ok, k dacht een nieuw topic aanmaken is zonde. vd week ga k verder, nu geen STB meer,
1 gewone A/B extractie met natrium hydroxide en naphta.
1 waarbij k pickling lime (kalk) gebruik als vervanging voor naoh, en met naphta als solvent. (en waarbij k de zooi constant verwarm door de bak in een bak met warm water te zetten, waarbij k het water telkens vervang wanneer het afkoelt. ook zodat k warme naphta kan gebruiken, zodat t meer dmt kan vasthouden)
1 helemaal food-grade extractie met kalk en d-limonene.
k heb een paar vragen:
- hoe noem je in hemelsnaam fumaric acid in het nederlands, en waar kan je t halen? (omdat je d-limonene niet kan freeze-tekken toch?, en dan eerst in dmt-fumerate omzet en vervolgens wanneer je wil weer in free-base vorm)
- de pickling lime heb k besteld via internet, maar maar 75 g, dus genoeg voor één 100g MH extractie. maar hoe waar kan je bij gewone winkels in ned pickling lime halen en hoe noemen ze t dan?
-oja, k zal t nog wel even goed onderzoeken, maar k vond voor die kalk ---> naptha zowel stb als a/b extractie, maar dan gooien ze eerst wel wat gedestilleerde azijn bij de mh, maar echt koken kan niet, omdat je niet veel vocht kan gebruiken wanneer je wil dat de kalk goed zn werk kan doen. dus heeft het echt zin om a/b te doen in dit geval?
- ik heb geen ph-meter, ik zal wat ph papier bestellen dat tot 14 gaat, maar als k precies de tek volg qua hoeveelheden, kan t dan ook goed zonder ph papier of meter? want door de sterke kleur van de mh is t lastig t papier te lezen las k.
ik heb wel een paar teks als mogelijkheden voor de voor mij nieuwe extracties, maar kan iemand een speciefieke tek aanraden?
en k lees wel constant, maar als iemand zoiets heeft van: dat is handig om te weten, of: daar moet je goed op letten! is dt welkom natuurlijk.
al doende leren is prima, maar iets belangrijks over het hoofd zien kan nogal frustrerend zijn.