Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Leuk toch

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion SORCERER
  • Date de début Date de début
SORCERER a dit:
Er is niemand die zegt dat je aanhef moet nemen aan mijn artikeltje door zo te reageren, *Stupide* :?
Volgens mij verwar je mijn reactie met die van iemand anders. :D

En 'quote' en 'wijzig' zijn twee verschillende knoppen. 8)

No offence verder, je verhaal klinkt interessant, maar het is niets voor mij. Ik houd het bij de paddestoelen, voor zover dat niet onmogelijk gemaakt wordt door de Nederlandse regering. :(

Inderdaan *STUPIDE* had ik me vergist en de verkeerde naam geschreven, vandaar dat ik'n 2de bericht na liet met de correctie van naam erin.
Het valt nog mee met die kweeksetjes, die bevatten nog geen illigale stoffen bij transport, en daar ben ik heel tevree mee.
Volg. bestel ik mij nog'n setje. Deze keer ga ik proberen om er een hevig extract van te maken met een of andere DMT plant.
Kan je mij iets aanbevelen :?:
Mvg, Sorcerer

Kan je mij iets aanbevelen
Mvg, Sorcerer

Ja, beperk je tot de bewezen entheogenen die veilig zijn en gewoon doen wat ze moeten doen in plaats van interessant te gaan doen over planten die je niet begrijpt en niet kunt begrijpen en die uiteindelijk alleen maar ellende brengen. Je weet niet waar je mee bezig bent wat overigens in iedere andere zin van je replies naar voren komt.

Ik heb geen zin om te zeiken maar je speelt met vuur, en je inspireert wellicht anderen om dat ook te doen, vandaar dat ik tegen gas geef.

DMT-->veilig en zuiver
Psilocybine -> Idem

Europese heksenkruiden -> gevaarlijk en heeft NIETS met entheogenen te maken.

k heb een stuk of 8 x doornappel geprobeert, varierend van thee van een groot blad to 10 of 15 zaden roken of eten, soms gemixed met andere drugs. maar door een beschermengel die ik nog moet ontmoeten, wou hijhet bij mij niet doen. nu zou k het niet weer doen, het is linke soep, ook voor je omgeving.

Ik vind dat iedereen zelf een afweging moet maken wat hij/zij wil gebruiken en wat gevaarlijk word geacht, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes, en ik vind niet dat iemand zomaar kan zeggen dat iemand anders zijn keuze dom is ongeacht of deze keuze gevaarlijk is. natuurlijk moet de gebruiker wel proberen om de gevaren zo veel mogenlijk te beperken. maar heartcore heeft wel een punt met dat je op deze manier anderen inspireert. iemand moet zelf opzoek gaan naar de planten om er van te leren en niet door iemand geinspireerd of beinvloed worden, dan heb je de kans dat mensen nog niet klaar zijn voor deze dingen en dat werkt onverstandig gebruik in de hand. mischien kan je verhalen iets subtieler kunt brengen, mischien naast de positieve kant wat meer de negatieve punten van deze midelen naar voren brengen? want ze brengen wel een groter gevaar met zich mee dan zeg dmt of paddo's al zijn die ook niet puur positief en ongevaarlijk, ze hebben mn depresie naar voren gebracht en versterkt, maar ik wist het gevaar en daar moet ik nu maar mee leven.

maak ik ergens nog een goed punt of kraam ik alweer veel onzin uit? :P

want ze brengen wel een groter gevaar met zich mee dan zeg dmt of paddo's al zijn die ook niet puur positief en ongevaarlijk, ze hebben mn depresie naar voren gebracht en versterkt, maar ik wist het gevaar en daar moet ik nu maar mee leven.

Heel herkenbaar, Entheobakta verteld me hierover het volgende (Tibetaans gezegde):

'It's better NEVER to start on the spiritual part. But IF you start, you BETTER finish it.'

Nu terugkijkend, begrijp ik dat hij gelijk heeft en ook waarom. Ik kan niet zeggen over jouw specifieke situatie omdat ik die niet ken, maar ik kan wel zeggen dat je ergens aan bent begonnen, en dat je pas rust vind wanneer je het ook daadwerkelijk afmaakt. Depressies heb ik ook gehad, niet door paddo's, maar door hetgeen paddo's me lieten zien en het feit dat ik niet in staat was deze realisatiie vanuit de trips, mee te nemen naar het dagelijkse leven. Uiteindelijk is dat wel gelukt door een aantal factoren (goede moment, diepe wens om beter te worden, steun van een meester/leerling en een flinke dosis).

Als je zegt dat je er mee moet leven, moet ik je ongelijk geven. Misschien moet je er eventje mee leven, een maand, een jaar, misschien tien. Hoe eigenwijs ben je? Ik was ERG eigenwijs, vandaar dat ik er mee heb moeten leven tot mijn 37ste ;) Ik hoop dat je hier iets mee kunt, misschien later :)

ik kan er zeker wat mee, ben ook van plan om het af te maken, mischien is deze depressie wel iets positiefs, iets dat ik moet overkomen om een beter mens van te worden. ik denk dat ik al een sterke aanleg voor depressie had en dat psychedelica dit naar voren hebben gebracht. ik ben nu voorlopig van da psychedelica af, maar ik ben zeker niet van het pad van de spiritualiteit af hoor :) ik heb nu therapie en krijg nu een psychiater die iets van psychedelica schijnt te snappen (schijnt zeldzaam te zijn) en mischien over een tijd een goede leermeester/shamaan zoeken die me verder kan en wil helpen :)

skoeip a dit:
ik kan er zeker wat mee, ben ook van plan om het af te maken, mischien is deze depressie wel iets positiefs, iets dat ik moet overkomen om een beter mens van te worden. ik denk dat ik al een sterke aanleg voor depressie had en dat psychedelica dit naar voren hebben gebracht. ik ben nu voorlopig van da psychedelica af, maar ik ben zeker niet van het pad van de spiritualiteit af hoor :) ik heb nu therapie en krijg nu een psychiater die iets van psychedelica schijnt te snappen (schijnt zeldzaam te zijn) en mischien over een tijd een goede leermeester/shamaan zoeken die me verder kan en wil helpen :)

Perfect, psychedelica zijn geen must, in feite zijn ze louter een stuk gereedschap. Psychedelica staat niet gelijk aan spiritualiteit en vice versa (hoewel een combinatie op verantwoorde en respectvolle wijze, zeer goed kan werken).

ik ga ze ooit wel weer tot me nemen maar in mate en mischien onder begeleiding, maar voolopig niet. pas als ze weer goed aan voelen. het is alsof je een goede vriend gewoon te veel gezien hebt en een tijdje helemaal zat bent :P ik ben er mischien ook wat onverantwoord mee omgesprongen, te veel tegelijk of te veel achter elkaar aan genomen of gewoon teveel genomen. maar juis daar van heb ik ook een aantal lessen opgestoken. naja ik zie wel waar deze weg me heen leid en desnoods verleg ik de route :)

Ten eerste probeer ik anderen zeker niet te motiveren op gevaarlijke dingen te proberen, maar voor mezelf vind ik't als iemand die'n basejump wil doen, snap je.
Eerder vertelde ik ook al dat de zaden die ik soms gebruik, héél gevaarlijk kunnen zijn, maar als er iemand aan wil beginnen, begin dan klein.
Maar het is onmogelijk om elke dag'n portie paddo's te eten, of je moet elke dag de dosis erg verhogen om telkens 't zelfde effect te krijgen of harder te trippen.
Ieder't zijne is't mooist, niet??? :?:

Sorcerer: je fascinatie voor dergelijke planten is een mooi iets, maar pas alsjeblieft op met datura en dergelijken. De hallucinerende werking van deze planten is niet entheogeen, het is een delerium waar je in terecht komt. Als je eenmaal succes hebt met je dosering, zul je niet eens meer beseffen dat je het spul hebt genomen. In mijn ogen is Datura geen geestverruimend middel, het enige wat je er volgens mij van kan opsteken is het niet meer te gebruiken.

Als plant is het wel een schoonheid trouwens!

Hey hello, ik dank je voor de waarschuwingen.
en ja hoor ik heb al meermaals slechte ondervindingen gehad met Datura, maar de bladeren roken of 'n zaadje inkoken en opdrinken vindt ik nog leuk.
De dingen die er dan gebeuren lijken dan veel echter na't nuchter worden dan eender welke vorm van andere drug dat doen.
Dat is nou net zo leuk aan die zaden.
Ik zou't elke dag willen hebruiken, mocht ik aan een echt en werkelijk goed recept geraken van vliegenzalf.
En mocht ik niet werken als chauffeur, want hierdoor kan ik't maar gebruiken tijdens de verlengde weekends en verlof dagen.
Maar werken enz moet ook gebeuren hé.
En'n schoonheid! Ja, absoluut, maar ik heb er zoveel en vind persoonlijk
mijn Blauwe Monnikskap (Aconitum napellus) & Gele Monnikskap (Aconitun vulparia) de mooiste van allemaal tot nu toe.
Mvg, Sorcerer

hey ik wens je succes met je onderzoek en experimenten met datura... je klinkt erg positief ... en dat zal ook zeker nodig zijn haha :)
ik ben zelf altijd wel geinteresseerd geweest in datura's maar of ik het zelf ook zou doen weet ik niet ... het zou onder begeleiding van een heks ofzo moeten gebeuren dan .. ik zou het niet in mijn eentje of wat trip sitters zomaar doen .. die nog nooit datura hebben gedaan .. het moet echt in een grote achtertuin van iemand zijn ofzo die dus zelf veel ervaring heeft en kan begeleiden :)
dan lijkt me het een super interessante trip

wie weet spreken we in de toekomst ooit af, en kunnen jullie eens'n bezoekje brengen aan mijn tuin.
Kunnen we gelijk na'n tuincentra waar je de meeste plante in'n hele grote tuin ziet staat en die zijn dan an'n meter hoog. Die zijn zo fenomenaal mooi

datura, brugmansia en andere scopolamine en atropine bevattende planten zijn niet eens psychidelica maar deliriants. Zijn al veel dodoen door gevallen en zullen nog velen volgen.

Wel leuk van dat je Paracelsus citeert: „All Ding’ sind Gift und nichts ohn’ Gift; allein die Dosis macht, dass ein Ding kein Gift ist.“

daar heb je gelijk in :!: maar deze citaat vind ik dus grandiose „All Ding’ sind Gift und nichts ohn’ Gift; allein die Dosis macht, dass ein Ding kein Gift ist.“ klinkt als symfonie in mijn oren :D

Retour