Intro,
Zon jaar geleden was ik geïnteresseerd geraakt in Datura en zijn opmerkelijke en hevige effecten. Hoewel ik meerdere malen had gelezen dat het uiterst gevaarlijk was en in maar weinig gevallen plezierig, besloot ik toch het er een keer op te wagen, ik had al meerdere malen ervaring met paddo's en die bevielen me zeer goed, ook had ik ervaring met XTC. Ik dacht (grote fout) dat ik dit ook wel zou aankunnen mits ik gewoon begon met een lage dosis. En zo ben ik in de Domijnen (bos in de buurt) opzoek gegaan naar de beruchte plant, ik wist dat ze er groeide aangezien mijn vader een aantal jaren geleden ze een keer had aangewezen, en zei dat die plant je hele gekke dingen liet zien. Toendertijd was ik nog totaal niet into-drugs en was het weggezonken tot ik het weer op internet tegen kwam een jaar geleden. Na een halve middag gezocht te hebben wierp al het lopen eindelijk de vruchten af; 2 zaatpotten. Ik heb ze thuis nog een aantal weken bewaard tot dat het geschikte moment aangebroken was, een weekend het huis voor mezelf.
20:00 PM - Ik had een goede vriend van mij uitgenodigd (Yuri) om op mij te letten terwijl ik de Datura zou nemen, ik had namelijk al verhalen gelezen van mensen die naakt over straat gingen lopen onder invloed van het duivelse kruid. Het was op een vrijdag avond dat ik de zaadjes tevoorschijn haalden, en besloot te beginnen met een halve eetlepel zaadjes. Ik dacht dat dit wel een degelijk dosis was om mee te beginnen zonder dat het al te zwaar zou zijn. Ik stop de zaadjes in me mond, kauw er eventjes op en slik ze door, niet echt lekker om te eten voornamelijk een nogal bittere smaak. Ik was zojuist in een achtbaan gaan zitten waar ik de komende 12 uur in zou doorbrengen.
+00:45 - De eerste drie kwartier merkte ik er vrij weinig van, wel kreeg ik een behoorlijk droge keel nog veel erger als dat je een joint zou roken, en je komt er ook niet echt vanaf. Na de drie kwartier begon mijn gezichtsvermogen te verminderen, alles zag een beetje wazig en ik kon ook niet meer vloeiend praten of goed luisteren. Ik stoor me aan het feit dat mijn maag een beetje belaberd voelt, en moet mezelf er weer aan herinneren dat im die verdomde zaadjes heb gegeten. Lichtelijk paniekerig loop ik naar de keuken om nog een blikje cola te halen om mijn eeuwige dorst te lessen. Yuri vraagt hoe ik me voel (hij heeft inmiddels een film opgezet en een shot van de bong genomen); Ik zeg hem dat hij nu wel in begint te kicken en door een tekort aan coördinatie val ik op de bank... Vervolgens val ik in slaap in een diepe droom, waar ik me niks meer van kan herinneren, behalve dat het zeer verwarrend was.
+02:15 - Toen ik wakker werd voelde ik me zee onpreetig, alsof je niet goed in je vel zit.. Een beetje verward over wat er is gebeurt en wat voor bizare dromen ik heb gehad. Kijk ik waar Yuri is, hij zit in de stoel de film te kijken en kijkt me nogal raar aan. Langzamerhand word ik weer wat rustiger en besef ik dat ik in slaap ben gevallen terwijl ik naar de TV aan het staren was. Ik vertel Yuri dat hij wel weg kan gaan aangezien in toch verder niks merk. Hij reageert totaal niet op mijn opmerking, lichtelijk geirriteerd ga ik naar de keuken om nogmaals wat te drinken te halen, ik kon me vaag herineren dat ik al eerder wat te drinken had gepakt maar nooit heb open gemaakt, onbevattend loop ik terug de woonkamer in om daar een oude vriend (S.) van mij te ontmoeten die ik van mijn vorige school kende maar naar Duitsland was verhuist om daar een opleiding te volgen. Ik voel me opgewekend omdat het al een tijd was geleden dat ik hem gesproken heb. We praten het één ander over hoe veel lol we vroeger hadden als we gingen smoken en meer absurde verhalen, S. steekt een dikke joint op en paft er flink van en ik vraag me af of ik ook een paar hijsjes zou mogen.. Vanzelfsprekend paast S. mij de joint terwijl ik een trekje probeer te nemen realiseren ik me dat er helemaal geen joint in me handen zit en bedenk me dat hij moet zijn gevallen, na een tijdje zoeken onder het kleed, onder de bank en in een vaas (Ik heb geen idee waarom ik dacht dat hij mogelijk in de vaas was gevallen die op tafel stond.) ik laat het maar en zet het gesprek met S. voor. Ik vraag me plotseling af waarom Yuri weg is. Ik vraag aan S. of hij Yuri heeft gezien en hij verteld mij dat ik die weg had gestuurd. Ik nam aan dat hij weg was gegaan omdat het al aardig laat was en hij zich mischien verveelde. Ik voel me slaperig en behoorlijk moe, en besluit maar naar me kamer te gaan om wat te slapen, eerst even naar de wc aangezien me blaas al een behoorlijk tijd overvol zat, maar ik het was vergeten door de langdradige gesprekken met S.
In de badkamer aangekomen zie ik een nogal verdwaald persoon in mijn badkamer staan, ik vraag hem wat hij hier doet, en waar hij naartoe moet. Ik merk op dat ik me al te lang niet heb gescheerd en er een behoorlijke baard om me gezicht zit en besluit me te scheren terwijl ik naar het levensverhaal luister van het onbekende persoon die zich in mijn badkamer bevind. Hij vertel me op den duur dat ik moet opassen omdat dit huis 'mij niet waardeert' zijn gebrabbel maakt me hoogst onrustig en ik besluit snel de badkamer te verlaten en te schuilen in mijn kamer (Yuri vertelde mij later dat ik tegen de spiegel zat te praten met mezelf terwijl ik een tandborstel over me gezicht heen wreef). Op zoek naar mijn kamer komt er een gevoel van hevige paniek in me op, er hangt een nogal dode sfeer in het huis en ik ben niet in staat op de deur naar mijn kamer te vinden. Overal in het huis waar ik de deur open doet zit een voor mijn gevoel totaal onbekende kamer met en grauwe sfeer en duizenden vliegjes en insectjes. Gevuld door diepe angst en onbenul met wat er in godsnaam aan de hand is loop ik naar de deur die tot de achtertuin lijdt. Ik probeer naar buiten te rennen maar wordt tegengehouden door twee touwen die aan me arm zijn geknoopt. Ik gebruik al me kracht om weg uit huis te komen en wete me los te rukken van de touwen, waarna ik de achtertuin in ren en struikel over een paaltje...
+03:30 - Ik word wakker na ongeveer twee en een half uur te hebben geslapen in me bed. Ik voel me een stuk geruster maar heb het erg warm, de kleuren van me kamer stralen rood af en er hangt een behagelijke warme sfeer. Naast me bed zit me vader en verteld me dat alles in orde komt en dat ik me gewoon kalm moet houden, ik snap niks van wat hij bedoeld en pak een sigaret die mijn vader me aanbied. Ik steek hem op en zodra ik een hijs neem krijg ik een branderig gevoel in me lichaam, het voelt alsof de rook door mijn bloedvaten stroomt en alles vergiftigt ik schrik ervan en dauw hem snel weg in de asbak, en begin te praten tegen een paar van mijn vrienden die de kamer zijn binnen gekomen zonder dat het me opvalt dat me vader reeds is verdwenen en er ongeveer 15 mensen in mijn kamer rondhangen ik praat bij met al mijn oude/nieuwe vrienden en hebben het over verschijdene complot theoriën en zaken over ons zonnenstelsel, alles wat ik zeg en andere klinkt als super logisch. Ik besluit weer wat drinken te halen nadat Yuri (Hij was opeens ook weer aanwezig in de kamer) mij verteld dat hij dorst heeft en ik merk dat ik zelf ook wel wat te drinken kan gebruiken. Ik loop naar de koelkast en pak twee blikjes cola, en loop terug naar me kamer, om tot de ondekking te komen dat ze allemaal weer zijn verdwenen. Ik heb het gevoel alsof ik tot in de eeuwigheid heb gepraat met al mijn bezoekers en ga weer even om me bed liggen. Na nog twee shotjes te hebben genomen van mijn bong (Yuri vertelde mij dat ik met een aansteker mijn blikje cola zat te verwarmen omdat ik blijkbara dacht dat ik dikke shots zat te nemen uit de bong) val ik in een diepe diepe slaap, met dromen waarin ik allerii vage landschappen betreedt, van woestijn gebieden tot aan toendra's en berg achtig gebied. De droom verliep van angstige momenten tot wat rustigere en kalmere momenten, het ergste was vlak voordat ik wakker werd, toen ik ergens doelloos rondwandelde en de lucht plotseling zwart werd, en rode teksten op mijn handen verschenen, en weer insecten overal zaten. Het angstige realisme van het laatste gedeelte van die eindeloze droom was zo erg, en ik voelde me op dat moment ook zo verdwaald in een onbekende wereld.
+05:15 - Ik word bezweet wakker op de bank ik de woonkamer met Yuri naast me met een natte handoek en een kan water. Hij verteld me dat ik na in de badkamer te zijn geweest paniekerig rondliep door het huis en alle deuren opende en dicht deed en uiteindelijk naar de achtertuin toe rende, en hij me ervan had willen weerhouden dat ik naar buiten ging, maar ik was te 'berserk' en hij me niet kon vasthouden en ik de tuin in rende en ben gevallen en in slaap gedoezelt, en hij me naar binnen moest tillen waarna ik een tijd heb geslapen en sommige momenten opstond om naar de keuken te lopen om iets (en soms ook niets) uit te keuken te pakken, en een onverstaanbaar verhaal zat te praten. En op het laatst zo bezweet zag dat hij een handoek had nat gemaakt als koeling. Het is pas sinds dan dat ik me realiseer dat ik al die tijd al aan het trippen was, en alle angstige momenten slechts een droom zijn geweest, dat stelt me gerust maar ik bedenk mezelf ook wel hoe erg realistisch het leek. Ik besluit na even bij geprata te hebben mu een normale poging tot slapen te doen. Dit lukt me vrij goed hoewel ik nog wel vrij bizaare en maffe dromen heb, maar lang niet zo bizar als een aantal uur terug. Ik word smiddags rond 3 uur wakker en voel me nogal raar en ongemakkelijk. Mijn gezichts vermoegn is nog steeds zwaart slecht, en heb nog steeds last van lichte hallucinaties (vervormingen van objecten en de niet bestaande sigaret). Mijn keel voelt droog aan en mijn coördinatie en motoriek is nog steeds niet helemaal zoals het hoort. Ik kwam er savonds achter (toen ik weer een beedje levend werd) dat er een stuk of 7 blikjes cola verspreid lagen over het huis waarvan sommige nog ongeopend.
Tot op de zondag had ik een gebrek aan scherp kijken, en voelde ik me verward. Ik heb sindsdien geen Doornappel zaden meer gegeten en ben het ook zeer zeker niet van plan. Hou het maar gewoon bij paddo's (en LSD) dat is al vaag en leuk genoeg. Datura is duidelijk geen drugs voor plezier, het is gewoon psychisch vergif.
Een belevenis die ik mischien zelfs liever niet had willen meemaken.