Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

forest's growlog

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion forest
  • Date de début Date de début
hmmm dat zou wel kunnen idd, jij hebt amazonian toch?
is een spuit in een doosje beter anders?

Nog beter :)

Heb er nog drie liggen maar ik wil even een weekje afwachten om zeker te zijn dat ze steriel zijn overgekomen. Heb maandag een batch geinoculeerd.

jah dat zou wel leuk zijn, sporen uitwisselen. maar t duurt nog wel even eer ik sporen van mn batch kan afnemen.

Geen probleem :)

Syringes blijven nog wel goed. Heb ze gemaakt van een reuze stoel, havel hoed, meer paste niet onder het glas. Heb er zes syringes van gemaakt die allemaal dondergekleurd zijn :)

maken jullie wel eens sporenspuiten van gewoon mycelium?
je kan toch ook gewoon wat mycelium in wat (gedistileerd) water doen en dat shaken en dat als sporenspuit gebruiken? of zou de qualiteit daarvan minder zijn?

Wat ik wel eens doe, als ik een extreem goede flush heb, zo eentje die je graag wilt herhalen, dan clone ik een paddestoel. Dit doe je door een teelepel honing op te lossen in warm water (wekpotje 350ml halfvol), dan te steriliseren in snelkoker (niet te lang want dan gaat de honing caramelliseren (spelling). Doe er ook een stukje glas in, dit maakt het later eenvoudiger de mycelium dte verdelen dmv schudden) Wanneer het voldoende afgekoeld is, plaats je de pot met honingwater in een glovebox, doe er een net versgeplukte paddestoel bij (jn de box) die je wilt clonen.

Steriliseer een scalpel of ander scherp mes, snijd de paddo open en haal een stukje vlees binnenuit (schoon!) de paddestoel. Dit plaats je in je honingwater. Vrij snel zie je een randje nieuwe mycelium groeien, na een aantal dagen schud je het potje flink zodat de mycelium wordt verspreid en dus sneller kan uitbreiden. Na ongeveer twee weken kun je syringes maken hiervan.

Grote voordeel is dat je nu geen multispore grow hebt maar een substrain hebt geisoleerd van een favoriete flush.

Een andere optie is om het binnenste van een hoed klein te maken en dit mengen met steriel water, dit kun je direct gebruiken om te inoculeren. Punt is alleen dat je hier grotere kans hebt op besmettingen.

Sowieso is het aan te raden om een stuk of 3, 4 honingpotjes te maken ivm besmettingen want ze zijn gevoeliger dan normale pf tek potjes.

het ging niet goed met die vorige poging, maar kheb nu een incubator gemaakt in een koelbox met een aquariumverwarmingselement, en 18 dec ontvang k allemaal spullen zoals petrischaaltjes en allemaal meer spullen ivm cultivatie. ook wat ecuador en cambodian sporen, en bij fsre heb k brazil besteld. tegen die tijd zal k ook internet thuis hebben en foto's maken en eindelijk dit growlog laten opfleuren.

ook, kheb stro, paardestrond en een hoop vogelzaad gekocht, want op smartboard.tk gebruiken de meeste vogelzaad, en zeggen dat deze voedingsbodems mucho beter zijn, iemand comments over of t wel of niet zo is?

Ik heb eens gelezen dat je in de zomer ook psylocibe paddestoelen buiten kunt kweken naast de composthoop. Ik ben alleen de website kwijt waar ik dat allemaal op heb gelezen.

Welke soort leent zich het beste voor het Nederlandse klimaat. Ik geloof dat het op houtsnippers groeide. Wat heb ik allemaal nodig? Wat is een goed jaargetijde om er mee te beginnen? Etc.. Als je zelf ervaring hiermee hebt, of je weet een goede link, dan maak je me helemaal blij.

Retour