Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Depressies & Psychedelica

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Lion
  • Date de début Date de début
inderdaad, ben ik er klaar voor? ik heb vaker een cutting van deze cactus genomen en ben er toen goed uit gekomen, maar aan de andere kant, toen was deze depressie nog niet naar voren gekomen. ik heb in iedergeval nog een aantal maanden om er over na te denken en zal op bassis van mijn vorderingen in het verslaan van mn depressie bepalen of ik er klaar voor ben. eigenlijk kan ik aan de vraag of ik er klaar voor ben wel afleiden dat ik er nog niet klaar voor ben :P maar mischien tegen die tijd wel, dat zie ik dan wel weer :) bedankt iedereen! deze reacties en discussies geven me weer een positief gevoel zodat ik er echt wat aan kan gaan doen! :)

Er is geen reden om je excuses aan te bieden :wink:.

Voor mij duurde het een tijdje toen ik er achter kwam dat psychedelica ook een andere kant had dan alleen hallucinaties en vreemde gevoelens. Je kan psychedelica gebruiken als "gereedschap" om te sleutelen aan je eigen geest. Maar net als met echt gereedschap, moet je het eerst onder de knie krijgen en uitvogelen hoe het werkt.
Toen ik nog weinig wist van het gebruik van paddo's was ik ook veel minder spiritueel bezig, maar dat kwam vanzelf met de tijd en met meer ervaring. Ik denk dat je niet te geforceert spritueel moet gaan proberen te doen, het moet je wel echt liggen. Go with the flow en forceer geen dingen of verzet je niet.

skoeip a dit:
bedankt iedereen! deze reacties en discussies geven me weer een positief gevoel zodat ik er echt wat aan kan gaan doen! :)

Mij ook, nu hoop ik dat ik er ook wat wijzer en meer klaar uit kom. :]

Entheonaut a dit:
Er is geen reden om je excuses aan te bieden :wink:.

Voor mij duurde het een tijdje toen ik er achter kwam dat psychedelica ook een andere kant had dan alleen hallucinaties en vreemde gevoelens. Je kan psychedelica gebruiken als "gereedschap" om te sleutelen aan je eigen geest. Maar net als met echt gereedschap, moet je het eerst onder de knie krijgen en uitvogelen hoe het werkt.
Toen ik nog weinig wist van het gebruik van paddo's was ik ook veel minder spiritueel bezig, maar dat kwam vanzelf met de tijd en met meer ervaring. Ik denk dat je niet te geforceert spritueel moet gaan proberen te doen, het moet je wel echt liggen. Go with the flow en forceer geen dingen of verzet je niet.

Kan ik misschien om een voorbeeld vragen van een wijze trip?
1 waar je problemen hebt kunnen overwinnen.
Kan je dit uitleggen hoe het is gebeurd?
Hoe je het al trippend hebt ervaart, wat je hebt gedaan om dit probleem te overwinnen.

skoeip a dit:
inderdaad, ben ik er klaar voor? ik heb vaker een cutting van deze cactus genomen en ben er toen goed uit gekomen, maar aan de andere kant, toen was deze depressie nog niet naar voren gekomen. ik heb in iedergeval nog een aantal maanden om er over na te denken en zal op bassis van mijn vorderingen in het verslaan van mn depressie bepalen of ik er klaar voor ben. eigenlijk kan ik aan de vraag of ik er klaar voor ben wel afleiden dat ik er nog niet klaar voor ben :P maar mischien tegen die tijd wel, dat zie ik dan wel weer :) bedankt iedereen! deze reacties en discussies geven me weer een positief gevoel zodat ik er echt wat aan kan gaan doen! :)

Het feit dat je erover nadenkt om het te doen, en het feit dat je weer op dit forum bent gaan rondneuzen, toont aan dat je instelling wel aan het veranderen is ten opzichte van in het verleden. Neem je tijd en denk er rustig over na.

Succes ermee!

Depressies zijn (erg) vervelend in combinatie met sommige middelen. Vooral middelen die het laatste beetje dopamine en serotonine uit je lijf weten te persen doen/deden me niet veel goed.

Dus ik moet heel goed uitkijken met oa mdma, speed en coke. Die laatste laat ik al tijden helemaal staan, de korte leuke rush weegt gewoon niet op hoe rot ik me de dagen en soms weken erna voel.

Meer psychdelische dingen werken vaak juist positief bij mij, mits ik de trip positief begin. Tijdens sommige trips heb ik wel persoonlijke dingen kunnen ontdekken en mee kunnen nemen in mijn dagelijks leven. Als voorbeeld hiervan een note aanmezelf in wordpad die ik opschreef tijdens een K trip:

'H erwin nerdnessm'

Dat heb ik opgeschreven omdat ik besefte hoeveel vreugde 'technologie-doe' projecten me altijd hebben gegeven, en (lang geleden) vaak samen met een vriend van me die erwin heet. Dat contact is al jaren verwaterd, ik vond het tijd worden om weer contact op te nemen. Dat heb ik overigens nog niet gezocht.

Het doen van projecten is er door de jaren heen steeds meer bij ingeschoten, door verschillende oorzaken. Maar wat aan me ging knagen is dat ik nog steeds wel de wens heb om idee-en uit te voeren die door mijn hoofd spoken, dus op die manier ontstaat een soort strijd. Het overpeinzen of ik ergens wel mee zal starten (vanwege werk,geld,tijd,sociale verplictingen) kost infeite meer energie dan gewoon beginnen zelf.

mijn les was dus om te beginnen of iig het idee op te schrijven, en niet boos en gefrustreerd te worden op mezelf.

Nog even over depressie;
Periodes van depressies kan ik beter voelen aankomen, en beter temperen zodat ik niet lam raak in mijn functioneren. Het heeft wel geholpen om wiet een tijd niet aan te raken, het denk proces was al genoeg spaak gelopen door de depressie.

psychedelica hebben soms wel depressie getriggered, maar het is zo een diepgewortelde interesse van me dat ik dat voor lief neem. Ik heb wel periodes (jaren) gehad dat ik helemaal geen middelen nam, maar ook dat heb ik nooit ervaren in de zin van 'zo, nu ben ik er klaar mee voor altijd'

daarbij komt dat het feitelijk gebruik, bij mij althans, slecht het topje van de ijsberg is. Voor elk uur dat ik trippend doorbreng, breng ik een veelvoud door met informatie verzamelen en praten met anderen over de ervaringen.

Geen idee, of je er iets aanhebt.. ik raakte de draad een beetje kwijt.

Lion a dit:
Kan ik misschien om een voorbeeld vragen van een wijze trip?
1 waar je problemen hebt kunnen overwinnen.
Kan je dit uitleggen hoe het is gebeurd?
Hoe je het al trippend hebt ervaart, wat je hebt gedaan om dit probleem te overwinnen.

De meest leerzame en wijze trips zouden te ingewikkeld zijn om je "ff snel" uit te leggen, daar heb ik nu ook even geen tijd voor om daar te gedetailleerd op in te gaan.

Maar ik weet wel een leuk voorbeeld.

Ik heb ooit eens een vreselijke bad trip* gehad waarin ik vernam dat mijn (nu ex:)vriendin niet meer van me hield, en ik zag onze relatie voor mijn ogen in elkaar storten. Ik heb toen zo ontzettend gejankt diep van binnen uit pure ongeluk. Pas toen ik weer op aarde was, besefde ik dat ik er een wijze les uit heb geleerd. Ik wist dat mijn grootste vrees, mijn ergste bad-trip, niet een vreselijke demoon was die me wilde verslinden of wat dan ook... nee, iets heel anders. Het verliezen van 1 van mijn geliefden, mijn meest dierbaren!
Nadat ik me dit realiseerde ben ik mijn geliefden veel meer gaan waarderen. Ik weet dat het goed zit tussen mij en hen. Ik ga nu ook niet zo snel meer bad omdat ik me dit maar al te goed besef. 1 Van m'n grootste angsten heb ik leren kennen en ik aanvaard deze angst.
Ook heb ik door deze ervaring geleerd te relativeren. Ik heb nog nooit zo een angstige situatie meegemaakt, en ik heb het overwonnen... Er is nu wel meer nodig om m'n knieën aan het knikken te krijgen in het leven (en als ik aan het trippen ben).

Dit is maar een fractie van het hele verhaal, maar het is wel de kern van het verhaal. Deze trip betekende ontzettend veel voor me en heeft ervoor gezorgt dat ik een andere kijk op de wereld heb. Op een positieve manier!

Ik hoop dat dit het iets duidelijker voor je maakt :mrgreen: !

(* Ik schrijf hier "bad"-trip maar op de lange termijn was deze trip alles behalve bad. Vroeger noemde ik het altijd bad-trips (nu ook nog af en toe), maar ik eigenlijk suggereert de term dat het een negatieve ervaring is. Misschien is het kan ik het beter een gecompliceerde trip noemen.)

p.s. Heartcore had onlangs de trip van zijn leven... In zijn geval de meest leerzame dus. Lees er hier meer over: http://www.psychonaut.com/index.php...mid=11&page=viewtopic&t=26336&start=0&lang=nl

Wauw..
De laatste tijd sta ik meer en meer verbaasd van wat er in het leven is.
Van hoe sommige mensen zijn.
Van de kennis die ze bezitten.
Hoe gelukkig ze zijn..

Dit maakt me jaloers en ijverig.
Ijverig om mezelf gelukkig te maken.
Ik ga volgende week trippen op Hawaiian Baby Woodrose zaadjes.
Ik hoop dat ik het iet of wat kan gebruiken om me gelukkig te doen voelen.

Lion a dit:
Wauw..
De laatste tijd sta ik meer en meer verbaasd van wat er in het leven is.
Van hoe sommige mensen zijn.
Van de kennis die ze bezitten.
Hoe gelukkig ze zijn..

Dit maakt me jaloers en ijverig.
Ijverig om mezelf gelukkig te maken.
Ik ga volgende week trippen op Hawaiian Baby Woodrose zaadjes.
Ik hoop dat ik het iet of wat kan gebruiken om me gelukkig te doen voelen.

Ik wens je veel sterkte en plezier natuurlijk, maar probeer niet teveel je gevoel een bepaalde kant op te sturen. Het kan best zo zijn dat je er straks van baalt dat je niet het gewenste effect bereikt.

Enne, ik heb trouwens niet zulke bijzondere dingen meegemaakt met LSA bevattende zaadjes. Maar misschien moet ik ook maar eens beter gaan doseren.

Gun jezelf de tijd en heb geduld om met psychedelica om te leren gaan.

Fijne trip nog, laat ff weten hoe het ging als je tijd en zin hebt :wink: !

Entheonaut a dit:
Fijne trip nog, laat ff weten hoe het ging als je tijd en zin hebt :wink: !

Natuurlijk, spreekt voor zich.

Al wie nog wil antwoorden op deze topic helpt me enorm vooruit,
alleszinds al bedankt. =]
Peace & Love

Ik denk dat sinds een paar dagen mijn proces om weer heel te worden weer een stuk verder is. het lezen van hc's grote levens veranderende trip heeft wat in me los gemaakt, een herwonnen intresse en een doel. een doel is iets dat ik al heel lang miste, ik heb weer een doel en dat is gewoon gelukig zijn! zo simpel en toch was ik helemaal vergeten dat dat ook kan :P waarom maak ik zo'n probleem van mijn leven? ik kan wel vaak het idee hebben dat het leven compleet doeloos is, maar er is toch zeker iets wat alles een reden van bestaan geeft? mischien zie ik die nu nog niet in maar dat komt nog wel! ik heb echt het idee dat ik op de goede weg begin te komen en dat voelt goed! :)

Ik zou jullie aanraden om veel, verschillende, dingen te lezen. En gewoon je gevoel volgen.

Ze zeggen dat er 4 universele waarden zijn:
Justice, wisdom, courage, and moderation

Het probleem met een depressie is moed en zelfbeheersing. Je moet je niet vergissen, er zal geen plotselinge verlossing optreden.. Sorry.

Wel kunnen psychedelica inderdaad de wortels helpen zien van jezelf en de rest van het bestaan in zekere zin. Dat helpt je misschien niet gelijk, net zoals een psycholoog tijd nodig heeft, maar ik merk nu nog (na 4 jaar) de invloed van een "piek"ervaring.

Dus, laat je inspireren door de mensen hier en daar en verval niet in wanhoop. En je zult je blijven verbazen :P

Ik wil trippen met als doel mijn problemen te kunnen zien, en niet zo hard te kunnen verschieten van wat het allemaal kan zijn.
Want het kan of zal schokkend zijn en ik heb schrik dat ik het niet aankan.
Hoe moet ik mij hier dan op voorbereiden?
En wat moet ik doen als ik tijdens mijn trip de angst niet aankan?

Als je angst zo groot is dan moet je zorgen voor de juiste omstandigheden.
Er zou iemand moeten opletten, iemand die je zeer goed begrijpt.
En anders niet doen, of met mate.

Heb 12 jaar lang op anti-psychiotica gezeten, heb lichte vorm van schizofrenie en had occasionally depressieve gevoelens over mezelf en hoe ik in het leven sta. Ook HAD ik weinig zelfvertrouwen.

Heb het soms heel erg moelijk gehad, maar na talloze trips, met als hoogtepunt LSD25, leek het wel alsof er oerknallen plaatsvonden en m'n geest naar een niveau tilde waar m'n normale leven te kort voor zou zijn geweest. Ik zou anders ongelukkig gestorven zijn.

Ben nog maar 22, maar deze medicatie, psychedelica, heeft m'n innerlijke leven gered en al m'n gevoel tot in de hemel gebracht.

Heb soms op het punt gestaan van complete geestelijke paranoide, met name wanneer ik mijn angsten en onbevredigende gevoelens bewust in m'n gedachtenbleven bracht. Maar uiteindelijk heb ik al het kwade uit m'n geest verwijderd en het geelimineerd.

De weg is lang en gevaarlijk, het kan fout aflopen, het is hemel of hel, je legt je leven in de balans en de weegschaal van goed of kwaad geeft de doorslag. Nothing inbetween!

Lion a dit:
Ik wil trippen met als doel mijn problemen te kunnen zien, en niet zo hard te kunnen verschieten van wat het allemaal kan zijn.
Want het kan of zal schokkend zijn en ik heb schrik dat ik het niet aankan.
Hoe moet ik mij hier dan op voorbereiden?
En wat moet ik doen als ik tijdens mijn trip de angst niet aankan?
Ik denk niet dat je dat kunt voorbereiden. Als je het wel kon voorbereiden, dan was zo'n ervaring namelijk helemaal niet nodig, dan wist je namelijk allang waar je probleem zat. Dus probeer vertrouwen te hebben, accepteer je ervaring op voorhand, meer kun je niet doen. Het stuurt zichzelf bij mij altijd, door creativiteit, wat altijd dingen oplevert die nooit vantevoren zijn te verwachten.

Als je wel je problemen wil zien, maar zeker niet wil schrikken, dan is trippen denk ik niet de juiste manier. Bij trippen is elk nieuw inzicht namelijk overgoten van schrik of op zijn minst grote verbazing.

Bij mij komen er tijdens trips eigenlijk altijd wel erge complexe dingen naar boven. In het begin overviel me dat ook een beetje. Maar wat in elk geval voor mij erg helpt om het rustiger te maken zodat ik er ook meer mee kan in plaats van alleen maar in de war raak is in elk geval vlak voor dat ik de trip in ga rust zoeken.

Ik doe altijd een vrij korte meditatie waarin ik dingen visualiseer die voor mij werken om met meer helderheid de trip in te gaan. Daarnaast helpt voor mij de instelling erg van het komt zoals het komt. Ik laat de beelden en gedachten vooral voorbij komen en ga daar op dat moment niet actief mee aan de gang. Dat komt wel goed als ik weer nuchter ben. En als ik het gevoel heb dat ik de controle verlies dan ga ik meestal specifieke dingen doen waar ik normaal veiligheid in vind. Simpele dingen, zoals muziek op zetten die ik erg fijn vind, of een tv serie waar ik altijd veel in vind en om de een of andere reden help dansen voor mij heel erg. Zodra ik ga bewegen dan lijkt het alsof alles spanning en angsten gewoon uit me weg vloeien terwijl ik het verkregen inzicht wel behoud. Die dingen zijn natuurlijk erg persoonlijk. Maar misschien moet je eens kijken naar dingen die voor jou persoonlijk veel betekenen en daar iets mee doen in de trip als je het gevoel hebt dat je teveel overweldigd wordt.

Nou het was een heel verhaal maar in elk geval succes ermee :D .

Groetjes.

Trips hoeven niet altijd een psychologische nachtmerrie te zijn, zelfs niet als er nog allerlei emotionele problemen zijn (die hebben we allemaal, en zullen we allemaal blijven houden, in mindere of meerdere mate). Er is zoveel te zien in paddestoelenland! Wel oogjes dicht en snaveltjes toe natuurlijk, en gewoon blijven zitten of liggen tot de film afgelopen is. Hoge doseringen maken de trip kosmischer, niet persé confronterender. En aangezien het visueel zoveel waanzinniger wordt (ik bedoel, de special effects van deze kleine broeders, daar kunnen Hollywood en Sillicone Valley echt een puntje aan zuigen), is een ruim gedoseerde trip vaak aangenamer voor de geest dan een te laag gedoseerde trip. Maar zeker bij twijfel is een sitter echt een must: iemand die tijdens de trip ervoor zorgt dat je gewoon kunt/zult blijven zitten in het donker, die een drankje voor je haalt als je dat wilt, die eventueel voor de achtergrondmuziek zorgt, en je in deze uiterst suggestieve toestand vertelt dat alles goed is zoals het is.

Mede-psychonauten,

Geïntrigeerd en met plezier lees ik de verhalen hier op het forum. Tot voor kort heb ik echter nooit de behoefte (of de moed) gehad om mijn verhalen te plaatsen. Met hemelvaart (toepasselijk of nie :P) heb ik in een trip dingen over mezelf geleerd waardoor ik dit wil schrijven, voor mezelf en hopelijk ook om anderen te helpen. Dit leek me voor mij het beste topic om te beginnen.

Voor de mensen die de tijd nemen om dit te lezen, dit is mijn verhaal, het is lang niet zo boeiend als dat van sommige anderen die hier rondstruinen, maar ik hoop er in de toekomst nog veel aan toe te kunnen voegen. Ik hoop via deze weg Lion, skoeip en anderen die net als ik met hun innerlijke zelf bezig zijn te helpen.

Ik ben een jongen van 20, vrij slim en geïnteresseerd in alles dat op mn weg komt. Ik had mijn eerste ervaringen met ‘drugs’ op mn 14e. Ik werd dronken op een feest en ik was gelijk verliefd, dat het drinken van bier je zo erg kan veranderen, maar ik wist dat er meer moest zijn, een grotere waarheid. Een à twee jaar later kwam het blowen dat het bij mij ook zeer goed deed, hoewel ik wist dat ook dit niet alles was.

Op mn 18e heb ik met een aantal vrienden voor het eerst paddo’s gegeten, rauw bij een meertje in de buurt van mn huis, toen wist ik helemaal niet wat me overkwam, maar nog steeds was dit niet de openbaring waarvan ik het bestaan intuïtief kende.

De eerste van die openbaringen kwam pas een jaar later toen ik voor de tweede keer paddo’s at, deze keer bij een goede vriend thuis en in een soepje bereid. Tegen die tijd had ik ook flink gelezen over de werking en het psychotherapeutisch gebruik van stoffen als LSD en MDMA. Ik was rond die tijd niet erg gelukkig, misschien zelfs tegen het depressieve aan. Ik was stil en een beetje teruggetrokken. Als ik praatte was het over dingen die ik wist of dingen die in mn omgeving gebeurden, maar ik had het nooit over wat ik voelde of dacht.

Tijdens deze openbarende trip was de stemming na een tijdje vrij angstig en heerste er een negatieve sfeer door bepaalde invloeden van buiten die ik voor de lengte van het verhaal niet verder zal noemen. Doordat de sfeer negatiever was werd ik op een gegeven moment een negatief denkpad ingetrokken en ik begon te denken over de zin van het bestaan en het leven. Uiteindelijk ben ik toen tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk geen doel aan het leven is, we zijn een gevolg van toeval en alles wat ons gebeurt en alles wat we meemaken is een gevolg van toeval. Dit is geen erg opbeurende gedachte dat je eigenlijk voor jan met de korte achternaam bestaat, ik heb tijdens die trip dan ook meermalen gedacht om er dan maar een eind aan te maken, maar dan na de trip als ik weer normaal kon denken.

Na de trip heb ik deze ervaring eens objectief bekeken en heb er een fout in kunnen ontdekken: Wat maakt het uit dat het leven geen zin heeft, je kan het zelf zin geven! Je leven bestaat uit ontelbaar veel momenten en ik heb mijn leven het doel gegeven zoveel mogelijk van die momenten positief in te vullen. Dit houdt voor mij in zoveel mogelijk momenten positieve (liefde, blijdschap e.d.) gevoelens te hebben en proberen die gevoelens op zoveel mogelijk anderen over te brengen.

De andere ervaring die ik op ‘papier’ zet is de ervaring van afgelopen hemelvaart.
Ik ben die hemelvaart met vier goede vrienden, onder wie Entheonaut en Mindastronaut van dit forum, naar een bos hier in de buurt gegaan en heb zo’n 150 mg MDMA gebruikt. Van tevoren had ik mezelf voorgenomen er een soort psychotherapeutische sessie van te maken, en dit is zeker gelukt. Tijdens deze MDMA-trip heb ik zeer goed objectief naar mezelf kunnen kijken, de dingen die ik heel erg waardeer van mezelf en de dingen die ik wil veranderen om positiever in het leven komen te staan. Tijdens deze trip heb ik ook van mn vrienden gehoord hoe zij mij ervaren en alles wat ik toen hoorde blijkt waar te zijn al zou ik het in het dagelijks leven waarschijnlijk ontkend hebben.

Wat ik allemaal geleerd heb die dag is teveel om hier neer te zetten, maar een aantal punten zal ik toch noemen:
- Mijn zelfvertrouwen was veel te laag, ik ben mij en de mening van mensen die dat niet aan staat kan me gestolen worden
- Ik moet meer liefde geven aan mn omgeving, de mensen laten weten dat ze belangrijk voor me zijn, hoe moeilijk dit ook is zonder de liefde van de MDMA
- Er is maar één ding waar ik echt bang voor is en dat is dat mn leven een sleur wordt, dat zal ik nooit laten gebeuren. Ik zal alles doen om niet saai te worden, elke dag iets leuks doen, leven het avontuur!
Ik zie psychedelica en ook MDMA als gereedschap waarmee je jezelf kan verkennen en leren kennen, ik hoop dat nog veel mensen gelukkiger kunnen worden, al dan niet op deze manier.

Dit verhaal is wat langer geworden dan ik dacht, maar het heeft geholpen dat ik mn hart heb kunnen luchten en ik hoop dat iemand hier ook iets met deze ervaringen aankan.
Ik wil in ieder geval Entheonaut, Mindastronaut en mn andere medetrippers van vorige week hartelijk bedanken voor een dag die ik niet snel zal vergeten, ik hou van jullie gasten!

Groeten!
Roeligan

Yo man ben blij dat je zo'n goede ervaring er aan hebt overgehouden :wink:

Ik moet er bij zeggen dat we in een zeer goede gezeldschap waren, in een mooie omgeving :D

Retour