden gelegd? Harry J. Anslinger, een gristen. Maar inderdaad was hij niet de eerste...
Pope Innocent V111 (1484) decreed "cannabis" an unholy herb, Satan’s weed, herb of heathens, weed of the satanic masses etc., etc. This BULL is responsible for the Spanish inquisition as well as the "WITCH-HUNTS" of Europe in the late 1400's and early 1500's. The heathens and satanic followers he was referring to were the "Arabs" and "Africans" who Europeans regarded as the evil occupiers of the holy lands of the BIBLE. This "POPE" edits were used as reasons to launch a crusade against the "Turks". Millions of people died as a result of this so-called religious ban. Prior to Hitler this individual rightfully was considered the deadliest human in world history.
Today's right wing fundamentalist Christian conservatives (politicians), lead the charge in the witch hunt like U.S. WAR on "herb-users". The entire U.S. "WAR ON DRUGS" is driven by a "FUNDAMENTALIST CHRISTIAN" sense of morality that see's substances not acceptable to them as "EVIL"!