Nederlandse psychonaut maakt weer schitterende reis

  • Auteur de la discussion Auteur de la discussion HeartCore
  • Date de début Date de début

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
De Nederlandse psychonaut, bij insiders bekend onder de schuilnaam HeartCore, heeft afgelopen zaterdag wederom een verfrissende en helende trip meegemaakt onder invloed van een flinke dosis (10 gram droog), cambodiaanse paddestoelen.

De dag was geheel besteed een introspectie en voorbereiding. Om tien uur savonds tijdens de schemering werd de thee gemaakt, om elf uur ingenomen. OP het moment dat het begon te werken, vond HeartCore zichzelf terug naast God, of in God, of als God. Geweldig. Al snel werd duidelijk hoe snel we in feite weer neigen in oude patronen terecht te komen. Een maandelijkse reis doet wat dat betreft wonderen.

HeartCore heeft geen neiging gehad om zijn huisdieren te vermoorden, ook is zijn vriendin nog steeds in tact en zijn de ramen gesloten gebleven. De ervaring was er één van complete extase en goddelijkheid. Dit is geen drugs, dit is religie, dit is spirituele groei, dit is magie, dit is in tegenstelling tot het ChristenDOMDOMDOMWATZIJNDIEMENSENDOM, een LEVENDE religie en WERKENDE religie.

Liefde en vrede
Henk
 
Zalig om te horen. :)

Vertel eens wat meer over de trip met de cambodjaanse zelf. Aangezien ik ze na mijn reis zelf begin te kweken ben ik er curieus naar.

Prospection, Robby
 
christenen zijn niet dommer dan heidenen of islamieten of boedhhistische monniken of aanbidders van de satanskerk. ik ken een christenvrouw die volledig haar leven vult met god, of christus, maar ik zou haar veel eerder een shamaan noemen dan een christen, ook de meeste ''christenen'' zie haar zo. net zoals dat je junkies en psychonauten niet over één kam kan scheren, toch?
 
Moeten we geen respect tonen voor iedereen die respect heeft voor ons, en de dingen die we doen ?
Ik denk dat zowat alle geloven ons (psychonauten) accepteren en waarderen (behalve moslims en islam die tonen geen respect voor eendert welk andergeloof).
voor de rest heb ik respect voor alle geloven. zolang deze maar respect hebben voor ons.
dat is denk ik waar psychonautisme omdraait...
 
Yo H, goed om te horen dat het weer fantastisch was :D

Het begind bij mij ook wel weer te jeuken :roll:

Frostie a dit:
Moeten we geen respect tonen voor iedereen die respect heeft voor ons, en de dingen die we doen ?

Ik denk dat je juist iedereen moet respecteren en liefhebben, ookal zijn ze onwetend en dragen ze veel haat en afgunst uit naar de wereld.
Als mensen het naar die mensen terug gaan doen worden ze er alleen maar naarder op. Kijk je zaait wat je oogst, maar jij kan er voor kiezen om niet net zoals die mensen te reageren.

Anders ga je bijvoorbaat al discrimineren en ik denk niet dat psychonautisme daar om draaid.
 
Waarom was dit niet op RTL Boulevard? Waarom las ik hier niets over in de Metro vanochtend?

Frostie, Christenen die psychonauten respecteren?! Hoe kom je daarbij? De hele Inquisitie was gericht tegen de psychonauten, en ook de gereformeerde en protestantse Christenen zijn tegen legalisatie van onze sacramenten. Ze vinden onze wereldvisie ketters, mogelijk van Satan (Jehova's Getuigen en andere groepen geloven daar écht in), en vinden onze uitspraken aanstootgevend.

http://www.kanehbosm.nl
 
christenen zijn idd niet erg positief over psychonauten
 
Ja dat is zo, maar als jij hen daar op aankijkt ben je niet veel beter.

Dit soort dingen zijn moeilijk, maar hoe meer je gaat beseffen dat je alles en iedereen gewoon lief moet hebben word het steeds makkelijker.

Grappig dat dat ook in de bijbel staat, maar er toch maar weinig kerkgemeentes zijn die dit echt uitdragen.
Of nouja grappig, eigenlijk triest, maargoed, je kan er maar beter om lachen dan het je aantrekken, toch?

Ik vind het allemaal best humor, dat we met onze technologie en "normen & waarden" nog compleet kwijt zijn waar het om draaid in het leven.
 
Ja dat is zo, maar als jij hen daar op aankijkt ben je niet veel beter.
Ik kijk hen er niet persoonlijk op aan, maar zal niet aarzelen hun gebrek aan ware kennis, en geslotenheid voor ware dialoog, te bekritiseren, en daartoe heb ik het volste recht, in tegenstelling tot hun vermeende recht dat gebaseerd is op verkeerd begrepen uitspraken uit een verzameling oude teksten (de Bijbel).

Op het relatieve vlak zijn wij (althans degenen die het onderwerp als Heartcore benaderen) wel degelijk "beter": ten eerste beoefenen wij werkelijk het mystieke pad dat zij slechts in naam bewandelen: het werkelijk ondergaan van "ego-death" en de spirituele wedergeboorte. Het is een rechtstreeks aanschouwen van de transcendente werkelijkheid. Dat is niet altijd even makkelijk, zeker niet met 5 a 10 gram achter je kiezen, dus daar mogen we best een beetje trots op zijn. Bovendien lijkt de psychedelische beweging overal en altijd gepaard te gaan met een heropleving van gelijke rechten en respect voor de vrouw, al dan niet gesymboliseerd door een moedergodin, waarin respect voor moeder Aarde een belangrijke rol inneemt. Al die mooie Christelijke cathedralen in Europa, daar zijn de grootste bomen van onze oerbossen voor gekapt. Niet alleen de katholieken komen met idiote normen en waarden en regels en opvattingen met betrekking tot homosexualiteit, voorbehoedsmiddelen, wetenschap enz.

Vanuit het absolute perspectief zijn "wij" natuurlijk niet "beter", maar het is wel een feit dat degenen die zich Christen noemen in de regel niet begrijpen waar het leven werkelijk om draait. En vanuit die onwetendheid richten ze enorm veel schade aan, ook al doen ze tegelijkertijd heel veel (meestal op mensen gericht) liefdadig werk.

Hoe gaat die signature van een van de forumleden ook alweer: Our choice as a planetary culture is to go green or die. Zo simpel is het.
 
Ik ben het ook zeker met je eens Pinealjerker, maar ik kom tevaak een diepe hekel tegen christenen tegen, terwijl je dan ook alle christenen over 1 kam scheerd.

Ik weet ook hoe het zit met betrekking tot het verkeerd interpreteren/vertalen van de bijbel, maargoed, laten we nou niet teveel op mekaar gaan zeiken, want het schiet toch niet op.
(Ik doel hier op verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar)

Love and happiness y'all!


Het voornaamste is dat H een hele fijne reis heeft gehad.
 
Was wel interessant, ga ik dus ook wel beetje op verder doen als ik zo vrij mag zijn.

Iedereen liefhebben en aan iedereen respect tonen, dat leidt nergens toe. Sommige mensen verdienen geen respect en je moet je dan ook niet volkomen tegennatuurlijk gaan gedragen door wel zo tegenover hun te staan. Ik weet niet of iemand hier dingen van Nietzsche gelezen heeft, maar die was dus echt radicaal tegen het christendom (slavenmoraal, voor de zwakkeren, ...) Dit lijkt wel haaks op het psychonautisme te staan (openstaan voor alles), maar soms moet je je gezond verstand niet verliezen en erkennen dat de leer die het christendom predikt helemaal tegen de menselijke aard indruist. De mens wil namelijk altijd groeien en beter worden, terwijl het christendom de armen en de kleinzieligen prijst en de machtigen en rijken afbreekt.

Als je zegt "je moet iedereen liefhebben", scheer je iedereen over dezelfde kam net zoals wanneer je "alle christenen zijn dom" zegt. Wat telt is hoe je reageert op mensen en hun gedragingen, en hoe je in de wereld staat. Goed nadenken, je verstand gebruiken, openminded zijn en willen praten en communiceren en daarbij altijd hopend op een goede afloop. Niet alleen aan jezelf denken maar rekening houden met je nietige plaats in de wereld, maar tegelijk niet vergeten dat je wel meetelt in het geheel en dat je ook rechten hebt.
De gulden middenweg dus, om een lang verhaal kort te maken...

Greets,

Spidi
 
er is gewoon geen juiste manier van gedragingen in de nutteloze evolutionaire toevalligheid die we het "leven" noemen.

niemand heeft het recht te zeggen dat hij gelijk heeft, de mens kan gewoon het grote kader van het bestaan niet waarnemen en de mens kan zich dus ook niet plaatsen in dit kader.

naar mijn mening hebben psychonauten evenveel "gelijk" als christenen, zijn we niet allemaal op zoek naar het grote kader van het bestaan?
 
niemand heeft het recht te zeggen dat hij gelijk heeft, de mens kan gewoon het grote kader van het bestaan niet waarnemen en de mens kan zich dus ook niet plaatsen in dit kader.

naar mijn mening hebben psychonauten evenveel "gelijk" als christenen, zijn we niet allemaal op zoek naar het grote kader van het bestaan?
Ik denk dat ieder individu elk moment de vrijheid en zelfs de plicht heeft om op 'onwaarheden' te wijzen, teneinde onnodig leed te vermijden. De Christenen die stelden dat de Zon en planeten om de Aarde draaien hadden geen gelijk: de waarheid is dat de Aarde en de planeten om de Zon draaien. En het is niet zo dat er een God is die superieur is aan ons, wij zijn allen gelijke wezens. Er zijn wel degelijk waarheden en onwaarheden. Ware wetenschappers, mystici en psychonauten hebben dus ook wel degelijk het recht om te zeggen dat ze gelijk hebben als dat overduidelijk is. Jezus is niet de weg, de waarheid en het leven, tenzij je beseft dat Jezus symbool staat voor de psychedelische ervaring. Met hun slagzin "Jezus is de weg..." verbieden ze volgelingen en toehoorders andere paden van verlichting te bewandelen dan het pad van de kerk. Dat is in zekere zin misdadig, want je mag anderen niet belemmeren op hun zoektocht naar antwoorden en ervaring.

We hebben het recht, en het is onze plicht naar toekomstige generaties toe, om te wijzen op de tekortkomingen van de Christelijke doctrine, en uit te leggen hoe een oorspronkelijk op sjamanisme en astrologie gebaseerde denk- en leefwijze omgevormd is tot een set dogma's, symbolische sacramenten (in plaats van de traditionele psychedelica), en loze beloften (de Hemel, God's koninkrijk op Aarde enz.). Dit is een filosofische of theologische kritiek op het Christendom, niet op de Christenen zelf, die meestal niet beter weten omdat ze in een Christelijk gezin / dorp opgegroeid zijn. Ik ben dan ook geen voorstander van het dragen van omgekeerde kruizen of pentagrammen, of het laten plaatsen van een 666 tatoeage.

Het Christendom is als een schimmel op een kweekset. Je mag best van een schimmel zeggen dat die het leven van het mycelium in gevaar brengt, zoals het Christendom op alle mogelijke manieren vooruitgang, innovatie en zelfs ziektebestrijding in de weg staat en daarmee het leven van de mensheid en het eco-systeem in gevaar brengt.

Natuurlijk zijn er een heleboel fijne mensen onder de Christenen, en misschien ken je er wel een paar, maar van die mensen zeg ik dat het nog fijnere mensen zouden zijn als ze het Christendom achter zich zouden laten.
 
ook de meeste ''christenen'' zie haar zo. net zoals dat je junkies en psychonauten niet over één kam kan scheren, toch?

De meeste christenen zijn mensen die er bewust voor kiezen onwetend te zijn en de rest van de wereld proberen te dwingen dat voorbeeld te volgen. Zolang christenen er voor kiezen af te zien van hun stemrecht, heb ik geen problemen met ze. ,


Frostie, Christenen die psychonauten respecteren?! Hoe kom je daarbij? De hele Inquisitie was gericht tegen de psychonauten,

Precies, vandaar dat Forest van mij het bos in mag met zijn goeie christenen.
 
Ah, positief nieuws omtrent paddestoelen! Leuk om te lezen HeartCore. En wat
"Al snel werd duidelijk hoe snel we in feite weer neigen in oude patronen terecht te komen."
betreft, erg herkenbaar. Ik heb de laatste tijd verschillende keren teruggedacht aan de lessen die ik geleerd heb in verschillende trips om me vervolgens te realiseren dat ik sommige ervan helemaal niet meer in m'n systeem had zitten. Dat hielp me dan om opnieuw te focussen, maar ik hoop eind deze week weer een stevige trip te maken en denk dat bepaalde dingen, zoals het dichter bij de natuur zijn en ten alle tijde rustig zijn omdat je weet dat al onze kleine bezigheden toch niet überbelangrijk zijn, dan pas weer echt goed in me zullen gaan zitten.
 
CaduceusMercurius a dit:
niemand heeft het recht te zeggen dat hij gelijk heeft, de mens kan gewoon het grote kader van het bestaan niet waarnemen en de mens kan zich dus ook niet plaatsen in dit kader.

naar mijn mening hebben psychonauten evenveel "gelijk" als christenen, zijn we niet allemaal op zoek naar het grote kader van het bestaan?
Ik denk dat ieder individu elk moment de vrijheid en zelfs de plicht heeft om op 'onwaarheden' te wijzen, teneinde onnodig leed te vermijden. De Christenen die stelden dat de Zon en planeten om de Aarde draaien hadden geen gelijk: de waarheid is dat de Aarde en de planeten om de Zon draaien. En het is niet zo dat er een God is die superieur is aan ons, wij zijn allen gelijke wezens. Er zijn wel degelijk waarheden en onwaarheden. Ware wetenschappers, mystici en psychonauten hebben dus ook wel degelijk het recht om te zeggen dat ze gelijk hebben als dat overduidelijk is.

het leven is volgens mij een chemische toevalligheid die dan gekatalyseerd is door evolutie, het zoeken naar waarheden en onwaarheden zijn middelen om een structuur aan te brengen in ons bestaan.
de christenen hebben niet met opzet verkeerde informatie verspreid, aanvankelijk wisten ze niet dat ze er naast zaten.

CaduceusMercurius a dit:
We hebben het recht, en het is onze plicht naar toekomstige generaties toe, om te wijzen op de tekortkomingen van de Christelijke doctrine, en uit te leggen hoe een oorspronkelijk op sjamanisme en astrologie gebaseerde denk- en leefwijze omgevormd is tot een set dogma's, symbolische sacramenten (in plaats van de traditionele psychedelica), en loze beloften (de Hemel, God's koninkrijk op Aarde enz.). Dit is een filosofische of theologische kritiek op het Christendom, niet op de Christenen zelf, die meestal niet beter weten omdat ze in een Christelijk gezin / dorp opgegroeid zijn. Ik ben dan ook geen voorstander van het dragen van omgekeerde kruizen of pentagrammen, of het laten plaatsen van een 666 tatoeage.

je mag het christendom niet echt uit zijn context trekken, in beginjaren van het christendom en in de middeleeuwen was het christendom wat nu voor ons de wetenschap is. men baseerde er zijn leven op.
het christendom speelt in op de vrees voor de dood, het leven na de dood,... waarom? misschien omdat het leven toen zo slecht was dat de mensen blij waren iets te hebben om naar toe te leven.
jammergenoeg maakte de kerk hiervan gebruik om zich te verrijken, en DIT is het negatieve aan het christendom.

CaduceusMercurius a dit:
Het Christendom is als een schimmel op een kweekset. Je mag best van een schimmel zeggen dat die het leven van het mycelium in gevaar brengt, zoals het Christendom op alle mogelijke manieren vooruitgang, innovatie en zelfs ziektebestrijding in de weg staat en daarmee het leven van de mensheid en het eco-systeem in gevaar brengt.

Het gaat gewoon over andere waarden, psychonauten hebben ook argumenten tegen de vooruitgang.

CaduceusMercurius a dit:
Natuurlijk zijn er een heleboel fijne mensen onder de Christenen, en misschien ken je er wel een paar, maar van die mensen zeg ik dat het nog fijnere mensen zouden zijn als ze het Christendom achter zich zouden laten.

dat zou ik niet durven zeggen, christendom is voor hen wat psychedelics voor ons zijn, een soort bevrediging van de behoefte aan transcendentie.
ik zou eigenlijk graag geloven in god, maar mijn ratio houdt me tegen, het christendom is achterhaald, maar ze bedoelden het goed.
 
Heel fijn dat je zo'n goede trip hebt gehad Henk!
Grappig als je terloops even weer een stootje tegen het Christendom geeft er steeds zo'n voor-/antichrist discussie ontstaat. Zolang men zich Christen noemt en men neemt Christus als voorbeeldfiguur, zoals je jezelf ook Buddist mag noemen als je Buddha of de Dalai Lama als voorbeeld ziet, dan heb ik veel respect en waardering voor Christenen.

Maar als op fundamentalistische wijze volgens de letterlijke regeltjes van één of ander heilig verklaard geschrift wordt geleefd, dan vind ik dat je zo iemand geen Christen mag noemen, want ook Jezus wees de schriftgeleerden herhaaldelijk erop dat je zelf moet nadenken over de regels van het leven.

Iemand haalde Nietzsche nog aan. Toevallig heb ik ook net deze vakantie Nietzsche gelezen.
Citaatje:
Zarathoestra a dit:
God is dood!
God blijft dood!
En wij hebben hem gedood!
Waar winden wij troost, wij moordenaars aller moordenaars?

Niet specifiek noemt hij hier het Christendom, maar ik verwacht dat hij met "wij" doelt op de alom heersende Christelijke moraal bij het volk. Nietzsche zei ook: 2000 Jaar hing God aan het kruis en men noemde het "Liefde", om maar even aan te geven waarom ik denk dat hij dat bedoelt.

En ik geloof ook dat we zoveel scheppingskracht hebben dat we God (in ons) kunnen doden, of op z'n minst in coma kunnen leggen. En als we dat doen tekenen we uiteindelijk ook ons eigen doodvonnis, als dode levende.

Vandaag ga ik ook (misschien wel voor de laatste keer dmv paddo's) Haar in mij weer tot leven wekken.

Edit: Om trouwens meer over Jezus te leren (het zou me niet verwonderen dat deze figuur ook entheogenen gebruikte) kan ik de boeken van Paulo Coelho aanraden. Net nog de Pelgrimstocht naar Satiago de Compostela gelezen, en daar staan veel oefeningen in die je zelf kunt doen, om beter te begrijpen, maar ook veel praktischer: ervaren wat Jezus nou eigenlijk bedoeld zou kunnen hebben.
 
het leven is volgens mij een chemische toevalligheid die dan gekatalyseerd is door evolutie
In dat geval heb je nog veel te leren.
 
Retour
Haut