Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

N2O (lachgas)

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion sjengsta
  • Date de début Date de début
ik heb even bij de bloker geinformeerd, en ze konden die van teval niet:S brr nou meer es met een hamer en priem aan de slag.

tjah, nou woon ik ook vlakbij de grote stad Wolvega he? :lolwsign: Duz, daar wel te krijgen, hehe.. Dr staat trouwens verdr nie op wat dr voor gas inzit, maar t smaakt tzelfde, en heeft n leuk effect, al duurde t erg kort

De effecten van lachgas zijn altijd kort. Verder is 1 cilinder van de slagroom spuit niet voldoende om echt van te trippen. Stukje tekst uit "Uit je bol" :

20- Lachgas, N2O

"High op lachgas; ik ben hier eerder geweest De vreemde trilling van hetzelfde oude universum"
(Allan Ginsberg)

Lachgas behoort, net als sommige andere voor highs gebruikte middelen, tot de anestetica, dat wil zeggen stoffen die gebruikt worden om patiënten tijdens operaties te verdoven. Lachgas is de minst schadelijke en ongevaarlijkste manier om een entheogene ervaring te hebben. William James, een beroemd psychiater die in de vorige eeuw op allerlei manieren "de religieuze ervaring" onderzocht, schreef over lachgas; "Bij mij, net als bij alle anderen met wie ik heb gesproken, is de kern van de ervaring het enorm opwindende gevoel van een intense, metafysische verlichting. De waarheid opent zich in steeds diepere lagen met een bijna oogverblindende overtuigingskracht."

Inderdaad: lachgas is een pijlsnelle "shortcut" naar een andere dimensie ! Het gas werd al in 1776 ontdekt, maar het duurde nog twintig jaar voordat sir Humprey Davy ermee ging experimenteren. Hij was medewerker van het Pneumatic Institute in Bristol, waar men het therapeutisch gebruik van gassen onderzocht. Al snel werd lachgas populair in Engelse artitieke kringen. Niet alleen de dichter Samuel Coleridge genoot ervan, ook de porseleinmaker Josiah Wedgwood en de uitvinder James Watt waren enthousiaste gebruikers. In de loop van de negentiende eeuw werd lachgas een attractie op de kermis. Giechelende toeschouwers keken toe hoe anderen in een roes kwamen van het gas, of omvielen en buiten westen raakten. Deze vorm van vermaak verdween weer, maar het gebruik bij kleine operaties in ziekenhuizen en bij tandartsen werd zeer algemeen. Veel mensen herinneren zich nog het lachgasmaskertje. Deze vorm van verdoving is langzamerhand verdrongen voor andere, minder euforische methoden. Tegenwoordig zou lachgas dan ook nauwelijks meer te krijgen zijn, als het niet in de voedingsindustrie gebruikt werd.

Hoewel de naam lachgas doet vermoeden dat je alleen wat lacherig wordt, gaat de werking veel verder dan een grijns of het "wahwah-pedaal-effect" van geluid. Wie een flinke hoeveelheid zo lang mogelijk binnenhoudt, voelt een sterke kracht door het lichaam omhoog schieten naar het hoofd, waarna een paar minuten volgen van intens geluk, plotselinge inzichten en visioenen. Het is een korte, hevige, kosmische ervaring, waarin het mysterie van leven en dood even op een bijzonder prettige manier duidelijk wordt. Wat dat betreft kan lachgas vergeleken worden met inwijdingsstoffen als LSD en mescaline. Een idee is dat de "waarheden", die je met lachgas ontdekt, moeilijk vast te houden of te formuleren zijn. Bekend is de anekdote over William James, die onder invloed van lachgas een "kosmische openbaring" opschreef:

"Hoggamus higgamus, man is polygamous. Higgamus hoggamus, woman is monogamous."

Veel gebruikers hebben erop gewezen dat de lachgas-trip lijkt op de verslagen van mensen die een "bijna-dood-ervaring" hebben gehad. In de supermarkt kunnen we patronen voor de slagroomspuit kopen. Deze bevatten net genoeg gas voor twee volle teugen, wat eigenlijk te weinig is om bevredigend te raken. Let erop dat de patronen puur lachgas bevatten. Je moet het geinhaleerde gas zo lang mogelijk in je longen houden en je kunt het daarna uitademen in een ballon, om het opnieuw in te ademen. Lachgas is onschadelijk, behalve bij overdreven veel gebruik. Als je zo gelukkig bent de beschikking te hebben over een gascilinder, verkrijgbaar in de groothandel of bij de fabrikant, zet dan niet je lippen direct aan het mondstuk. In de eerste plaats kunnen ze vastvriezen, maar veel ernstiger is dat je longen kunnen bevriezen, omdat het gas ijskoud de cilinder verlaat. Schep een aangename sfeer. Laat iedereen zitten en vul de ballonnen en deel ze uit, maar laat iedereen wachten met inhaleren tot het hele gezelschap is voorzien. Op feesten ontstaat vaak een gretig gedrang rond de gascilinder. Een van de kenmerken van lachgas is dat de meeste mensen meer willen en zich er niet van los willen maken. Het is goed als de gebruikers zitten, omdat ze kunnen omvallen of zelfs even het bewustzijn verliezen. Soms treedt een lichte misselijkheid op, maar dit heeft te maken met een volle maag of alcoholgebruik.

"Ik raad iedereen ten sterkste aan om dit experiment te herhalen, dat met puur gas kort duurt en volkomen onschadelijk is."
(William James)

Bron : http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/lachgas.htm

GEweldig boek BTW, "Uit je bol".
Ja, en nogmaals voor degene die in de buurt van Heerlen wonen: Ik heb gister even gebeld met de Cyberzone (vlakbij het station voor bekende) en zij verkopen nog altijd lachgas. :dancing:

hehehehe ik ben gek op dat 'higgamous hoggamous' stukje, bij deze blijft het vandaag de hele dag in mijn hoofd hangen, ik weet 't nu al.

is cyberzone een smartshop btw? ben nog nie op zoek geweest, maar in Groningen moet toch ergens iets te krijgen zijn... :jump:

Ken je niemand met een groothandel pasje?? Ik heb een slagroomspuit gekocht bij de Sligero en die is prima. Ik kan daar tot 4 patronen in laden en dan in een ballon/ballonnen leeg laten lopen. Die patronen laad je via een veilig systeem rechtstreeks in de spuit. Een hamer en een priem lijkt me geen geschikte methode.

Tip: Lachgas noemen ze niet voor nix 'Hippie crack'. Zorg voor voldoende, ik heb avonden gehad dat ik zeker 80 van die dingen opzoog.
It feels so good haha. DXM, Ketamine, lachgas en PCP horen idd tot dezelfde 'familie' het zijn allemaal dissociatives, salvia kan daar eiegnlijk ook een plaatsje krijgen als het niet zo psychedelisch was/is.

Have fun!!!

thanx for the tip, maar daar moet je wel een pasje voor hebben idd. :iconhead:

Zijn er toevallig horeca-medewerkers? Gewoon even je chef-kok lief aankijken en die regelt je wel een slagroomspuit voor groot vebrruik....
* denkt terug aan geweldige avonden terwijl ik de meest koudste kak aan het bedienen ben :lolwsign: *

hehehehe ik ben gek op dat 'higgamous hoggamous' stukje, bij deze blijft het vandaag de hele dag in mijn hoofd hangen, ik weet 't nu al.

is cyberzone een smartshop btw? ben nog nie op zoek geweest, maar in Groningen moet toch ergens iets te krijgen zijn... :jump:

Geen idee hoe het in Groningen zit BTW, ik geloof niet dat de Cyberzone een mulinational is met meerdere vestigingen ;)

En die citaat is idd geweldig, hij heeft alleen iets weg van een Harry Potter-achtige toverspreuk :shocked:

yo, gefikst die sjit. Lukas Klamer pasje werkt net zo goed.
Iemand ervaring met lachgas while on paddo's? Dat was namelijk de bedoeling van het experiment... had gehoord dat ej een pretty fucking kosmische ervaring krijgt met deze combinatie.
Experience n-e-1? :think:

het is niet een van de handigste manieren. Maar goed, bij gebrek aan beter....

haha lachgas!
het is geeneens lachgas maar pure stikstofdioxide (N2O) soit...
probeer toch alleen maar van die grote units te gebruiken (verkrijgbaar bij de drankgroothandel bv) want in die kleine slagroomcapsulen zit een bepaalde olie op de binnenkant van de ampule die echt wel schadelijk is voor de longen (believe me) en de het scheelt het milieu ook al heel wat aan die wegwerp rotzooi!
haat het om na een feestje overal die achtergelaten ampullen te zien rondslingeren...

anyway, wel grappig om te lezen hoe ze daar bij jullie hebben liggen prutsen met hamer en beitel en shit... :lol:

beste mensen,
ik begrijp dat men haastig op zoek is naar een makkelijke consumptie van grotere hoeveelheden lachgas. Nu ben ik absoluut geen expert, maar misschien kan ik eenbeetje helpen. Ik denk dat het probleem waar je het kan halen dichterbij ligt als je denkt. Ik zelf heb ooit de tip gekregen dat in (let op: bijna!) alle stadiontoeters (grote bussen gas met druktoeter) lachgas zit. Nou heb ik een keer gewoon bij het tankstation een hele zak van die bussen gehaald. je kan echt een stuk of 50 tot 100 (ligt eraan hoe hard je wil gaan) shots per bus uit halen voor echt maar 5 euro p.s. ofzo. Mijn probleem was toen dat er niet op stond dat er N2O in zat maar dat zat er wel in want ik werd teeeering high. Dus ik bedoel hiermee te zeggen, je kan altijd een beetje gas ruiken/proeven of wat dan ook, dan weet een ervaren gebruiker of het N2O is. Onervaren gebruikers: pas hier aub wel mee op, als het geen lachgas is dan heb ik geen idee wat de gevolgen zijn. In ieder geval, volgens mij hebben ze enige tijd geleden bij de lidll nog van die toeters verkocht. Je komt ze iig overal tegen.
Nou heb ik een vraag aan jullie, is er iemand die ook bij de korte trip een soort van korte echo/delay hoort? dus ik bedoel dat als iemand bijvoorbeeld zn bord op tafel zet dat je dan bambambam hoort.??? Ik vind dit een heel grappig bij effect, maar ik ken helaas weinig mensen die dit uberhaupt gebruiken dus ik weet niet of ik de enige ben.
Trouwens, mijn ervaring is dat het aardig raar kan gaan (dus echt te vaag, soms met flashbacks) wanneer je lachgas combineert met andere drugs. (ook vermoeidheid heeft hiermee te maken) Nogmaals misschien ligt het aan mij, maar ik de ervaring dat je soms raar kan trippen ervan met drugscombinaties en heb er foute momenten mee gehad, hoe onschuldig het ook lijkt. Dit is dan de reden dat ik er eigenlijk ook wel op uitgekeken ben. Hoewel het heel af en toe, op spontane momenten, heel leuk kan zijn bij bv feestjes.

JAHroen a dit:
Onervaren gebruikers: pas hier aub wel mee op, als het geen lachgas is dan heb ik geen idee wat de gevolgen zijn.

Voordat mensen bussen haarlak, butaan etc. gaan inhaleren :retard:

Ik heb zelf een sligro pasje, makro pasje en hanos pasje!
Dus ik moet er gewoon heen gaan, zo'n slagroom spuitbus met ampulletjes kopen en dat vervolgens in een Balon spuiten

en vervolgens diep inademen, zolang mogelijk binnen houden en dan weer in de balon uitademen?

dat is wel de beste manier ja ik heb gewoon een kidde van de blokker gekocht voor 20 euro en die patronen gaan in doosjes van 10 voor 3,80 en je hoort mij er niet over klagen :D

yep het makkelijkst is gewoon zown slagroomspuitding aan schaffen
dat deden wij ook
we haalden zown 500 patronen en spezen maar :)
100 patronen voor een euro of 8 geloof ik
en jah het bekende iedereen wil op zown feestje kan erg irritant zijn als je maar 1 bus hebt lol
het fijnste is om met een paar man te doen
tis super vet op feestjes dat wel :D
en als je echt het trippie effect wil hebben moet je idd minstens 2 patronen in de slagroomspuit doen en dit in 1 keer inhaleren
en bijv zoals wij deden in een auto gaan zitten met een super dikke geluidsinstallatie en het geluid vol open gooien !!
en inhaleren maar jezus christus man dat is echt zieke shit
ik zag echt alleen maar mozaik verder niets en het geluid was 1 lange toon
die doordreunde en alles wat ik zei ging ook in lange tonen
dit hield ongeveer 30 seconden aan en een uur later was ik nog steeds verbijsterd door het verpletterende effect haha
ohjah en je stem wordt ook echt slowmotion effect achtig
helium wordt ie pieperig en N2O het tegenovergestelde :)
fantastisch spul maar je merkt wel dat je na een avondje spezen behoorlijk wazig bent lichte hoofdpijn en je korte termijn geheugen raakt er fucked up van, voor die avond that is
ohjah en als je alcohol op hebt werkt het overduidelijk langer:)

ProStoner a dit:
yep het makkelijkst is gewoon zown slagroomspuitding aan schaffen
dat deden wij ook
we haalden zown 500 patronen en spezen maar :)
100 patronen voor een euro of 8 geloof ik
en jah het bekende iedereen wil op zown feestje kan erg irritant zijn als je maar 1 bus hebt lol
het fijnste is om met een paar man te doen
tis super vet op feestjes dat wel :D
en als je echt het trippie effect wil hebben moet je idd minstens 2 patronen in de slagroomspuit doen en dit in 1 keer inhaleren
en bijv zoals wij deden in een auto gaan zitten met een super dikke geluidsinstallatie en het geluid vol open gooien !!
en inhaleren maar jezus christus man dat is echt zieke shit
ik zag echt alleen maar mozaik verder niets en het geluid was 1 lange toon
die doordreunde en alles wat ik zei ging ook in lange tonen
dit hield ongeveer 30 seconden aan en een uur later was ik nog steeds verbijsterd door het verpletterende effect haha
ohjah en je stem wordt ook echt slowmotion effect achtig
helium wordt ie pieperig en N2O het tegenovergestelde :)
fantastisch spul maar je merkt wel dat je na een avondje spezen behoorlijk wazig bent lichte hoofdpijn en je korte termijn geheugen raakt er fucked up van, voor die avond that is
ohjah en als je alcohol op hebt werkt het overduidelijk langer:)

Hmmm die effecten heb ik met acid en heb nog een heel erg goed geheugen van de avond. Heb wel eens lachgas gedaan en het is wel lachen, maar man et is echt niet goed voor je hersenen. Tis net als "devil-ether" een once in a lifetime experience voor mij :P

binnekort gaan we weer flink wat patronen halen :)
het is dat ondertussen alweer een half jaar geleden ofzo
dus dan kan dat wel weer eens :)

binnenkort ook maar weer eens wat van die patronen halen... waar kun je ze tegen een schappelijke prijs nog kopen? (groothandel geen optie voor mij)

Retour