Sorry thanatos voor mn late reactie, ik was de topic even uit het oog verloren.
Ik probeer alleen te zeggen dat je bij punt 1 en 3 er niet zomaar vanuit kan gaan dat de anti-carcinogene effecten van cannabinoïden de effecten van carcinogenen in rook (+ evt. het effect van nicotine) compleet ongedaan maken.
Dat is ook niet precies wat ik zeg. Ik probeer te zeggen dat wat jij beweerde (qua schadelijkheid):
totaal niet valt te concluderen uit het onderzoek.
Naast de mogelijke risico’s op kanker heeft langdurige blootstelling (lees: meerdere jaren) aan rook, van tabak of cannabis, een negatieve invloed op je longen (maar ook op de rest van het lichaam). Iedereen krijgt daar vroeger of later, in meer of mindere mate, problemen mee.
Ik heb nooit gezegt dat joints roken niet ongezond is. Ik trek alleen je conlclusie in twijfel dat een joint schadelijker is dan tabak alleen.
Cannisbis alleen is minder schadelijk dan tabaksrook. Dat valt wel te concluderen uit het artikel. Dat betekend niet dat je automatisch kunt suggereren dat een joint dan schadelijker is dan tabak alleen.
Ik beweer ook niet dat je verloren bent wanneer je dagelijks wiet gebruikt. Het heeft negatieve EN positieve effecten (en daar doe je het voor).
En het gaat niet alleen om lichamelijke schade, maar ook om de effecten op anderen om je heen (incl. je ouders).
Het is waar dat
TE veel blowen niet goed voor je is... Er is niets waar te veel van, wel goed voor je is...
Ik ben van mening dat als je af en toe een jointje rookt, op het juiste tijdstip, totaal geen kwaad kan.
Ik blow zelf gemiddeld 1 jointje per dag, en soms sla ik een dag of 2 over. Zolang ik niet blow tijdens school, of voordat ik nog bepaalde verplichtingen heb, lijdt mijn leven inclusief mijn sociale leven hier niet onder.[/quote]
Er zitten mensen vrijwillig in een afkick-kliniek om van de wiet af te komen. Waarom?
Omdat wiet voor sommige mensen geestelijk verslavend kan zijn.
Net zoals mensen die naar een kliniek gaan omdat seksverslaafd zijn, of mensen die zich een overgewicht eten.
Maar dit zegt toch niet meteen dat seks of voedsel ongezond is?