CaduceusMercurius a dit:Ooit zullen er kookprogramma's op TV zijn als Bakken Met Baard en Culinair Met Pasuzu. En in de late uurtjes Tea Time Met Heartcore.
haha. De volgende keer (over een jaar of 20, als ons kind groot is en op kamers) ga ik denk ik toch weer over op thee.
Ik had hierboven gezegd dat psilocybine minder goed tegen warmte kan, maar het was juist omgekeerd. Psilocybine kan tegen een stootje (drogen, verhitten), psilocine minder.
Zo is de vorige keer mijn thee ook mislukt. Had iets te lang op het vuur gestaan denk ik, want er zaten toch aardig wat paddo's in, maar de trip viel tegen. Ik had bevroren thee ontdooit en nog wat extra verse paddo's erbij getrokken.
Soms denk ik wel eens, misschien is het beste wel om ze gewoon op te eten en niet te verwarmen. Maar 75 g verse paddo's opeten...moet ik ook niet aan denken. Misschien even in honing dopen?
Ik heb ook wel eens gelezen van iemand die ze gedroogd in gelcapsules gewoon inslikte. Had ook een geweldige trip. Dus kennelijk is dat kauwen niet zo belangrijk als gedacht wordt.
Bij thee zetten misschien paddo's gebruiken met veel psylocybine en nagenoeg geen psilocine, zoals het puntig kaalkopje (psilocybe semilanceata). Die kan dus het beste tegen drogen en verhitten, zonder aan kracht te verliezen. De percentages zijn: 0.98% psylocibine, 0.02% psilocine, 0.36% baeocystine.
Ik heb wel eens gelezen (maar weet niet of dit waar is) dat psilocybine minder sterk is dan psilocine, omdat deze eerst nog omgezet moet worden naar psilocine om zijn hallicunerende werk te kunnen doen. Daarbij verliest het zo'n 33% aan kracht t.o.v. pure psilocine.
Ik was me vroeger altijd heel bewust van wat voor LSD trip ik had genomen, en dat kleurde de trip
Jammer dat ik dan alles vanaf het begin weer zo droog wetenschappelijk benaderd heb, want de fantasie heeft een grote invloed op de trip. Als ik nou gewoon die man uit de winkel had geloofd dat paddo's kleurrijkere trips opleverden en truffels meer filosofischer waren, dan was dat misschien ook gebeurd. Qua kleuren en vervorming van de dagelijkse werkelijkheid is er bij mij maar weinig gebeurd. Ik had voornamelijk filosofische trips en trips die werken op de emotie. Zou wel lekker geweest zijn als er gewoon eens een trip gewijd was puur aan de pret, humor en leuke kleurtjes. Maar misschien moet je daarvoor samen met vrienden voor trippen, waar je mee kunt lachen.