Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Leuk toch

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion SORCERER
  • Date de début Date de début

SORCERER

Neurotransmetteur
Inscrit
23/4/07
Binnenkort oogst ik mijn eigen
Datura Stramonium en Datura Metel
Een 12-tal planten die me vele uren zullen plezieren :twisted: :!:

veel plezier ermee dan :p
zoiets is niet voor mij weggelegd

Mochten er mensen zijn die nog zaden hebben van allerlei heksenkruiden en/of psychotrope planten die deze te koop willen aanbieden, zou dat missch. kunnen helpen om't vervolledigen van mijn tuin.
Ik ben al in't bezit van heel wat planten van geneeskrachtig tot uiterst giftig, maar er kunnen er nog altijd wel enkele bij :lol:

Na ja, je zegt dat nu, maar met de juiste dosis vind je't missch. hellemaal oke

ja dat zou best kunnen hoor, het is waarschijnlijk 50% vooroordeel.
Maar wat ik ervan weet spreekt me niet zo aan :p

laten groeien is een ander verhaal.. wat heb je in je collectie?

BUITEN : Aconitum vulparia - Aconitum napellus - Mandragora officinarum (mijn zorgekindje)-
Digitalis purpurea - Datura metel - Datura stamonium - Polygonatum multiflorum - Geum urbanum - Nepeta cataria - Phalaris arundinacea - Artemisia vulgaris - Artemisia absinthium -
Acorus calamus - valeriana officinallis - Solanum dulcamara -
Ipomoea purpurea - Ipomoea violacea - Ipomoea tricolor - Papaver somniferum somniferum - BINNEN : Lophophora williamsii - Trichocereus Pachanoi - DIT WEEKEND PLANT IK OOK NOG : Brugmansia arborea en Argyreia nervosa. Dat zijn er toch al wat he :D

SORCERER a dit:
Binnenkort oogst ik mijn eigen
Datura Stramonium en Datura Metel
Een 12-tal planten die me vele uren zullen plezieren :twisted: :!:

Ik vind het ook best plezierig om naar deze mooie plantjes te kijken

Euphorbia amygdaloides - Euphorbia amygdaloides purpurea - Daphne mezereum - Adenium obesum

Als je ze leert kennen en gebruiken, zal je ze nog liever zien :idea:
Maar zoals iedereen moet ik ook iedereen waarschuwen voor hun werking en gevaren.
Mijn proeven op mezelf zijn tot nog toe in de hand gebleven, en dat probeer ik ook zo te houden. 8)

Alleen jammer dat ik nog geen Hyoscyamus niger - Bilzenkruid heb. Iemand zaden te koop? :twisted:

SORCERER a dit:
Als je ze leert kennen en gebruiken, zal je ze nog liever zien :idea:

Of je zult ze nooit meer kunnen zien :twisted:

Alle respect hoor als je deze plant als leermeester wilt en kunt gebruiken, maar ik geloof dat datura je eerder zal straffen dan iets leren.

SORCERER a dit:
Mijn proeven op mezelf zijn tot nog toe in de hand gebleven, en dat probeer ik ook zo te houden. 8)
En waaruit bestaan jouw proeven tot nu toe dan? Het juist doseren van Datura is enorm moeilijk. Daar moet je gewoon geluk mee hebben.

Wel, de dosis bepaalt de werking en giftigheid hé.
Je begint bij 1-vierde van'n zaadje dat je eventueel rookt.
Naar de werking verhoog je de dosis van het gerookte waar.
Voor scopolamine ligt de grens voor een dodelijk effect op plus/minus 50mg.
Dus zorg je ervoor dat je er zeker van kan zijn dat je die grens zeker niet haalt.
Of nog beter, je maakt een zalfje met een mengeling van planten dat je geleidelijk aanbrengt aan de liesstreek.

het klopt dat de zaden varieeren in sterkte, zelf al komen ze van diezelfde
plant. maar die schommelingenen zijn bij mijn weten niet buiten de gevaardrempel.

Als jij in staat zou zijn met deze planten om te gaan, zou je nooit hier komen om er over op te scheppen........................

SORCERER a dit:
Wel, de dosis bepaalt de werking en giftigheid hé.
Je begint bij 1-vierde van'n zaadje dat je eventueel rookt.
Naar de werking verhoog je de dosis van het gerookte waar.
Voor scopolamine ligt de grens voor een dodelijk effect op plus/minus 50mg.
Dus zorg je ervoor dat je er zeker van kan zijn dat je die grens zeker niet haalt.
Of nog beter, je maakt een zalfje met een mengeling van planten dat je geleidelijk aanbrengt aan de liesstreek.
En dat heb jij zo gedaan? Beschrijf het eens: hoe vaak heb je het gedaan, heb je zo'n zalfje gebruikt, hoe rookte je het? Het klinkt nu een beetje vaag allemaal.

En aangenomen dat het zo gegaan is, waarom speciaal datura als leermiddel? In vergelijking met bijvoorbeeld paddestoelen of LSD is het toch een stuk lastiger te hanteren (lees: gevaarlijker), terwijl die middelen lichamelijk ongevaarlijk zijn en een diepe psychedelische ervaring kunnen geven.

Wel eigenlijk door de planten uit fascinatie en
alles wat er rond hangt.
Mede door de problemen die ik de afgelopen jaren heb opgelopen door naar Ned.te gaan om weed en dergelijke. Door meermaals aangehouden te worden bij grenscontroles enz.waarbij ik enkele veroordelingen kreeg.
En hier bij ons kan je aan alle spullen geraken, maar behandeld met producten en dergelijke om zelf zwaarder te maken enz.
Het gemak van legale planten te kweken en te gebruiken is voor mij het van het hoor.
zelf de meeste zaken die ik via een of andere site bestelde voldeden niet aan de verwachtingen of waren extreem sterk overbluft.
De druppel die die emmer deed over lopen, viel lange tijd geleden al.
Paddo's zijn ok, ik vind ze super.
Alleen niet om iedere dag te eten.
Niet dat ik iedere dag ipoemea - san pedro - salvia of datura gebruik.
Persoonlijk betekend't veel om mezelf te kunnen voorzien van dergelijke zaken, zonder verdere risico's op vervolging van gerecht enz.
Om af te ronden wil ik nog even kwijt dat je best kan proberen een half datura zaad te breken in de vijzel en dit op te roken zonder andere kruiden of drugs. Dit best op'n moment dat je clean en nuchter bent van alle andere goedjes, zodat je kan achterhalen wat de werking ervan is.
Want daar loopt't denk ik meestal mis.
Persoonlijk weet ik alvast te vertellen dat telkens ik trip ofzo altijd alles anders is, niet een enkele keer was de trip't zelfste.
Komt door wat er in je hoofd zit enz.
En ja hoor van datura nog niet een enkele positieve ervaring gehad, maar ook nog nooit zo hevig van getript dan sommige die tot dertig zaden kauwden. Dat noem ik nou pas dom. Trouwens Paracelsus zei al in de 16e eeuw. Dosis sola facit venenum (alleen de hoeveelheid maakt het vergif)
Ik ben nu nog volop bezig met't opgroeien van allerlei zaden en planten,
en héél binnenkort experimenteer ik met vliegenzalf, nadat ik ieder kruid afzonderlijk zal testen, zodat ik weet welke werking't heeft en/of welke gevolgen en neveneffecten.
Want'n echt recept heb ik nog niet. Maar zal ik wel maken door op mijn lichaam te testen en te oefenen in de meest voorzichtige vorm. Natuurlijk hou ik jullie in de toekomst op de hoogte, maar verwacht ook niet dat ik dagelijks op de forum zal zitten want ik ben nogal'n bezige bij. En ik vind dat ik nu al te lang achter de pc zit. tot straks.

Hey opscheppen, noem je dit opscheppen :?:
Ik ben hier net als iedereen om nieuwe en andere dingen te lezen of te vinden en te praten.
Er is niemand die zegt dat je aanhef moet nemen aan mijn artikeltje door zo te reageren, *Stupide* :?
Er zijn heus wel mensen die meer intresse tonen dan jij, want net als iedereen probeer ik dingen duidelijk te maken of beter begrijpbaar.
ik denk dat op de termijn dat ik er al mee bezig ben een prettige en leuke prestatie deed, vergeleken met vele andere die iets op de verkeerde manier gebruiken.
En ik blijf lekker open staan voor nieuwe dingen en experimenten.
Alleen vergt't veel zoekwerk en tijd voor studie van allerlei oude boeken die je ook online kan lezen, zelf boeken die rond de 16de eeuw werden geschreven.
Maar blijkbaar ontbreekt er de moed en intresse bij sommige om werkelijk hebruik te maken van de tuin van God.

Hey opscheppen, noem je dit opscheppen
Ik ben hier net als iedereen om nieuwe en andere dingen te lezen of te vinden en te praten.
Er is niemand die zegt dat je aanhef moet nemen aan mijn artikeltje door zo te reageren, *Heartcore*
Er zijn heus wel mensen die meer intresse tonen dan jij, want net als iedereen probeer ik dingen duidelijk te maken of beter begrijpbaar.
ik denk dat op de termijn dat ik er al mee bezig ben een prettige en leuke prestatie deed, vergeleken met vele andere die iets op de verkeerde manier gebruiken.
En ik blijf lekker open staan voor nieuwe dingen en experimenten.
Alleen vergt't veel zoekwerk en tijd voor studie van allerlei oude boeken die je ook online kan lezen, zelf boeken die rond de 16de eeuw werden geschreven.
Maar blijkbaar ontbreekt er de moed en intresse bij sommige om werkelijk hebruik te maken van de tuin van God.Sorry, kleine correctie

Retour